Dark Mode Light Mode

Ας δούμε τι έκαναν άλλοι Δήμοι καλύτερα από εμάς και ας τους μιμηθούμε: Κείμενο της Ροδιάς Φουρνιάδου

Με αφορμή την πρόσφατη άποψη και προτροπή του υποψηφίου Δημάρχου κ. Χαράλαμπου Χρυσανίδη προς τον Δήμαρχο Καβάλας Θεόδωρο Μουριάδη για την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ κάτω από την υπό ανάπλαση πλατεία των Ποταμουδίων, σκέφθηκα να κάνω μία γρήγορη και χρήσιμη, θέλω να πιστεύω, έρευνα για το αν και  σε ποιους Δήμους της χώρας μας  κατασκευάσθηκαν τα τελευταία χρόνια υπόγεια η υπέργεια πάρκινγκ προκειμένου να αντιμετωπισθεί το κυκλοφοριακό τους πρόβλημα.

Δεν ήταν και πολύ δύσκολο διότι την ίδια απορία είχε με μένα και ο Γιώργος Κων. Ασημακόπουλος που στο σχετικό του άρθρο στο ηλεκτρονικό έντυπο nafpaktosvoice.gr παραθέτει μία σειρά έργων κατασκευής υπόγειων ή υπέργειων πάρκινγκ σε Δήμους όπως αυτούς των Σερρών, των Τρικκαίων, του Αγρινίου, του Αμαρουσίου, της Κηφισιάς του Ηρακλείου που εκτελέσθηκαν  στην Ελλάδα στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, εν μέσω μνημονίων και δημοσιονομικών περιορισμών με πηγές χρηματοδότησης την Jessica, το ΣΔΙΤ, τις  δημοτικές επιχειρήσεις και τον αναπτυξιακό νόμο.

Πιο συγκεκριμένα:

Ο Δήμος Σερρών το 2013 έκανε τα εγκαίνια του δημοτικού υπόγειου χώρου στάθμευσης χωρητικότητας 160 θέσεων που αποτελείται  από τρεις υπόγειους ορόφους. Το οικόπεδο επάνω από τον υπόγειο χώρο στάθμευσης διαμορφώθηκε σε χώρο πλατείας, με την κατασκευή πλακοστρώσεων, υπαίθριων καθιστικών, χώρων αναψυχής και φυτεύσεων. Το έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία του Δήμου με ιδιώτες (ΣΔΙΤ)

Ο Δήμος Τρικκαίων (Τρίκαλα) έχει δημιουργήσει ένα υπόγειο πάρκινγκ με τρεις ορόφους, επί της πλατείας Αντωνίου, χωρητικότητας 94 θέσεων. Η λειτουργία του χώρου στάθμευσης είναι πλήρως αυτοματοποιημένη.

Ο Δήμου Αγρινίου λειτουργεί έναν υπόγειο χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων στην καρδιά του εμπορικού κέντρου της πόλης του Αγρινίου, στην πλατεία Μαρίας Δημάδη, με δυναμικότητα 220 θέσεων, αποτελούμενο από τρεις υπόγειους ορόφους επιφάνειας 2.100 τ.μ. ο καθένας.

Ο Δήμος Αμαρουσίου έχει δημιουργήσει υπόγειο πάρκινγκ στο 2ο και 3ο υπόγειο του δημαρχιακού μεγάρου για τους κατοίκους της πόλης, δυναμικότητας 110 οχημάτων.

Στο Δήμο Κηφισιάς ξεκίνησε η κατασκευή του δημοτικού υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Πλατεία Πλατάνου που αποτελείται από πέντε υπόγεια επίπεδα συνολικής χωρητικότητας 624 θέσεων. Στην υπέργεια επιφάνεια έχει προβλεφθεί κατασκευή πάρκου. Η χρηματοδότηση έγινε μέσω του αναπτυξιακού νόμου.

Ο Σταθμός Αυτοκινήτων του Ηρακλείου, δίπλα στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δήμου, άρχισε τη λειτουργία του τον Απρίλιο του 2011.

Ο σταθμός αποτελείται από 9 υπέργειους και 4 υπόγειους ορόφους και εξυπηρετεί 185 αυτοκίνητα.

Θα πρόσθετα ακόμη το υπόγειο πάρκινγκ της κεντρικής πλατείας του Δήμου Θέρμης, το πολυώροφοπάρκινγκ της οδού Φιλελλήνων του Δήμου Βόλου,  το επίσης πολυώροφο υπόγειο πάρκινγκ που βρίσκεται κάτω από το Δημαρχείο της Βέροιας κλπ.

Με  χρηματοδότηση από  το πρόγραμμα Αντώνης Τρίτσης αλλά και  από το Ταμείο Ανάπτυξης άλλοι Δήμοι, όπως του Ρεθύμνου, της Κατερίνης, της Πεύκης, της Γλυφάδας, του Παλαιού Φαλήρου έχουν αιτηθεί χρηματοδότησης για τη μελέτη και την κατασκευή χώρων στάθμευσης που θα ανακουφίσει τους πολίτες και θα κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα τους.

Στην Καβάλα, που ως γνωστόν, οι θέσεις πάρκινγκ των υφιστάμενων χώρων στάθμευσης δεν καλύπτουν τις ανάγκες των πολιτών και των τουριστών ιδίως κατά τους θερινούς μήνες, δεν έχει γίνει δυστυχώς καμία πρόταση από  πλευράς του νυν Δημάρχου κ. Μουριάδη για την μελέτη και κατασκευή υπόγειου ή πολυώροφουπάρκινγκ, σε πλήρη αντίθεση με τους ανωτέρω  Δήμους με παρόμοιο πρόβλημα, που όπως προκύπτει από τα παραπάνω, υποβάλλουν προτάσεις, ωριμάζουν μελέτες και εξασφαλίζουν πόρους, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την ανάγκη για στάθμευση μέσα στα εμπορικά κέντρα  των πόλεων τους.

Επί του ανωτέρω θέματος ξεκίνησε τις τελευταίες ημέρες ένας ενδιαφέρων πολιτικός  διάλογος μέσω των κοινωνικών δικτύων. Ας μην μείνουμε όμως στα λόγια και αυτή τη φορά. Ας σκύψουμε όλοι μαζί πάνω από το πρόβλημα.

Ας βρούμε εκείνη τη νομικά αποδεκτή οδό,που θα μας οδηγήσει στα αναγκαία για την πόλη μας έργα. Η εικόνα της Καβάλας στις ώρες αιχμής καθημερινά πλέον είναι αποκαρδιωτική και η μη  εξεύρεση χώρου στάθμευσης δημιουργεί στρες και εκνευρισμό τους κατοίκους της.

Οι δε οικονομικές συνέπειες για τα εμπορικά καταστήματα του κέντρου αλλά και για τα καταστήματα εστίασης, στα οποία η πρόσβαση του κόσμου γίνεται πλέον όλο και πιο δύσκολη λόγω της αδυναμίας εξεύρεσης χώρου στάθμευσης, είναι ολέθριες.

Κατά συνέπεια η πρόταση  του επικεφαλής του συνδυασμού ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ κ.  Χρυσανίδη για την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ κάτω από την υπό ανάπλαση πλατεία των Ποταμουδιών, αλλά και σε άλλες περιοχές της πόλης (κεντρική πλατεία κλπ) αξίζει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν και είναι επίκαιρη όσο ποτέ.

Όπως πολύ εύστοχα τόνισε και ο ίδιος, όσοι συμμετέχουν στα κοινά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες : Σ’ αυτούς που προσπαθούν να βρουν  λύση  σε κάθε πρόβλημα και σ’ αυτούς  που προσπαθούν να βρουν πρόβλημα σε κάθε λύση.

Η Καβάλα δεν έχει άλλο χρόνο για χάσιμο. Χρειάζεται στο τιμόνι της ανθρώπους που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία και ο κ. Χρυσανίδης αναμφίβολα έχει αποδείξει ότι βρίσκεται σ’ αυτήν.


Η Ροδιά Φουρνιάδου είναι δικηγόρος Καβάλας και υποψήφια δημοτική σύμβουλος του συνδυασμού ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ-Χαράλαμπος Ν. Χρυσανίδης.

Προηγούμενο άρθρο

Καιρική διαταραχή από κεντρική Ευρώπη έρχεται από εβδομάδα

Επόμενο άρθρο

Ροζάβα, Μαχμούρ και Τσιάπας: Οικοδόμηση και υπεράσπιση μιας εναλλακτικής επιλογής στην καπιταλιστική νεωτερικότητα