Η αλήθεια είναι ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. αργεί σε όλα όσα έχουν σχέση με την πόλη και το Νόμο της Καβάλας. Στα έργα τοπικού ενδιαφέροντος, στα οποία όμως έχει άμεση εμπλοκή. Η καθυστέρηση φαίνεται να έχει τα όριά της.
Έτσι το τελευταίο διάστημα προκύπτουν εξελίξεις προς την κατεύθυνση υλοποίησης των πρώτων έργων ή εκπόνησης των πρώτων μελετών. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στα δύο έργα της Εγνατίας Οδού ΑΕ στην πεσμένη γέφυρα επιτέλους υπάρχουν ανάδοχοι.
Αυτό σημαίνει ότι το προσεχές διάστημα τα έργα θα αρχίσουν να εκτελούνται όπως ακριβώς προβλέπεται. Τα έργα αυτά χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια ΑΜΘ, μέσω της γνωστής προγραμματικής σύμβασης. Λόγω των εκπτώσεων που δόθηκαν τα συγκεκριμένα έργα, τα πρώτα αφού θα ακολουθήσουν και άλλα, θα γίνουν με λιγότερα χρήματα από αυτά που είχαν προϋπολογιστεί.
Το πρώτο έργο αφορά τη μελέτη- αξιολόγηση και αποτίμηση της δομικής και λειτουργικής επάρκειας της υφιστάμενης γέφυρας. Ταυτόχρονα περιλαμβάνει εκπόνηση των λοιπών απαραίτητων μελετών. Αυτό το έργο έχει προϋπολογισμό 200.000 ευρώ, με συγκεκριμένη κοινοπραξία που θα αναλάβει να το εκτελέσει.
Πρόκειται για την εταιρεία Concept σύμβουλοι, Παντελής Αθανάσιος, Μιχαλάκας Ζήσης, Σαρρόπουλος Κωνσταντίνος. Το δεύτερο έργο αφορά την εκτέλεση των γεωερευνητικών εργασιών για την αντιμετώπιση της αστοχίας της γέφυρας. Το συγκεκριμένο έργο έχει προϋπολογισμό 87.000 ευρώ και ανάδοχο την εταιρεία Γεωγνωση Α.Ε.
Σχετικά με την Περιμετρική οδό της Καβάλας βγαίνει στον αέρα (δημοπρατείται) έργο επικαιροποίησης της υπάρχουσας μελέτης τοπογραφικής αποτύπωσης και συμπληρωματικής αποτύπωσης του δρόμου.
Συγκεκριμένου τμήματος από τον κόμβο πλησίον του Σανατορίου έως το Περιγιάλι (τέλος Περιμετρικής οδού). Το έργο έχει προϋπολογισμό 56.000 ευρώ. Ο ανάδοχος θα έχει χρόνο τρεις μήνες για να επικαιροποιήσει τη μελέτη και να τη συμπληρώσει ενώ η Εγνατία Οδός ΑΕ θα δεχτεί προσφορές για το έργο μέχρι τις 18 Ιανουαρίου του 2021.
Το έργο στην Περιμετρική
Η Περιμετρική Οδός Καβάλας (διατομή 9,0 μ.) έχει μήκος 8,0 χλμ. περίπου, από τα οποία τα 2,2 χλμ. είναι κατασκευασμένα ενώ σε ότι αφορά τα υπόλοιπα 5,8 χλμ. με μέριμνα της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, ολοκληρώθηκε μόνο το στάδιο της προμελέτης λόγω έλλειψης περαιτέρω χρηματοδότησης.
Στην εν λόγω προμελέτη προβλεπόταν μία σήραγγα μήκους 300μ., η οποία δεν εγκρίθηκε περιβαλλοντικά από το αρμόδιο Υπουργείο, διότι υπήρξε απαίτηση του Δασαρχείου Καβάλας να κατασκευαστεί σήραγγα μήκους 1000μ.
Μετά την μεταβίβαση της αρμοδιότητας του εν λόγω έργου η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» επανεξέτασε την χάραξη της Περιφέρειας, με σήραγγα της τάξης των 500μ (συμπεριλαμβανομένου και 130μ τμήματος Cut and Cover Εισόδου) και σχεδόν σε επαφή με το εγκεκριμένο ΓΠΣ Καβάλας.
Με βάση τη χάραξη αυτή επικαιροποιήθηκε η αρχική μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για την οποία τελικά εκδόθηκε η με αρ. πρωτ. 3554/26-11-2014 απόφαση έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων από την αρμόδια Διεύθυνση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης.
Με απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης (σχετικό) έχει εγκριθεί η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2018, στη ΣΑΜΠ-031, ποσού 2,0 εκ. €, (κωδ. έργου 2018ΜΠ03100017), για την ανάθεση – έγκριση των απαιτούμενων μελετών και τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης του έργου κατασκευής από την «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.».
Για την προώθηση και ολοκλήρωση του οδικού έργου «Περιμετρική οδός Καβάλας» και προκειμένου να προχωρήσει η μελέτη τοπογραφικής αποτύπωσης του τμήματος, αλλά και οι λοιπές συνοδές μελέτες (γεωτεχνικές, γεωερευνητικές εργασίες, υδραυλικές μελέτες κλπ), μέσω ξεχωριστών διαγωνισμών, έχει υπογραφεί σύμβαση (2η επιμέρους της υπ ́ αριθμ. 5575 Συμφωνίας – Πλαίσιο «Εκπόνηση μελετών Οδοποιίας, Κυκλοφοριακών μελετών και μελετών Σήμανσης – Ασφάλισης, καθώς και μελετών / επιθεωρήσεων οδικής ασφάλειας για τις ανάγκες της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”») για την εκπόνηση της Προμελέτης Οδοποιίας της οδού και των ισόπεδων σε αυτή κόμβων.
Από τις προτάσεις του Μελετητή της Προμελέτης Οδοποιίας προκύπτει η ανάγκη επικαιροποίησης υφιστάμενης μελέτης Τοπογραφικής Αποτύπωσης που είχε εκπονηθεί για λογαριασμό της Περιφέρειας Α.Μ. – Θράκης / Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, όπως και η ανάγκη εκτέλεσης συμπληρωματικών αποτυπώσεων.
Η επικαιροποίηση της μελέτης περιλαμβάνει και την μεταφορά της αποτύπωσης από σύστημα συντεταγμένων Hatt σε ΕΓΣΑ ’87.