Δεν θα μπορούσε να κάνει καλύτερη πρεμιέρα το επετειακό 60ο Φεστιβάλ Φιλίππων από αυτή που πραγματοποίησε το βράδυ του Σαββάτου 8 Ιουλίου 2017, στο κατάμεστο από κόσμο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων με την εξαιρετική μουσική παράσταση «Edith Piaf, the show» και τη μοναδική και αξεπέραστη στο ρόλο της αξέχαστης Γαλλίδας ερμηνεύτριας Anne Carrere.
Όλα τελικά αρχίζουν και τελειώνουν από την παραγωγή. Αυτό είναι το ασφαλές συμπέρασμα απ’ αυτή την παράσταση. Όταν οι παραγωγοί ξεκινούν να κάνουν μια παράσταση με πρώτο και κυρίαρχο σκοπό και στόχο τον σεβασμό στο κοινό, δεν μπορεί παρά η επιτυχία και η θερμή υποδοχή και αποδοχή από τον κόσμο να είναι εξασφαλισμένη.
Όλα λοιπόν στην προκειμένη περίπτωση ξεκινούν από την παραγωγή. Μια προσεγμένη και στην τελευταία της λεπτομέρεια παράσταση που εκτός από την εκπληκτική ερμηνεύτρια – show woman Anne Carrere, διέθετε και τέσσερις υψηλής τεχνικής και αισθητικής μοναδικούς σολίστες (πιάνο, ακορντεόν, κόντρα μπάσο και κρουστά) καθώς και άρτια τεχνική υποστήριξη (ήχο, φώτα, τεχνικούς σκηνής κ.λ.π.).
Με πρώτο λοιπόν στόχο τον απόλυτο σεβασμό στο κοινό και με μια Anne Carrere που γέμισε πληθωρικά την ορχήστρα αλλά και το κοίλο του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων με την μεστή, αισθαντική, γεμάτη ταλέντο και μπρίο ερμηνεία της, η επιτυχία και η απόλαυση της συγκεκριμένης παράστασης έμοιαζε εξασφαλισμένη.
Το κοινό (περί τους 3.000 θεατές), εισέπραξε από τα πρώτα λεπτά της παράστασης τις προθέσεις της παραγωγής και των καλλιτεχνών και πρόσφερε αφειδώλευτα τις επιδοκιμασίες, τα «μπράβο» και το θερμό χειροκρότημά του όχι μόνον στην εκπληκτική Anne Carrere αλλά και στους δεξιοτέχνες μουσικούς που τη συνόδευαν.
Το πρόγραμμα ήταν χωρισμένο σε δύο μέρη με ένα δεκάλεπτο διάλειμμα ενδιαμέσως.
Στο πρώτο μέρος που διήρκησε 45 λεπτά η Anne Carrere ερμήνευσε τραγούδια από την πρώτη και πιο τραυματική περίοδο της ζωής τής Piaf όταν ήταν ακόμη τραγουδίστρια του δρόμου ή δούλευε για ένα κομμάτι ψωμί σε μικρές σκηνές και κλαμπάκια του Παρισιού. Και η ίδια αλλά και οι τέσσερις μουσικοί στο πρώτο μέρος ήταν ντυμένοι ανάλογα και με την εποχή και τους χώρους στους οποίους εξελισσόταν, υποτίθεται, η ζωή της Edith Piaf.
Στο δεύτερο μέρος που διήρκησε μία ώρα η Anne Carrere ερμήνευσε τραγούδια της χρυσής περιόδου της Piaf όταν η μεγάλη Γαλλίδα ερμηνεύτρια είχε πλέον αναγνωριστεί και έδινε παραστάσεις σε μεγάλους χώρους και θέατρα στο Παρίσι αλλά και σε όλο τον κόσμο.
Ανάλογες ήταν και οι ενδυματολογικές επιλογές για την Anne Carrere και τους μουσικούς της. Επίσημο φόρεμα, ψηλοτάκουνες γόβες, ανάλογο make up.
Στο δεύτερο μέρος η Anne Carrere αλώνισε το θέατρο. Μοναδικές στιγμές όταν σήκωσε για ένα αισθαντικό χορό τον αιφνιδιασμένο αρχικά πρώην υπουργό Δημοσθένη Δημοσθενόπουλο, ο οποίος όμως γρήγορα «λύθηκε» και ανταποκρίθηκε άριστα στις απαιτήσεις της απρόοπτης τύχης του.
Η Anne Carrere στη συνέχεια και υπό τους ήχους του «Allez venez Milord» κατέβασε στην ορχήστρα άλλον θεατή ο οποίος ανταποκρίθηκε πρόθυμα και με χαρά στη πρόσκληση της Γαλλίδας ερμηνεύτριας αποδίδοντας απολαυστικά μαζί της το ρόλο όπως προστάζουν οι στίχοι του συγκεκριμένου τραγουδιού. Το κοινό συμμετέχοντας ρυθμικά αποθέωσε στο τέλος και τους δύο …«καλλιτέχνες».
Σειρά είχε άλλος θεατής του οποίου αφού απομάκρυνε με έξυπνο τρόπο τη συνοδό του, κάθισε δίπλα του τραγούδησε γι’ αυτόν και του επέτρεψε να τη φιλήσει στο μάγουλο.
Όλες οι μεγάλες διεθνείς επιτυχίες της Edith Piaf ερμηνεύτηκαν μοναδικά στο δεύτερο μέρος από την Anne Carrere με την ενεργή συμμετοχή του κοινού που πολλές φορές τη συνόδεψε με το λα λα λα.
Η παράσταση έκλεισε με την «Όμορφη πόλη» του Μίκη Θεοδωράκη που η Edith Piaf είχε ερμηνεύσει και δισκογραφικά.
Ήταν μια αξέχαστη βραδιά. Μια παράσταση όχι απλώς αντάξια του 60χρονου θεσμού του Φεστιβάλ Φιλίππων αλλά κυρίως ένα show διεθνών προδιαγραφών που άξιζε τα λεφτά του και ήταν τυχεροί όσοι το παρακολούθησαν.
Η Anne Carrere δεν είναι απλώς μια μεγάλη τραγουδίστρια. Είναι μια μοναδική, μια εξαιρετική τραγουδίστρια, με πλούσιο φωνητικό και υποκριτικό ταλέντο, πανάξια ερμηνεύτρια των επιτυχιών της αλησμόνητης και αξεπέραστης Edith Piaf.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
* Παρά το γεγονός ότι με κάθε τρόπο και σε όλους του τόνους οι διοργανωτές τόνισαν ότι μετά την έναρξη της παράστασης δεν θα επιτρεπόταν η είσοδος σε κανένα εντούτοις κάποιοι μπήκαν μέχρι και είκοσι λεπτά μετά την έναρξη προξενώντας προβλήματα στους συνεπείς θεατές. Μία κυρία μάλιστα εξ αυτών επέμενε να φωτογραφίζει και να βιντεοσκοπεί παρά τις σαφείς ειδοποιήσεις των διοργανωτών ότι κάτι τέτοια απαγορευόταν.
* Άψογοι οι εθελοντές και εξαιρετικά χρήσιμοι στην όλη διοργάνωση.
* Στο τέλος της παράστασης, πριν αποχωρήσει η Anne Carrere και οι μουσικοί της, αρκετοί εκ των θεατών όρμησαν προς την έξοδο με τη γνωστή επαρχιώτικη αγένεια. Σεβαστείτε ρε παιδιά λίγο τους καλλιτέχνες. Αφήστε τους να αποχωρήσουν πρώτοι χαρίζοντάς τους το θερμό σας χειροκρότημα και μετά τρέξτε να προλάβετε. Τι αλήθεια να προλάβετε, Σάββατο βράδυ κοντά στα μεσάνυχτα;
* Οι δημοσιογραφικές προσκλήσεις φέτος είναι αυστηρά προσωπικές. Οι διοργανωτές εξάντλησαν την αυστηρότητά τους στους δημοσιογράφους. Ελπίζουμε οι διοργανωτές να είναι αυστηροί με όλους και να μη δούμε από το γραφείο του δημάρχου να διανέμονται προσκλήσεις σε κάθε άσχετο ή ημέτερο όπως συμβαίνει πάντα σ’ αυτές τις περιπτώσεις.
Θόδωρος Θεοδωρίδης
*** Στη φωτογραφία του Χάρη Ιορδανίδη η Anne Carrere χορεύει στην ορχήστρα του αρχαίου θεάτρου των Φιλίππων με τον πρώην υπουργό Δημοσθένη Δημοσθενόπουλο.