Μια μέρα αργότερα, το μεσημέρι της Τρίτης αντί το απόγευμα της Δευτέρας, πραγματοποιήθηκε τελικά η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της ΑΜΘ.
Ο περιφερειακός σύμβουλος της αντιπολίτευσης και της παράταξης Κατσιμίγα, κ. Δημήτρης Λυμπεράκης (φωτογραφία) ξεχώρισε το θέμα του Ε61 (νέα εθνική οδός ταχείας κυκλοφορίας Δράμας- Καβάλας) και σχολίασε την απόφαση του συμβουλίου σύμφωνα με την οποία αρμοδιότητα του νέου δρόμου θα έχει η Περιφέρεια ΑΜΘ και όχι η Εγνατία οδός.
Η συνέντευξη
Ερ: Τελικά η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου έγινε την Τρίτη αντί για τη Δευτέρα.
Απ: Ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να συνεδριάσει τη Δευτέρα αλλά μετά από αίτημα μετατέθηκε για την Τρίτη το μεσημέρι.
Ερ: Τι έμεινε από τη συγκεκριμένη συνεδρίαση; Έμεινε κάτι;
Απ: Ήταν μια συνεδρίαση που συμπλέει με το πνεύμα της θερινής ραστώνης. Ξεκίνησε στη 13:00 και τελειώσαμε ευτυχώς στις 16.00. Ήταν μια κουβέντα που έγινε με χαλαρότητα. Δεν υπήρχαν εντάσεις. Γενικώς μας έπιασε το πνεύμα του Ιουλίου. Ήμασταν με το ρολόι στο χέρι για να φύγουμε για θάλασσα. Τα θέματα δεν ήταν τίποτα το ιδιαίτερο. Δυστυχώς οι συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου οι πιο πολλές είναι στην κατεύθυνση να εγκρίνουμε μελέτες περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων για διάφορα που γίνονται. Όλες οι βασικές αποφάσεις λαμβάνονται στην οικονομική επιτροπή, Υπήρχαν κάποια θεματάκια. Το πιο σημαντικό απ` όλα ήταν ο κάθετος οδικός άξονας Ε61 που θα ξεκινήσει από τη Δράμα και θα καταλήγει στην Καβάλα.
Ερ: Με αυτόν τον όρο χαρακτηρίζουν και μιλούν για το καινούριο Εθνικό δρόμο Δράμας-Καβάλας.
Απ: Είναι ο καινούριος Εθνικός δρόμος ο οποίος θα ξεκινάει από τη Χωριστή, θα φτάνει στο Σταυρό και θα συνεχίζει προς Καβάλα. Μας λέει ο κ. Παράσχου ο υπεύθυνος προϊστάμενος ότι αυτός ο δρόμος θα προσφέρει άνεση, ταχύτητα κτλ. Θεωρείται ότι πληροί τις προϋποθέσεις μιας Εθνικής οδού. Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, το έργο δηλαδή είναι ώριμο για δημοπράτηση. Τώρα το θέμα είναι ότι υποβλήθηκαν κάποιες ενστάσεις από τη μεριά τη δικιά μας μέσω του κ. Κατσιμίγα σχετικά με το γιατί πρέπει και σώνει και καλά ο Ε61που θα γίνει να φύγει από την αρμοδιότητα της Εγνατίας οδού και η ανάληψη της όποιας συντήρησης του να γίνεται από την Περιφέρεια. Η Περιφέρεια δεν έχει ούτε προσωπικό, ούτε μηχανήματα. Κανένας κάθετος τέτοιος δρόμος δεν είναι αυτή τη στιγμή στη δικαιοδοσία της Περιφέρειας. Ίσως επειδή η Εγνατία να είναι υπό πώληση. Πάντως δεν υπήρξε τέτοια απάντηση. Η άλλη ένσταση είναι γιατί ο κ. Παράσχου έλεγε ότι δίπλα θα γίνουν απαλλοτριώσεις, θα χτισθούν κτλ, είναι ότι σε τέτοιους δρόμους ταχείας κυκλοφορίας δεν γίνονται απαλλοτριώσεις παρά μονάχα δημιουργούνται θέσεις, οι χώροι στάθμευσης οχημάτων. Ζητήθηκε μετά από αυτές τις παρεμβάσεις από εμάς και απ` όλες τις πολιτικές παρατάξεις να υπάρχει μια μικρή αναβολή της συζήτησης για την επόμενη συνεδρίαση ώστε ο κ. Παράσχου να έρθει με περισσότερα στοιχεία και να απαντήσει σε αυτά που ρωτάμε.
Δεν το δέχτηκε ο κ. Μέτιος. Είπε ότι το θέμα επείγει να γίνει κτλ. Οπότε πέρασε με τους ψήφους της συνδιοίκησης.
Ερ: Από την ενημέρωση που είχατε, έχετε την εντύπωση, γιατί αυτό το έργο Δράμα- Καβάλα ή όπως το λένε γραφειοκρατικά Ε61, όσο ώριμο και να είναι ξέρουμε ότι θα δημοπρατηθεί ανά τμήματα και θα κατασκευαστεί ανά τμήματα. Εσείς είστε σίγουρος ότι όπου να ναι δημοπρατείται ένα από τα τμήματα;
Απ: Όχι δεν είπε τίποτα τέτοιο ο κ. Παράσχου. Είπε ότι είναι ώριμο μελετητικά, έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες και πάει για δημοπράτηση. Μας είπε ότι θα γίνει τμηματικά αλλά ακόμη δεν ξέρουμε αφού είναι θέμα Υπουργείου.
Ερ: Είπε κάτι για το τμήμα Σταυρός-Αμυγδαλεώνας- Άγιος Σύλας που είναι στον αέρα γιατί δεν ξέρουμε αν θα κοπούν πεύκα ή όχι;
Απ: Όχι τίποτα δεν έχει ειπωθεί. Δεν είχε απαντήσεις ο κ. Παράσχου. Φάνηκε ανέτοιμος να απαντήσει του οποίου την επιστημοσύνη τιμώ. Σε αυτό το θέμα όμως δεν είχε απαντήσεις. Του ζητήσαμε να γίνει μια πιο εκτενή συζήτηση την επόμενη φορά. Ο κ. Μέτιος πρόβαλε ότι πρέπει να γίνει σώνει και καλά και να τελειώσουμε.
Ερ: Η παράταξη Τοψίδη έβγαλε και μια ανακοίνωση και λέει ότι υπάρχει και άλλο πρόβλημα. Αυτός ο δρόμος , ο κλειστός αυτοκινητόδρομος δεν θα έχει κόμβο και έξοδο για τον Αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων.
Απ: Επισημάνθηκε και αυτό. Βεβαίως. Δεν θα έχει και εξόδους σε χωριά. Τα απομονώνει. Όλα αυτά τα χρίσαμε και ζητήσαμε περισσότερες λεπτομέρειες αλλά το αρνηθήκανε. Ψηφίστηκε και τελείωσε, δε ξέρουμε τι θα γίνει. Ήταν εύκολα τα θέματα για τη Λευκή Νύχτα της Καβάλας και το ωράριο. Αυτά τα περάσαμε. Υπήρχαν οι σχετικές ενστάσεις από μια συγκεκριμένη παράταξη. Έχει τη δικιά της ιδεολογία, έχει τη δικιά της θέση. Από εκεί και πέρα εμείς ψηφίσαμε αρνητικά στην ανέγερση του σταθμού ηλεκτρικής ενέργειας που είναι στη Ροδόπη, κοντά στη Νυμφαία γιατί απέχει 500 μέτρα από κατοικημένη περιοχή. Βέβαια έχουμε πει ως παράταξη ότι ψηφίζουμε αρνητικά σε οποιαδήποτε μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων για τα μάρμαρα στη Θάσο.