Τον περασμένο Απρίλιο το δημοτικό λιμενικό ταμείο Θάσου συζήτησε αναλυτικά το μείζον θέμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων. Η απόφαση που αναρτήθηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ χθες παρουσιάζει ενδιαφέρον, καθώς επαναφέρει το αίτημα τω τεσσάρων τουλάχιστον δρομολογίων κατά τη χειμερινή περίοδο στην πορθμειακή γραμμή του Πρίνου. Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και το σύνολο της αποφάσεως του δημοτικού λιμενικού ταμείου Θάσου, καθώς θίγεται το θέμα ελλιμενισμού των φέρυ μποτ στο Λιμένα και στον Πρίνο, όπως επίσης και τα απαραίτητα έργα που επιβάλλεται να εκτελεστούν προς διευκόλυνση των πλοίων, πλην όμως δεν υπάρχει η σχετική χρηματοδότηση. Η απόφαση που έλαβε το δημοτικό λιμενικό ταμείο Θάσου, διά του διοικητικού του συμβουλίου είναι η ακόλουθη:
Α) Την καθιέρωση περισσότερων των τεσσάρων (4) δρομολογίων σε καθημερινή βάση και καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου στην ακτοπλοϊκή γραμμή Καβάλας – Πρίνου.
- B) O αριθμός πλοίων που δύναται να εξυπηρετήσει με ασφάλεια το κρηπίδωμα του λιμένος της Θάσου σε περίπτωση ευνοϊκών καιρικών συνθηκών οι θέσεις ελλιμενισμού είναι (7) επτά αλλά από αυτές και συγκεκριμένα η θέση Νο 5 θα
πρέπει να παραμείνει κενή ενώ σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών οι θέσεις ασφαλούς ελλιμενισμού είναι (3) με την Νο 5 να παραμένει κενή .Στον λιμένα Πρίνου διατίθενται (3) τρείς θέσεις ελλιμενισμού. Κατά συνέπεια σε περίπτωση ευνοϊκών καιρικών συνθηκών δεν υφίσταται δυνατότητα ελλιμενισμού άνω των δώδεκα (12) θέσεων στα λιμάνια Θάσου, Πρίνου και Κεραμωτής.
Γ)Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θάσου έχει προβεί στην εκπόνηση της μελέτης «Μελέτη Λιμενικών έργων, πλαισίου ανάπτυξης λιμένα (ΠΕΑΛ) ποσού 73.000,00€ με ΦΠΑ. Οι ανωτέρω συνθήκες απαιτούν την εξεύρεση χρηματοδότησης για την υλοποίηση της κατασκευής του νέου λιμανιού σύμφωνα με την ανωτέρω μελέτη.
Δ) Την καθημερινή υποστήριξη των διακομιδών ασθενών με πλοία (φέρυ – μποτ) επιφυλακής όταν αυτό απαιτείται.
Ε) Τον καθορισμό δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμής Κεραμωτής – Θάσου που να ανταποκρίνονται στα δρομολόγια του ΚΤΕΛ, αλλά και στις αεροπορικές πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού από και προς το αεροδρόμιο της Καβάλας Μέγας Αλέξανδρος.
ΣΤ) Γνωμοδοτούμε θετικά μόνο με την προϋπόθεση της κάλυψης του νησιού με δρομολόγια 12 μήνες τον χρόνο και υποχρεωτική κάλυψη της πορθμειακής γραμμής Πρίνου Καβάλας από όσες εταιρείες επιθυμούν τη δρομολόγηση πλοίων.
Ζ) Προτείνεται η πορθμειακή γραμμή να θεωρηθεί ενιαία (Λιμένας- Κεραμωτή, Πρίνος – Καβάλα) και όποιος πλοιοκτήτης Ε/Γ – Ο/Γ αιτείται δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Λιμένα Κεραμωτής να εκτελεί δρομολόγια και στη γραμμή Πρίνου – Καβάλα υποχρεωτικά.
Η)Ενημέρωση του υπουργείου ότι έχουμε ανάγκη από πλοία τα οποία είναι πιστοποιημένα , από τα 12 τα 2 είναι μόνο πιστοποιημένα.