Ο κ. Κώστας Μπαντίκος, διευθυντής εκπαίδευσης στην Περιφέρεια της ΑΜΘ, εξήγησε χθες ότι επί των συμπτύξεων τμημάτων Γυμνασίων και Λυκείων, αρμόδιος είναι ο διευθυντής εκπαίδευσης κάθε Νομού.
Με λίγα λόγια επανέφερε την ευθύνη όσων ήδη έγιναν στην Δευτεροβάθμια Καβάλας. Με αυτόν τον τρόπο διέψευσε σενάρια που τον εμπλέκουν στο θέμα ή σενάρια που αναφέρονται σε κατάργηση των συγχωνεύσεων και με δική του πρωτοβουλία.
Η συνέντευξη
Ερ: Δώστε μας μια εικόνα με τα περιστατικά covid στα σχολεία. Πως εξελίσσεται η κατάσταση στα σχολεία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης;
Απ: Την τελευταία εβδομάδα συμπεριλαμβανομένης και της χθεσινής μέρας (σ.σ. Δευτέρα 1/11), είχαμε μια μικρή αύξηση των κρουσμάτων ανά περιοχή. Χαρακτηριστικά να σας πω για την Καβάλα την Πέμπτη 27 Οκτωβρίου είχαμε 6 περιστατικά με μαθητές, κανένα για εκπαιδευτικούς. Στις 29 Οκτωβρίου η Πρωτοβάθμια πήγε στα 13 κρούσματα με 6 εκπαιδευτικούς. Στη Δευτεροβάθμια αντίστοιχα στις 27 Οκτωβρίου είχε τρεις μαθητές, στις 29/10 είχε 8 και τη Δευτέρα (1/11) είχε 25. Βλέπουμε μια αύξηση για όλο το Νομό Καβάλας και στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια.
Ερ: Αυτή η αύξηση έφερε και κλείσιμο τμημάτων;
Απ: Όχι δεν υπάρχει θέμα να κλείσει τμήμα. Είναι κρούσματα διάσπαρτα.
Ερ: Απ’ ότι καταλαβαίνουμε περισσότερα είναι τα κρούσματα στους μαθητές παρά στους εκπαιδευτικούς.
Απ: Αυτό είναι γεγονός. Αν και στις 29 Οκτώβρη είχαμε αύξηση κι ενώ μέχρι τότε δεν είχαμε καθόλου σε εκπαιδευτικούς.
Ερ: Στη Δράμα και στην Αλεξανδρούπολη, βλέπουμε ότι τα κρούσματα είναι πολύ περισσότερα.
Απ: Βεβαίως. Η Δράμα στατιστικά όλο το χρονικό διάστημα έχει περισσότερα κρούσματα σε μαθητές αλλά και αντίστοιχα σε κάποιους εκπαιδευτικούς (οι οποίοι πάντα είναι λιγότεροι από τους μαθητές). Σε επίπεδο περιοχών στην Περιφέρεια η Δράμα έχει σταθερά τα περισσότερα κρούσματα και αυξομείωση στις άλλες περιοχές. Να πούμε ότι προς το παρόν στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια στη Ροδόπη τα κρούσματα είναι χαμηλά σε σχέση με τις άλλες περιοχές. Μάλιστα το κρατάει αυτό το σταθερό.
Ερ: Γνωρίζετε αν κάποια απ` αυτά τα περιστατικά χρειάζονται και νοσηλεία;
Απ: Αυτό που ξέρουμε και μας έχει αναφερθεί, είναι ότι δε χρειάζονται νοσηλεία. Παραμένουν στο σπίτι. Υπάρχει μια αυξημένη προσοχή στην τήρηση των μέτρων στις σχολικές μονάδες και επίσης με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων οι οδηγίες που δίνονται είναι να παραμένουν στο σπίτι και να παρακολουθούν τα συμπτώματα αυτά. Δεν έχει αναφερθεί κάποιο σοβαρό περιστατικό.
Ερ: Το άλλο θέμα για το Νομό Καβάλας είναι οι συγχωνεύσεις των τμημάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια. Υπάρχει μια φήμη ότι θα ανακληθούν αυτές οι συγχωνεύσεις. Ξέρετε κάτι;
Απ: Αυτή η οδηγία έχει δοθεί από το Υπουργείο στους Διευθυντές Εκπαίδευσης και όπως γνωρίζω το Υπουργείο προβαίνει σε συχνές τηλεδιασκέψεις με τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Όπως γνωρίζω χθες (προχθές) είχε μια την Πρωτοβάθμια και σήμερα (χθες) θα έχει και με τη Δευτεροβάθμια. Από το σύνολο των πρώτων ζητούμενων συγχωνεύσεων τμημάτων -οι οποίες στην περιοχή μας ήταν 166- (έτσι είπε το Υπουργείο, ότι δεν τηρούνται οι προϋποθέσεις και πρέπει να συμπτυχτούν για να είναι σχετικά με τα προβλεπόμενα στα πλαίσια εξοικονόμησης), τελικά στην περιοχή μας, στην Περιφέρεια μας έγιναν μόνο 38. Αυτό λέγοντας ότι το μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί οριζόντια. Δηλαδή ναι μεν οι αριθμοί θα πρέπει να είναι στο ανώτερο φυσικό αλλά πρέπει να παρέχεται και η δυνατότητα όσον αφορά τις σχολικές υποδομές (αίθουσες). Άρα στις περιπτώσεις αυτές τις λίγες στις οποίες έγινε συγχώνευση τμημάτων, εγώ εκτιμώ ότι οι Διευθυντές Εκπαίδευσης έχουνε ζυγίσει τα δεδομένα. Κι από εκεί που ήταν 24 ή 25 ο αριθμός των μαθητών, να γίνει 27. Κάπως έτσι έγινε. Χωρίς αυτό να εμποδίζει την εκπαιδευτική διαδικασία. Εκτιμώ ότι αν αυτό θα συνέβαλε σε περαιτέρω αύξηση των κρουσμάτων ή δεν θα είχε την συναίνεση των ειδικών τότε δεν θα το ενέκρινε το Υπουργείο. Επίσης να πω ότι έγιναν τρεις φάσεις προσλήψεων των αναπληρωτών και πάμε για τέταρτη. Ζητείται επικαιροποίηση των κενών από το υπουργείου για να διερευνήσουν και τα απομείναντα κενά και να γίνουν οι επόμενες προσλήψεις μπορεί και μέσα στην εβδομάδα ή στις αρχές της επόμενης.
Ερ: Λέτε δηλαδή ότι με την πρόσληψη των αναπληρωτών που λείπουν θα είναι περισσότερο πιθανό να καταργηθούν οι λίγες συγχωνεύσεις που έγιναν στην ΑΜΘ;
Απ: Αυτό εξαρτάται από τα δεδομένα. Αν οι προσλήψεις που θα γίνουν δίνουν τη δυνατότητα μαζί με οποιεσδήποτε επιστροφές αδειούχων εκπαιδευτικών, τότε ίσως ενδεχομένως να αλλάξουν τα δεδομένα. Όσο όμως περνάει ο καιρός δεν μπορείς συνέχεια να δημιουργείς θέματα με τα τμήματα. Ότι και να συμβεί το συνεχίζεις, τηρώντας τα μέτρα και προσπαθώντας να διεκπεραιωθεί η διδακτική πράξη με το καλύτερο δυνατό τρόπο.
Ερ: Ποιος είναι ο αρμόδιος; Ποιος είναι ο υπεύθυνος;
Απ: Η Περιφερειακή Διεύθυνση δεν εμπλέκεται σε αυτό παρά ως διαμεσολάβηση. Δηλαδή κοιτούμε την οδηγία που έχει δοθεί ή που μπορεί να δοθεί με βάση τα στοιχεία. Οι διευθυντές εκπαίδευσης παίρνουν την απόφαση και ο κάθε διευθυντής της κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης σε κάθε νομό.