Στα προς συζήτηση θέματα της 6ης συνεδρίασης του Π.Σ (31/03/2023) συμπεριλαμβάνονταν και αρκετά με Καβαλιώτικο ενδιαφέρον.
Το πρώτο αφορούσε επερώτηση που κατατέθηκε και αναπτύχθηκε από την Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία και ζητούσε απαντήσεις για το κλείσιμο του δημόσιου ΚΤΕΟ στο Κοκκινόχωμα Καβάλας. Παρά τα συγκεκριμένα ερωτήματά μας που αφορούσαν
- στην απαξίωση του δημοσίου χαρακτήρα των παρεχόμενων υπηρεσιών που συστηματικά επιχειρεί αυτή η κυβέρνηση και η οποία συμπαρέσυρε και την λειτουργία του δημοσίου ΚΤΕΟ στο Κοκκινόχωμα,
- στην απραξία της διοίκησης της Περιφέρειας να προσλάβει μόνιμο στελεχιακό δυναμικό για τις Διευθύνσεις Μεταφορών (ακόμη και σε προσλήψεις ΙΔΟΧ η Περιφέρεια βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις των Περιφερειών της χώρας),
- στην διαβεβαίωση από τη διοίκηση για την ασφάλεια των υπηρεσιών του ιδιωτικού ΚΤΕΟ της περιοχής μας (αν διαθέτει σχετική άδεια για την εξέταση επαγγελματικών οχημάτων άνω των 3,5 τόνων),
- στη μέριμνα για την τύχη του εξοπλισμού του δημοσίου ΚΤΕΟ, την προώθηση ρυθμίσεων για την δωρεάν κάλυψη ή έστω την κάλυψη με μειωμένο κόστος από τα ΚΤΕΟ των Ι.Χ αυτοκινήτων των ευπαθών ομάδων και του στόλου των δημοσίων συγκοινωνιών και
- στην αντιφατική πολιτική της Διοίκησης της Περιφέρειας να επαναλειτουργεί το δημόσιο ΚΤΕΟ της Ξάνθης και να κλείνει το δημόσιο ΚΤΕΟ της Καβάλας
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ από τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας δεν δόθηκαν, πνιγήκαμε με τις αναφορές σε νόμους που αλληλοαναιρούνται, έγιναν επικλήσεις στην έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού και παραλίγο να πιστέψουμε ότι ήταν θέλημα θεού (;) να κλείσει το δημόσιο ΚΤΕΟ και πάλι καλά που έχουμε το ιδιωτικό κι ελέγχουμε τα αυτοκίνητά μας. Έτσι απλά και «ιδιωτικά».
Το δεύτερο θέμα αφορούσε στην έγκριση 3ης παράτασης της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ ΠΑΜ-Θ και Εγνατίας Οδού Α.Ε για την υλοποίηση της μελέτης «Μελέτη αποκατάστασης γέφυρας παλαιού Νοσοκομείου Καβάλας»
Μιλάμε για την γέφυρα που έπεσε το 2018. Μιλάμε για την γέφυρα για την οποία δεν έγιναν έως τώρα μελέτες δημοπράτησης . Μιλάμε για την γέφυρα και την αποκατάστασή της, που ενώ ανατέθηκε το έργο το 2020 στην Εγνατία Α.Ε, μέχρι και σήμερα αυτή, η Εγνατία Α.Ε, δεν έχει καταφέρει να εκδώσειΠεριβαλλοντικούς Όρους από τη ΔΙΠΑ/ΥΠΕΝ. Μιλάμε για την γέφυρα για την οποία η ίδια Εγνατία Α.Ε ομολογεί ότι η τελική μελέτη αποκατάστασής της και η σύνταξη τευχών δημοπράτησης εκκρεμούν διότι «υπήρξε μεγάλο διάστημα αδυναμίας εκταμίευσης-απορρόφησης κονδυλίων από το εγκεκριμένο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2019».Μιλάμε για την γέφυρα για την οποία καθομολογίαν της Εγνατίας Α.Ε «προυπόθεση για τη δημοπράτηση του έργου κατασκευής της είναι να έχουν εκδοθεί οι απαραίτητες μελέτες Περιβαλλοντικών όρων και πιθανόν η Παραχώρηση Χρήσης Αιγιαλού»
Κι όλα τα παραπάνω συζητήθηκαν στο Π.Σ στις 31/03/2023 δηλαδή 4 μήνες μετά την με ημερομηνία 01/12/2023 αποστολή του εγγράφου της Εγνατίας Α.Ε προς την Περιφέρεια ΑΜ-Θ.
Κι όλα τα παραπάνω προσπάθησε, ανεπιτυχώς, ο κ. Μέτιος να τα δικαιολογήσει συμψηφίζοντας ατάκτως 9 μήνες διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ με τα 3,5 χρόνια διακυβέρνησης από τη ΝΔ και σχολιάζοντας πολιτικά, βεβαίως βεβαίως, την αδυναμία εξεύρεσης λύσης στο πρόβλημα.
Για αυτήν τη γέφυρα λοιπόν ζητήθηκε 3η παράταση, έως τις 31/10/2023 , της Προγραμματικής Σύμβασης. Και φυσικά σύσσωμη η αντιπολίτευση ψήφισε κατά της 3ης παράτασης, διότι έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ, 5 χρόνια τώρα, την έννοια του κωμικού και αγγίξαμε την έννοια του γελοίου. Να είμαστε καλά να ζήσουμε και την 4η παράταση τον Οκτώβρη του 2023.
Κατά τ άλλα υπερψηφίστηκε η αποκατάσταση βαθών του Αλιευτικού καταφυγίου της ΔΕ Ορφανού δήμου Παγγαίου και η προμήθεια σωλήνων για τον ΤΟΕΒ Πιερίας Κοιλάδας Παγγαίου.
Για το τελευταίο θέμα έμαθα εκ των υστέρων ότι έγινε του «κομματικού σωλήνος» αλλά αυτό είναι από τα επόμενα επεισόδια.
Υ.Γ Η συνεδρίαση θεωρήθηκε σύντομης διάρκειας, αφού διήρκεσε μόλις 6 ώρες!!
Λυμπεράκης Δημήτρης
Σύμβουλος ΠΕ Καβάλας