Dark Mode Light Mode

Αμερικάνοι Vs Σαββίδης- Συνεχή δημοσιεύματα για το νέο λιμάνι «Φίλιππος Β΄»

Κάτι σαν το μήλον της Έριδος! Κάπως έτσι συνεχίζει να περιγράφεται το νέο λιμάνι της Καβάλας «Φίλιππος Β’», το οποίο με υπό παραχώρηση είναι έτοιμο να ιδιωτικοποιηθεί. Δύο ακόμη δημοσιεύματα στον Αθηναϊκό τύπο εμφανίζουν τους Αμερικανούς και τον Ιβάν Σαββίδη έτοιμους να «κοντραριστούν» στη διαδικασία του ΤΑΙΠΕΔ. Η Καθημερινή μάλιστα έγραψε –μεταξύ άλλων- ότι οι Αμερικανοί ενδιαφέρονται για το λιμάνι της Καβάλας ακριβώς για να μην το πάρουν άλλοι! Το απόσπασμα του δημοσιεύματος αναφέρει:  «Αυτόν τον στόχο επιδιώκουν οι ΗΠΑ να υπηρετήσει η επένδυσή τους στα λιμάνια, της Αλεξανδρούπολης πρωτίστως και ενδεχομένως και της Καβάλας, που πρόκειται σύντομα να παραχωρηθούν σε επενδυτές. Οι Αμερικανοί δεν έχουν κρύψει το ενδιαφέρον τους για την Αλεξανδρούπολη –με τον κ. Πάιατ να έχει δηλώσει ανοιχτά ότι «δεν θα πάει σε λάθος χέρια», υπονοώντας πως δεν θα πάθουν ό,τι έπαθαν στη Θεσσαλονίκη, όπου άφησαν να ναυλοχήσουν στο λιμάνι της ρωσικά κεφάλαια– αλλά και για την Καβάλα. Μάλιστα, κατά την τελευταία επίσκεψή του στον ΟΛΘ, αμερικανική πηγή, όταν ρωτήθηκε εάν υπάρχει ενδιαφέρον εκτός από την Αλεξανδρούπολη και για την Καβάλα, απάντησε με νόημα ότι «όταν μπαίνεις σ’ ένα κατάστημα με παπούτσια δεν αγοράζεις μόνο το δεξί»! Όσο για την Καβάλα, οι Αμερικανοί βλέπουν την εγκατάστασή τους, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση μιας μεγάλης υπόγειας δεξαμενής κοιτάσματος πετρελαίου, άδειου πλέον, σε ρόλο αποθήκης LNG, το οποίο, πάλι μέσω αγωγού, θα πέφτει στον TAP και θα ταξιδεύει προς την Ευρώπη. «Υπάρχει και ένας επιπλέον λόγος να θέλουν οι Αμερικανοί το λιμάνι της Καβάλας: για να μην το πάρει άλλος, οι Ρώσοι ή οι Κινέζοι δηλαδή», έλεγε στην «Κ» παράγοντας που εμπλέκεται στα ενεργειακά».

Επίσης την Κυριακή ο Ελεύθερος Τύπος ασχολήθηκε τόσο με το ενδιαφέρον των Αμερικανών όσο και με αυτό του Ιβάν Σαββίδη: « Με τις υφιστάμενες υποδομές του μπορούν να εξυπηρετηθούν ταυτόχρονα δύο πλοία μήκους 190 μέτρων και ένα πλοίο Ro-Ro (σχεδιασμένο για τη μεταφορά τροχοφόρων φορτίων). Μετά την ολοκλήρωση των έργων επέκτασης τον Μάρτιο του 2019, το λιμάνι διαθέτει κρηπιδώματα μήκους 910 μέτρων, βάθος στα κρηπιδώματα έως και 12 μέτρων και χώρο διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων περίπου 282.000 τ.μ. Αγνωστο παραμένει αν η κοινοπραξία που έχει αναλάβει το λιμάνι Θεσσαλονίκης θα δείξει ενδιαφέρον για τους συγκεκριμένους διαγωνισμούς. Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία SEGT συνίσταται από το γερμανικό επενδυτικό κεφάλαιο Deutsche Invest Equity Partners (47%), την Terminal Link, που είναι θυγατρική του γαλλικού ναυτιλιακού κολοσσού CMA CGM (33%) και την Belterra Investments, συμφερόντων Ι. Σαββίδη (20%).Οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες και σύμφωνα με ορισμένες από αυτές, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να εκδηλώσει ενδιαφέρον για τους διαγωνισμούς μόνο η εταιρία του Ιβάν Σαββίδη και όχι συνολικά η κοινοπραξία».

Προηγούμενο άρθρο

Ο Στέλιος Κατρακυλάκης παρουσιάζει το νέο μεταγραφικό απόκτημα του ΠΑΟΚ, Τόμας Μούργκ

Επόμενο άρθρο

38 αρνητικά τεστ χθες στο Νοσοκομείο