Πόσο θα χρεώνονται τα οχήματα ανά διέλευση και τι προβλέπεται για τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων στον νομό Θεσσαλονίκης.
Τη μεθεπόμενη Δευτέρα 18 Νοεμβρίου πρόκειται να ξεκινήσει, οριστικά και αμετάκλητα, η λειτουργία του σταθμού διοδίων ο οποίος βρίσκεται στην εξωτερική περιφερειακή οδό, στο ύψος του Ωραιοκάστρου. Πριν από λίγες ημέρες υπογράφηκε και η Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία καθορίζονται και οι τιμές διέλευσης, αναλόγως της κατηγορίας του οχήματος. Έτσι, τα ΙΧ αυτοκίνητα θα χρεώνονται με 0,50 ευρώ ανά διέλευση, τα δίκυκλα 0,30 ευρώ, τα οχήματα 2-3 αξόνων, με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα 1 ευρώ και τέλος, τα οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, 4 και άνω αξόνων, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα θα χρεώνονται με 1,50 ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι τα διόδια Ωραιοκάστρου ήταν έτοιμα ήδη από το καλοκαίρι του 2018 ωστόσο η προηγούμενη κυβέρνηση απέφυγε να τα θέσει σε λειτουργία θέλοντας να αποφύγει το πολιτικό κόστος. Μάλιστα, στην ΚΥΑ η οποία είχε εκδοθεί τον Δεκέμβριο του 2018, με τις υπογραφές του Χρήστου Σπίρτζη και του Ευκλείδη Τσακαλώτου, η τιμή διέλευσης για τα ΙΧ από τον σταθμό Ωραιοκάστρου είχε οριστεί στα 0,70 ευρώ.
Τα διόδια Ασπροβάλτας
Στην ίδια ΚΥΑ περιλαμβάνονται και οι τιμές διέλευσης για τα διόδια της Ασπροβάλτας τα οποία θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στις 4 Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με την ΚΥΑ τα ΙΧ αυτοκίνητα θα χρεώνονται με 0,90 ευρώ ανά διέλευση, τα δίκυκλα 0,60 ευρώ, τα οχήματα 2-3 αξόνων, με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα 2,30 ευρώ και τέλος, τα οχήματα με ή χωρίς ρυμουλκούμενο, 4 και άνω αξόνων, και με ύψος μεγαλύτερο από 2,20 μέτρα θα χρεώνονται με 3,20 ευρώ.
Οι επόμενοι σταθμοί διοδίων
Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μέσα στο επόμενο διάστημα θα τεθούν σταδιακά σε λειτουργία και άλλοι σταθμοί διοδίων, όπως προβλεπόταν στο σχεδιασμό που είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση. Υπενθυμίζεται ότι στην ΚΥΑ η οποία είχε υπογραφεί από τους κ. Σπίρτζη και Τσακαλώτο και είχε δημοσιευτεί στο ΦΕΚ στις 29 Μαΐου 2017, προβλεπόταν να λειτουργήσουν συνολικά 38 σταθμοί διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας οδού εκ των οποίων 18 θα ήταν μετωπικοί και 20 πλευρικοί. Μάλιστα, σύμφωνα με εκείνη την ΚΥΑ, οι σταθμοί θα έπρεπε να λειτουργήσουν στο σύνολό τους το αργότερο ως τον Νοέμβριο του 2017. Βεβαίως, υπό το βάρος του πολιτικού κόστους η απόφαση εκείνη δεν εφαρμόστηκε (παρά μόνο ως προς την κατασκευή των μετωπικών διοδίων σε Ωραιόκαστρο και Ασπροβάλτα), ωστόσο, ο σχεδιασμός και οι δεσμεύσεις έναντι των δανειστών παραμένουν, καθώς η λειτουργία των σταθμών διοδίων, συνδέονται με την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Εγνατίας οδού.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο σχεδιασμός εκείνος θα τεθεί σταδιακά σε εφαρμογή. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι πλευρικοί σταθμοί διοδίων σε Μάλγαρα, Χαλάστρα, Λαγκαδά, Προφήτη, Βαγιωχώρι και Βρασνά. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες οι πρώτοι σταθμοί οι οποίοι θα τεθούν σε λειτουργία είναι οι πλευρικοί σταθμοί στη Μέστη, στο Γαληψό και στο Βαγιοχώρι, με τιμές χρέωσης 0,80€, 0,30€ και 0,60€ αντίστοιχα για την κατηγορία οχήματος 2, δηλαδή για τα ΙΧ αυτοκίνητα. Σύμφωνα με τις τιμές χρέωσης οι οποίες περιλαμβάονται στη νέα ΚΥΑ η χιλιομετρική χρέωση στην Εγνατία οδό ανέρχεται σε τρία λεπτά ανά χιλιόμετρο, έναντι περίπου έξι με επτά λεπτά που είναι στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους.
Πηγή: voria.gr