Νέες δηλώσεις έκανε χθες στην Αθήνα ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης σχετικά με το δίκαιο, αναλογικό και ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων σε όλη την Εγνατία οδό. Από τα όσα είπε αντιλαμβανόμαστε ότι ο σχετικός διαγωνισμός αργεί πλην όμως εξελίσσεται. Το θέμα μας ενδιαφέρει (εκτός όλων των άλλων) και γιατί θέλουμε να προλάβουμε. Να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει η δίκαιη και αναλογική χρέωση πριν η εταιρία της Εγνατίας Οδού ΑΕ ωριμάσει το έργο των διοδίων στην Παράκαμψη. Δεδομένου του ότι τα διόδια στην Παράκαμψη αργούν κι αυτά (Καλοκαίρι και βλέπουμε), είναι αρκετά πιθανό να τα προλάβει η ηλεκτρονική χρέωση. Να τα καταστήσει κατά κάποιο τρόπο άχρηστα.
Για το θέμα ο κ. Σπίρτζης δήλωσε: «Σήμερα (χθες) βγήκε το τεύχος για να μπούμε στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού, οι προδιαγραφές επί της ουσίας του ηλεκτρονικού συστήματος θα είναι σε διαβούλευση τέσσερις – πέντε ημέρες για να στείλουν οι συμμετέχοντες στο διαγωνισμό τις παρατηρήσεις τους. Θεωρώ, ότι σε δύο με τρεις μήνες θα έχουμε ολοκληρώσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες και μετά έχουμε ένα με δύο μήνες τυπικές υποχρεώσεις, ελεγκτικές, με το Ελεγκτικό Συνέδριο και όλα τα υπόλοιπα που πρέπει για να υπογραφεί η σύμβαση και έχουμε και 18 μήνες για την υλοποίησή της».
Εντύπωση προκαλούν οι δηλώσεις του κ. Υπουργού κατά του ΤΑΙΠΕΔ. Το ταμείο όχι μόνο επιβάλλει τα επιπλέον διόδια αλλά κατά τον Υπουργό ιδιωτικοποιεί την Εγνατία οδό με λάθος τρόπο: « Θεωρώ ότι το ΤΑΙΠΕΔ έχει από την αρχή μέχρι σήμερα κάνει απίστευτα λάθη. Λάθη που δε θα οδηγήσουν το διαγωνισμό σε λιμάνια, αλλά σε φουρτούνες. Πιστεύω ότι είναι λάθος το μοντέλο, που προσπαθούν να παραχωρήσουν τον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας. Έχουνε πολύ μεγάλες ελλείψεις σε σχέση με τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό δημιουργεί στην αγορά πολύ μεγάλα κενά και ένα τεχνοοικονομικό μοντέλο, που θα δημιουργήσει και έχει ήδη δημιουργήσει και κοινωνικές εντάσεις και κοινωνικές αδικίες και που δεν είναι βιώσιμο. Επομένως αυτοί που το σχεδιάζουν έτσι ή το σχεδίασαν έτσι πρέπει ή να κάνουν την αυτοκριτική τους και να προχωρήσουν σε ένα άλλο μοντέλο ή να συνεχίσουν με έναν δογματισμό, που τον έχουμε συνηθίσει από συγκεκριμένη πολιτική ομάδα, όχι τεχνοκρατική, γιατί αυτό είναι πολιτική πλέον τοποθέτηση».