Συνάντηση μεταξύ του ΤΑΡ, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και φορέων της Π.Ε. Καβάλας
Αθήνα, Ελλάδα.Στο πλαίσιο του ανοιχτού διαλόγου και της συνεχούς επικοινωνίας που διατηρεί ο Διαδριατικός ΑγωγόςΦυσικούΑερίου (TAPAG) με τις τοπικές κοινότητες από τις οποίες διέρχεται και τις αρμόδιες αρχές, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2017 συνάντηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπό τον Υπουργόκ. Γιώργο Σταθάκη,με θέμα την εξέλιξη των κατασκευαστικών εργασιώνστην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας.
Στη συνάντηση συμμετείχαν ως εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θ. Μαρκόπουλος, και η Δήμαρχος Καβάλας, Δ. Τσανάκα, ενώ τον ΤΑΡ εκπροσώπησε ο Γενικός Διευθυντήςτης εταιρείας, L. Schieppati, ο ΠρόεδροςW.Peeraer, ο Τεχνικός Διευθυντής του έργου, J. Haynes, η Διευθύντρια του ΤΑΡ για την Ελλάδα, Κ. Παπαλεξανδρή, και ο Διευθυντής Εξωτερικών και Κυβερνητικών Σχέσεωνγια την Ελλάδα, Α. Πανουργιάς.
Από όλους τους συμμετέχοντες φορείς τονίστηκε η στρατηγική σημασία της έγκαιρης ολοκλήρωσηςτου έργουγια την Ελλάδα.Στη συνάντηση συζητήθηκαν ακόμαθέματα που αφορούν στην πρόοδο του έργου, σε τεχνικά ζητήματα, καθώς και στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές επενδύσεις που ο ΤΑΡ υλοποιεί εθελοντικά στην περιοχή.Συγκεκριμένα, οι εκπρόσωποι του ΤΑΡ:
- Ενημέρωσαν τους παριστάμενους φορείς ότι τα κατασκευαστικά έργα προχωρούν βάσει σχεδίου ώστε να εξασφαλιστεί η ετοιμότητα μεταφοράς αερίου το 2020, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου.
- Εξέφρασαν την πρόθεση της εταιρείας να συζητήσει το ενδεχόμενο προσαρμογών –εφόσον αυτό κριθεί αναγκαίο– ως προς τις τεχνικές προδιαγραφές του αγωγού στην εγκεκριμένη όδευση, και συγκεκριμένα στο τμήμα αυτής που διέρχεται από την περιοχή των Τεναγών Φιλίππων, οι οποίες παρεμβάσεις σχετίζονται με το βάθος και το πάχος του αγωγού. Η εγκεκριμένη όδευση του ΤΑΡ στην περιοχή των Τεναγών είναι αυτή που περιλαμβάνεται στην ΜΠΚΕ, η οποία έχει υποβληθεί στο ελληνικό κράτος και εγκριθεί από το 2014, και η οποία προέκυψε μετά από αλλαγή της αρχικής χάραξης και παρακάμπτει τον τυρφώνα των Τεναγών.
- Παρουσίασαν την πρόοδο του προγράμματος εθελοντικών κοινωνικών και περιβαλλοντικών επενδύσεων στο οποίο έχει δεσμευθεί ο ΤΑΡ, συνολικού ύψους 32 εκατ. ευρώ, στις 3 περιφέρειες από όπου διέρχεται ο αγωγός. Σε ό,τι αφορά την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας συγκεκριμένα, συζητήθηκε το ενδεχόμενο συνεργασίας με τις αρμόδιες αρχές της Περιφέρειας για την υλοποίηση προγράμματος άρδευσης στην περιοχή των Φιλίππων και Κρηνίδων. Ο ΤΑΡ προσφέρθηκε να υλοποιήσει τη σχετική μελέτη και να εξετάσει –σε συνεργασία με τις αρχές– το κατάλληλο έργο, το οποίο θα μπορούσε να αποτελέσει βιώσιμη και αποτελεσματική λύση για τοπρόβλημα που αντιμετωπίζει η περιοχή, καθώς και να συνδράμει στην εκτέλεση ενός τέτοιου αρδευτικού έργου.
Ο ΤΑΡ διατηρεί τη δέσμευσή του να μεταφέρειεγκαίρως φυσικό αέριο στην Ελλάδα και την Ευρώπη εφαρμόζοντας βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στην κατασκευή του εγκεκριμένου έργου, και να είναι καλός γείτονας πραγματοποιώντας επενδύσεις προς όφελος των τοπικών κοινωνιών – σύμφωνα με την πολιτική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης που ακολουθεί.
Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)
Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα ShahDenizII του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό TransAnatolianPipeline(TANAP) στους Κήπους, στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότιo Ιταλία.
Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης της Βουλγαρίας, της Αλβανίας, της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, του Μαυροβουνίου, της Κροατίας κ.ά. Η προσγειάλωση του TAP στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά φυσικού αερίου της Κασπίας σε μερικές από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ελβετία και η Αυστρία.
Ο TAP θα προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη και τη δημιουργία θέσεων εργασίας κατά μήκος της διαδρομής του αγωγού και θα αποτελέσει σημαντική πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων. Με τις πρώτες πωλήσεις αερίου προς τη Γεωργία και την Τουρκία να προβλέπονται για τα τέλη του 2018, οι πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη αναμένονται το 2020.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ