Ο πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης «Δημωφέλεια» κ. Τάκης Αγγελίδης (φωτογραφία) σχολίασε μιλώντας στην Πρωϊνή την κοινή προσπάθεια τοπικών φορέων για να δυναμώσει στην πόλη και τον Ν. Καβάλας ο τουρισμός κρουαζιέρας.
Η συζήτηση με τον κ. Αγγελίδη έγινε στη βάση όσων ανακοινώθηκαν και προτάθηκαν (από τον σύμβουλο των φορέων κ. Γιάννη Μπρα) στην εκδήλωση της περασμένης Τρίτης.
Η συνέντευξη
Ερ: Στη συνέντευξη παρουσίαση την Τρίτη μας μιλήσατε για 31 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων το 2022. Είναι δυνατό να έρθουν τόσα πολλά;
Απ: Αυτή είναι η πραγματικότητα. Είναι επιβεβαιωμένες και οι 31 αφίξεις . Όταν λέω επιβεβαιωμένες εννοώ ότι έχει σταλεί και το σχετικό mail στον ΟΛΚ αλλά και στους ναυτιλιακούς πράκτορες της τοπικής αγοράς. Οπότε πιο επίσημο απ` αυτό δεν μπορεί να υπάρξει. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου σημαίνει ότι αυτές οι αφίξεις θα πραγματοποιηθούν
Ερ: Είναι αποτέλεσμα αυτές οι αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων, της κοινής προσπάθειας των φορέων μαζί με το σύμβουλο Γιάννη Μπρα;
Απ: Προφανέστατα είναι αποτέλεσμα των συντονισμένων ενεργειών που γίνανε από τη μια και από την άλλη βέβαια το γεγονός ότι οι αρνητικές συνέπειες της πανδημίας χρόνο με το χρόνο αμβλύνονται. Νομίζω ότι το 2022 θα είναι έτος ρεκόρ όσον αφορά τις αφίξεις για την πόλη μας. Ο προγραμματισμός μας από εδώ και στο εξής είναι για το 2023 που υποθέτουμε ότι οι συνθήκες θα είναι ακόμη καλύτερες.
Ερ: Είπατε στη συνέντευξη- εκδήλωση προχθές ότι είναι ευτυχής η συγκυρία που ανοίγουν τα λιμάνια Κωνσταντινούπολης-Κουσάντασι. Αυτό σημαίνει ότι το κρουαζιερόπλοιο θα έχει τα δυνατότητα να πάει πριν ή μετά από την Καβάλα σε αυτά τα δυο λιμάνια της Τουρκίας;
Απ: Οι συγκεκριμένες 31 αφίξεις που έχουμε, για παράδειγμα η πρώτη άφιξη είναι στις 6 Μαρτίου του 2022 , όπου το κρουαζιερόπλοιο ξεκινάει από τον Πειραιά και καταλήγει στην Κωνσταντινούπολη. Προφανώς η Καβάλα είναι η προτελευταία στάση της κρουαζιέρας.
Ερ: Ο Γιάννης Μπρας έκανε κάποιες προτάσεις που στόχο έχουν να κρατήσουν τον επιβάτη εδώ στο κέντρο της πόλης. Κάποια από αυτά τα συγκεκριμένα πλάνα θα προλάβουμε να τα δούμε την Άνοιξη ή το Καλοκαίρι του 2022;
Απ: Κάθε εταιρία έχει ένα ειδικό τμήμα το οποίο κανονίζει τον τρόπο με τον οποίο θα κινηθούν οι επιβάτες στις εκδρομές τους. Εκεί δεν μπορούμε να έχουμε άμεση παρέμβαση. Με την έννοια ότι εμείς προσπαθούμε να τους πείσουμε μέσω του βιβλίου εκδρομών το οποίο υπάρχει σε όλες τις εταιρίες. Οι οποίες εταιρίες έχουν πεισθεί και έρχονται στην Καβάλα. Έχουν ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα εκδρομών και δεν μπορούμε να παρέμβουμε άμεσα. Μπορούμε να παρέμβουμε με την έννοια ότι τους δίνουμε εναλλακτικές λύσεις και να τους προτείνουμε πολλές εκδρομές αφενός και αφετέρου ανάλογα με το πρόγραμμα παραμονής του πλοίου οι εκδρομές επιθυμούμε να γίνουν χρονικά έτσι ώστε οι επιβάτες της εκδρομής να μπορούν να επισκεφτούν την πόλη. Γιατί όπως είπε ο Γιάννης Μπρας και το γνωρίζω και εγώ με προσωπική εμπειρία, περίπου οι μισοί επιβάτες κάνουν τις εκδρομές και οι άλλοι μισοί δεν τις κάνουνε. Εμάς μας ενδιαφέρουν οι άνθρωποι οι οποίοι κάνουν τις εκδρομές γιατί αφήνουν κι αυτοί κάποια χρήματα, να έχουν τη δυνατότητα και τη χρονική ευχέρεια να μείνουν δυο- τρεις ώρες και στην πόλη. Αυτό βέβαια εξαρτάται από το πόσο σφιχτό είναι το πρόγραμμα του πλοίου και ποια θα είναι η χρονική διάρκεια που θα παραμείνουν στην Καβάλα.
Ερ: Υπάρχουν άνθρωποι εδώ στην Καβάλα που υποτιμούν μόνιμα, σταθερά αυτό που λέτε εσείς. Ισχυρίζονται δηλαδή ότι ήρθε το πλοίο, τους πήρε το λεωφορείο, πήγαν στο αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων και λένε ότι εμείς δεν πήραμε τίποτα.
Απ: Ακόμη και να συμβαίνει αυτό, που δεν συμβαίνει, είναι κέρδος για την πόλη. Αφενός σημαίνει ότι πηγαίνουν στους Φιλίππους και αφήνουν κάποια χρήματα εκεί. Υπάρχουν οι τουριστικοί πράκτορες , υπάρχουν τα λεωφορεία, η εκδρομή είναι μια γνωριμία της περιοχής μας. Κάποιοι από αυτούς θα ξανάρθουν. Αυτή είναι η μισή πραγματικότητα. Αφετέρου πάρα πολλοί δεν πηγαίνουν σε αυτές τις εκδρομές και επισκέπτονται την πόλη. Αν το δούμε με τη στενή λογική ότι στο δικό μου κατάστημα δεν ήρθε κανένας και δεν ψώνισε, εντάξει αυτό δεν είναι λογική. Σίγουρα υπάρχουν οφέλη για την αγορά της πόλης. Δεν πρέπει επίσης να παραγνωρίζουμε καθόλου το θέμα των εργαζομένων στα πλοία. Το πλήρωμα καταναλώνει πάρα πολύ στα λιμάνια, γιατί έχει ενέργεια να καταναλώσει. Το πλήρωμα είναι περίπου το μισό από τους επιβάτες. Ένα πλοίο το οποίο έχει 1000 επιβάτες , περίπου 400 με 500 άτομα είναι το πλήρωμα, οι οποίοι είναι άνθρωποι καλοπληρωμένοι και ξοδεύουν πολύ. Πρέπει να βλέπουμε όλες τις παραμέτρους.
Ερ: Δεν είναι εύκολο να ανοίξουν αργίες και Κυριακές λόγω άφιξης κρουαζιερόπλοιου, ούτε τα μουσεία, ούτε αρχαιολογικοί χώροι, ούτε η αγορά.
Απ: Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να δούμε. Τουλάχιστον τα μουσεία που είναι στην αρμοδιότητα της Δημωφέλειας όπως είναι το μουσείο καπνού, οπότε είχαμε άφιξη κρουαζιερόπλοιου Κυριακή, εμείς το ανοίγαμε. Μάλιστα υπήρχε επισκεψιμότητα. Υπάρχουν και στατιστικά στοιχεία για αυτό. Όσον αφορά την αγορά, είναι μια μεγάλη κουβέντα την οποία πρέπει να την ανοίξουμε κάποια στιγμή. Να δούμε αν θέλουμε να χαρακτηριζόμαστε και να λέμε ότι είμαστε τουριστική πόλη, νομίζω ότι είναι ανεπίτρεπτο η αγορά να είναι κλειστή αν και εφόσον χρειάζεται. Το λέω με την έννοια ότι από τις 31 αφίξεις τις οποίες έχουμε, έχω κουβεντιάσει και με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου. Είναι μόνο μια Κυριακή. Αυτή την Κυριακή όποιοι θέλουν ας ανοίξουν. Δεν υποχρεώνουμε κανέναν.
Ερ: Δεν πρέπει όμως να γίνεται μια σχετική καμπάνια και να ενημερώνονται οι επιβάτες, ότι υπάρχουν προσφορές, ανοιχτά μαγαζιά κτλ;
Απ: Αυτό είναι το εύκολο. Αν έχουμε τη διάθεση μας να ανοίξουμε τα καταστήματα μας, προφανώς θα το προωθήσουμε και υπάρχει τρόπος μέσω των εταιριών να είναι πληροφορημένοι οι επιβάτες της κρουαζιέρας ότι η αγορά της πόλης είναι ανοιχτή και υπάρχουν διάφορες προσφορές ή ενδεχομένως κάποια άλλα πράγματα.
Ερ: Αυτός ο κατάλογος των κρουαζιερόπλοιων που θα έρθουν το 2022, δε ξέρω αν τον μελετήσατε περεταίρω , μας είπατε κάποια στοιχεία. Είδατε ότι είναι τα ίδια πλοία που έχουν ξανάρθει, είναι καινούρια, κάποιο πλοίο θα διανυκτερεύσει στην Καβάλα; Μπορείτε να μας πείτε κάποια πράγματα;
Απ: Δεν μπορώ να σας πω λεπτομέρειες. Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι δεν είναι 31 διαφορετικά πλοία. Είναι κάποια πλοία τα οποία έρχονται και μια και δυο και τρεις φορές.
Γνωρίζω επίσης από πού έρχονται και που πηγαίνουν τα περισσότερα. Το πρώτο είναι Πειραιάς- Κωνσταντινούπολη, το δεύτερο είναι Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη. Κάποιο άλλο είναι Κωνσταντινούπολη-Μύκονος με ενδιάμεσο σταθμό την Καβάλα. Ακριβώς τις ώρες και πόσο θα μείνουν δεν τις γνωρίζω. Αυτή τη στιγμή και σύμφωνα με το πρόγραμμα το οποίο έχουμε το επιβεβαιωμένο , υπάρχουν δυο (αφίξεις) κρουαζιερόπλοια το Μάρτιο, έχουμε ένα τον Απρίλιο, έχουμε δυο το Μάιο. Μετά είναι η αιχμή όπου τον Ιούνιο και τον Ιούλιο έχουμε τα περισσότερα όπως και τον Αύγουστο. Έχουμε 4 το Σεπτέμβρη, φτάνουμε τον Οκτώβριο και το τελευταίο είναι στις 15 Νοεμβρίου.