Θέλουμε να σας εκφράσουμε την οργή και αγανάκτηση τόσο του Τοπικού Συμβουλίου όσο και των κατοίκων του Αμυγδαλεώνα και όχι μόνο , αναφορικά με το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων. Πιο συγκεκριμένα:
Δεν έχουν τέλος τα τροχαία ατυχήματα στην Εθνική Οδό Καβάλας – Δράμας και ειδικά στο κομμάτι από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι και το ιδιωτικό αεροδρόμιο “ΛΥΔΙΑ” του Αμυγδαλεώνα. Ένας δρόμος μήκους δύο χιλιομέτρων, με πολλές διασταυρώσεις και παράδρομους ο οποίος αποτελεί μία από τις πιο επικίνδυνες οδικές αρτηρίες της περιοχής.
Στο συγκεκριμένο κομμάτι έχουν σημειωθεί πολλά σοβαρά ατυχήματα, συχνά με τραγικές συνέπειες. Σας παραθέτουμε υπόψιν και τα στατιστικά στοιχεία τροχαίων ατυχημάτων στο συγκεκριμένο κομμάτι του δρόμου τα οποία ελήφθησαν από την Διεύθυνση Αστυνομίας Καβάλας και το Τμήμα Τροχαίας Καβάλας.
Για να γίνουμε πιο σαφείς κάνουμε τις παρακάτω επισημάνσεις: Οι Παράδρομοι είναι κακοσχεδιασμένοι , με περιορισμένη ορατότητα στις εξόδους . Παράλληλα η κύρια οδός έχει υψηλή κυκλοφορία οχημάτων γεγονός που καθιστά άμεση την ανάγκη να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των πολιτών, ώστε να αποτραπούν περαιτέρω δυστυχήματα .
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ:
——————————————————–
** Πολλοί Παράδρομοι με Ανεπαρκής Σήμανση:
Οι οδηγοί δυσκολεύονται να εντοπίσουν πινακίδες που προειδοποιούν για εισόδους και εξόδους.
** Κακή Συντήρηση του Οδοστρώματος:
Λακούβες και φθαρμένο οδόστρωμα αυξάνουν τον κίνδυνο εκτροπής οχημάτων.
** Υψηλή Ταχύτητα:
Παρά τον αστικό χαρακτήρα της περιοχής , πολλοί οδηγοί υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας.
** Έλλειψη Πεζοδρομίων και Λωρίδων για Δίκυκλα.
Περιοχές χωρίς πεζοδρόμια ή ειδικές λωρίδες για Δίκυκλα.
** Ελλιπούς Φωτισμού κυρίως κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Ο δρόμος αυτός θα μπορούσε να είναι μια καλή υποψηφιότητα για ανακατασκευή ή προσθήκη μέτρων ασφαλείας , όπως φανάρια , καλύτερη σήμανση , κυρτώματα ή και φωτισμός LED για να μειωθούν τα ατυχήματα.
ΛΕΠΤΟΜΕΡΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ:
————————————————————————————–
1 . Προτεινόμενες Παρεμβάσεις:
————————————————–
Α. Αναβάθμιση Υποδομών:
—————————————
- Ανακατασκευή Οδοστρώματος:
** Επισκευή και ανακατασκευή του οδοστρώματος σε όλο το μήκος.
** Χρήση υλικών υψηλής ποιότητας για μείωση φθορών και αύξηση πρόσφυσης.
- Διαχωρισμός Λωρίδων Κυκλοφορίας:
** Τοποθέτηση διαχωριστικής νησίδας για να αποτραπούν οι μετωπικές συγκρούσεις.
- Κατασκευή Πεζοδρομίων και Λωρίδων Ποδηλάτων:
** Προσθήκη πεζοδρομίων πλάτους τουλάχιστον 1,5 μέτρου στις δύο πλευρές.
** Δημιουργία ποδηλατοδρόμου ασφαλείας με διαχωριστική γραμμή.
- Περιορισμός Παράδρομων:
** Κατάργηση ή περιορισμός ανεξέλεγκτων προσβάσεων από παράδρομους. Όπου είναι αναγκαίοι, να εξασφαλιστεί ότι θα έχουν ασφαλείς κόμβους και σωστή διαχείριση της κυκλοφορίας
- Κατασκευή Κυκλικών Κόμβων:
** Η αντικατάσταση επικίνδυνων διασταυρώσεων με κυκλικούς κόμβους μπορεί να μειώσει την ταχύτητα των οχημάτων και να αποτρέψει σοβαρές συγκρούσεις .
- Δημιουργία υπόγειων διαβάσεων:
** Προστασία πεζών που επιχειρούν να διασχίσουν τον δρόμο, αποτρέποντας τραγικά ατυχήματα.
- Συχνή Συντήρηση:
** Τακτική συντήρηση των υποδομών του δρόμου, όπως νησίδων ασφαλείας, πινακίδων και φωτισμού.
Β. Βελτίωση Κυκλοφοριακής Σήμανσης:
————————————————————-
- Πινακίδες Προειδοποίησης:
** Εγκατάσταση φωτιζόμενων πινακίδων σε κάθε παράδρομο για έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών.
- Οριζόντια Σήμανση:
** Ανανεωμένη διαγράμμιση λωρίδων και διαβάσεων πεζών με ανακλαστική βαφή.
Γ. Μέτρα Ελέγχου Ταχύτητας:
———————————————–
- Τοποθέτηση Κυρτωμάτων:
** Κατασκευή κυρτωμάτων πριν από κάθε παράδρομο για μείωση ταχύτητας.
- Εγκατάσταση Καμερών:
** Τοποθέτηση καμερών παρακολούθησης ταχύτητας σε στρατηγικά σημεία με τακτικούς ελέγχους από την τροχαία για την αποτροπή υπερβολικής ταχύτητας.
** Συνδιασμός τους με αισθητήρες για καταγραφή κίνησης.
Δ. Φωτισμός Οδού:
—————————-
** Εγκατάσταση έξυπνων φαναριών LED που ρυθμίζουν τη φωτεινότητα ανάλογα με την κυκλοφορία.
** Τοποθέτηση πρόσθετων φωτιστικών σωμάτων σε επικίνδυνα σημεία και παράδρομους ιδιαίτερα τις νυχτερινές ώρες για την καλύτερη ορατότητα των οδηγών.
Ε. Ενημέρωση και Ευαισθητοποίηση:
———————————————————
- Καμπάνιες Οδικής Ασφάλειας:
** Τοποθέτηση πινακίδων με μηνύματα ευαισθητοποίησης.
** Προγράμματα εκπαίδευσης για την τοπική Κοινότητα.
- Συνεργασία με Τοπικές Αρχές:
** Ενεργοποίηση περιπολιών για συχνούς ελέγχους.
- Αναμενόμενα Οφέλη:
** Μείωση ατυχημάτων κατά τουλάχιστον 50%.
** Βελτίωση της ασφάλειας για πεζούς και ποδηλάτες.
** Αύξηση της οδικής ροής με ασφαλείς και τακτικούς παράδρομους.
** Δημιουργία μιας σύγχρονης οδικής υποδομής που ανταποκρίνεται στις ανάγκες της περιοχής μας.
Το έργο, αν εγκριθεί και χρηματοδοτηθεί , μπορεί να μειώσει δραστικά τα ατυχήματα, να βελτιώσει την κυκλοφορία και να ενισχύσει την ασφάλεια των κατοίκων.
Ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας,
Πουρσαϊτίδης Δημήτριος