Η ιδιωτικοποίηση του νέου λιμανιού της Καβάλας «Φίλιππος Β’», μέσω της γνωστής υπό παραχώρησης εξελίσσεται αργά αλλά σταθερά στο ΤΑΙΠΕΔ.
Οι πληροφορίες υπάρχουν αν και είναι λίγες. Κάνουν λόγο για διαβουλεύσεις με τους ενδιαφερόμενους, οι οποίοι ζητούν και παίρνουν τις πληροφορίες και τις διευκρινήσεις που χρειάζονται. Άλλοτε οι προθεσμίες τηρούνται, άλλοτε παρατείνονται μα τελικά φαίνεται ότι όλα θα καταλήξουν περίπου τον προσεχή Μάρτιο.
Αναρτήσεις ιστοσελίδων των Αθηνών κάνουν λόγο για ολοκλήρωση της διαδικασίας ως το Καλοκαίρι! Ως το Μάρτιο λοιπόν (το καλό σενάριο) ή ως το Καλοκαίρι θα μάθουμε ποιος από τους ενδιαφερόμενους κατέθεσε την καλύτερη προσφορά για το «Φίλιππος Β».
Αμέσως μετά θα υπάρξει κι άλλη διαδικασία οριστικοποίησης της συμφωνίας ώστε κάπου αρχές του 2023 να υπάρξει η ουσία της όλης υπόθεσης.
Η ιστοσελίδα euro2day περιγράφει τα δεδομένα για το νέο λιμάνι ως ακολούθως:
«Ο Οργανισμός Λιμένος Καβάλας έχει στη διαχείρισή του τέσσερα λιμάνια στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας: του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», του Εμπορικού Λιμένα «Φίλιππος Β’» στη Νέα Καρβάλη, του Λιμένα Ελευθερών και του Λιμένα Κεραμωτής Για το λιμάνι φάκελο έκφρασης ενδιαφέροντος έχουν καταθέσει οι Pfic Ltd, Quintana Infrastructure & Development, η κοινοπραξία Imerys, Goldair και I.M.G., η κοινοπραξία Black Summit -EFA Group και ΓΕΚ Τέρνα και ο ΟΛΘ.
Στην άλλη άκρη της Εγνατίας Οδού, στο Ιόνιο πέλαγος βρίσκεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Από το συγκεκριμένο λιμάνι περνάει όλη η επιβατική κίνηση της Αδριατικής, καθώς και τα φορτηγά και οχήματα, ενώ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τρεις μαρίνες που διαχειρίζεται.
Για το λιμάνι, που θεωρείται κόμβος για τα πλοία τύπου ro pax, έχουν καταθέσει αίτηση ενδιαφέροντος: ο όμιλος Attica, οι Danthia Shipping MARG, Portek International, Quintana Infrastructure & Development, Αιγαίον Όιλ, η κοινοπραξία Archirodon ANEK και Trident Hellas, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed με Μινωικές Γραμμές και ο ΟΛΘ».
Για το χρονοδιάγραμμα επόμενων ενεργειών και για το λιμάνι της Καβάλας η ίδια ιστοσελίδα σημειώνει:
«Μία σειρά ιδιωτικοποιήσεων που θα έπρεπε να ολοκληρωθούν φέτος μεταφέρονται πλέον για το 1ο εξάμηνο του 2022. Πρόκειται για τις ιδιωτικοποιήσεις της ΛΑΡΚΟ, τους τρεις διαγωνισμούς, για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης (Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης), της Καβάλας και της Ηγουμενίτσας (Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας), οι διαγωνισμοί για τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και για την επένδυση στις Γούρνες Ηρακλείου».