Dark Mode Light Mode

Αναγκαίο και ένα δεύτερο Ειδικό Νηπιαγωγείο στο Ν. Καβάλας

Φωτογραφία: Δήμος Καβάλας

Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Καβάλας κ. Αθανασία Γαϊτανίδου μίλησε την περασμένη Παρασκευή στην Πρωινή για την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων.

Η είδηση τελικά είναι η διαφαινόμενη ανάγκη να ιδρυθεί και να λειτουργήσει ένα ακόμη, το δεύτερο, ειδικό νηπιαγωγείο. Αυτό θα γίνει του χρόνου ή τα επόμενα χρόνια γενικώς.

Η συνέντευξη

Ερ: Πως ξεκινά το νέο έτος στα Δημοτικά και στα Νηπιαγωγεία στο νομό Καβάλας;

Απ: Ξεκινάμε πολύ καλά. Το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο μεταφέρθηκε στο παλιό Δημοτικό Σχολείο της Λυδίας. Έγιναν οι ενέργειες από τον Δήμο, τακτοποιήθηκαν οι μεταφορές των μαθητών από την Περιφέρεια και το 1ο Ειδικό Νηπιαγωγείο στεγάζεται πλέον στη Λυδία. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί το νηπιαγωγείο πέρσι ξεκίνησε με 7 παιδάκια και η προοπτική για φέτος ήταν να είναι 19. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι 17 τα παιδιά. Σε δυο μικρές αίθουσες που είχαμε στον προηγούμενο χώρο δε θα μπορούσαμε να λειτουργήσουν τα παιδιά αυτά και με τους τόσους εκπαιδευτικούς και το βοηθητικό προσωπικό που διορίστηκε. Για τα Δημοτικά Σχολεία να πούμε ότι το Δημοτικό Σχολείο της Λεκάνης που μέχρι πέρσι ήταν μονοθέσιο με 15 μαθητές, φέτος ξεπέρασε αυτόν τον αριθμό και λειτουργεί σα διθέσιο. Σε όλα τα Δημοτικό Σχολεία και τα Νηπιαγωγεία χτύπησε το κουδούνι. Είναι οι εκπαιδευτικοί εκεί. Αν ενδιαφέρονται οι γονείς στο εξωτερικό πλαίσιο του σχολείου, οι άδειες και οι απουσίες εκπαιδευτικών που προκύπτουν είναι της τελευταίας στιγμής και είναι πολύ μικρό το ποσοστό. Οι γονείς ενδιαφέρονται πιο πολύ για τις συνδιδασκαλίες. Το 17ο και το 7ο μάζεψε τα παιδιά της περιοχής του. Έχουν φτάσει στην πρώτη τάξη, το 7ο σίγουρα έχει 15 μαθητές και νομίζω εκεί είναι και το 17ο. Το μόνο που δεν κατάφερε να μαζέψει τα παιδιά, είναι το 14ο.

Ερ: Μας είπε ο κ. Μαυρομμάτης ότι στο Δημοτικό Σχολείο του Προφήτη Ηλία θα γίνει μια προσωρινή συνδιδασκαλία…

Απ: Ναι, ακριβώς. Όταν λέμε προσωρινή συνδιδασκαλία εννοούμε για αυτήν τη σχολική χρονιά. Δεν είναι μόνο το 14ο. Πάντα είχαμε συνδιδασκαλίες. Τόσα χρόνια το Κοκκινόχωμα ήταν πενταθέσιο. Τα Αμισιανά ήταν, η Γεωργιανή ήταν, το Παλαιοχώρι ήταν. Δεν είναι κάτι καινούργιο δηλαδή στην εκπαίδευση.

Ερ: Είναι καινούργιο για την πόλη της Καβάλας; Το 14ο είναι το πρώτο μέσα στην πόλη;

Απ: Είχε γίνει και το 2013-2014 και στο 14ο και στο 4ο. Τότε ήμουν εγώ διευθύντρια. Λειτουργούσαν ως τετραθέσιο και πενταθέσιο. Αυτό έγινε πριν 10 χρόνια. Δεν ξέρω αν έχουν ή αν θα υπάρξουν παιδιά και στο 14ο, αν θα γίνουν νέες εγγραφές.. Τότε θα είναι όντως προσωρινή η διδασκαλία για λίγο καιρό.

Ερ: Θα έρχονται συνεχώς και θα ενισχύονται εκπαιδευτικοί, μέχρι την παρέλαση, μέχρι τέλος του χρόνου.

Απ: Τα κενά που δημιουργούνται καλύπτονται. Απλά ο εκπαιδευτικός πληθυσμός που έρχεται στην Καβάλα έχει το νεαρό της ηλικίας και συχνά παίρνει άδειες μητρότητας. Αυτά τα κενά πάλι δίνονται, πάλι καλύπτονται. Στις 2 του Σεπτέμβρη δεν είχαμε κανένα κενό. Με το που ήρθαν οι νέοι αναπληρωτές και οι νεοδιοριζόμενοι, αρχίσαν πάλι οι άδειες. Επίσης έχουμε ένα μικρό ποσοστό από προγραμματισμένες εγχειρήσεις, για θέματα υγείας στους εκπαιδευτικούς. Μη ξεχνάμε ότι ο εκπαιδευτικός πληθυσμός είμαστε πάνω από 1.000 άτομα στο Ν. Καβάλας. Μιλάμε για τους δασκάλους, για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας. Όταν κάπου δημιουργούνται 2-3 ή 4 κενά, είναι πολύ μικρό το ποσοστό και είναι λογικό και αναμενόμενο σε αυτόν τον πληθυσμό.

Ερ: Του χρόνου θα λειτουργήσει το Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο;

Απ: Εμείς κάνουμε όλες τις ενέργειες, έτσι ώστε να έχουμε το Πειραματικό Σχολείο στην πόλη μας του χρόνου τον Σεπτέμβρη. Εγώ το θεωρώ σίγουρο! Η έρευνα που έγινε από το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σε συνεργασία με τους Δήμους της ΑΜΘ και σε συνεργασία με τις διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας- Δευτεροβάθμιας, ανέδειξε την αναγκαιότητα ίδρυσης ενός νέου Νηπιαγωγείου ειδικού στην Καβάλα. Αυτό που κάναμε και πήγαμε το υφιστάμενο στη Λυδία έγινε γιατί έχουμε μια μεγάλη αυξητική τάση. Ξεκίνησε ήδη η διαδικασία για την αναζήτηση οικοπέδου για ένα νέο ειδικό νηπιαγωγείο.

Προηγούμενο άρθρο

Η ιστορία του έργου στο σχολείο των Κρηνίδων όπως την περιγράφει ο Θόδωρος Παπαδόπουλος

Επόμενο άρθρο

Τρία δρομολόγια στη γραμμή του Πρίνου