Στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Εγνατίας Οδού ΑΕ παραβρέθηκε την περασμένη Παρασκευή ο αντιδήμαρχος Καβάλας Γιώργος Φιλόσογλου, προκειμένου να μεταφέρει την ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου αναφορικά με τα διόδια στην παράκαμψη. Στη συνεδρίαση μετείχε και εντεταλμένος σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, που ως φορέας έχει τον πρώτο λόγο και ο οποίος ζήτησε την αποστολή εκ μέρους του δήμου Καβάλας υπομνήματος όπου θα αναφέρεται συγκεκριμένη πρόταση χωροθέτησης. Ο αντιδήμαρχος επεσήμανε ότι υπάρχει εναλλακτική πρόταση χωροθέτησης. Περισσότερο μπερδεμένος επέστρεψε ο κ. Φιλόσογλου, αφού διαπίστωσε ότι πρόκειται για ειλημμένη απόφαση της Εγνατίας βασισμένη σε ΚΥΑ με ημερομηνία 29/5/2017 και σε εκτέλεση της οποίας η εταιρεία είναι υποχρεωμένη να βαδίσει πάνω σε συγκεκριμένες αποφάσεις.
Μία εξ αυτών είναι η διαδικασία έναρξης του διαγωνισμού για τη δημοπράτηση του σταθμού διοδίων της περιοχής Άσπρα Χώματα (στο ύψος του Περιγιαλίου). Στόχος είναι να αρχίσουν οι εργασίες το Σεπτέμβριο. Με δεδομένο ότι το έργο έχει υψηλό κόστος και ξεπερνά τα δύο εκατομμύρια ευρώ, ο κ. Φιλόσογλου ρώτησε τις συνθήκες υπό τις οποίες θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Ωστόσο, έλαβε την απάντηση ότι θα προκηρυχθεί ένας διαγωνισμός με ολιγοήμερη προθεσμία, ώστε το Σεπτέμβριο να εγκατασταθεί ο εργολάβος.
Ο κ. Φιλόσογλου ένιωσε μπερδεμένος διότι αφενός έμαθε πως το Σεπτέμβριο αρχίζουν οι εργασίες του έργου κι αφετέρου ενημερώθηκε πως εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ θα επισκεφθούν τις περιοχές όπου δημιουργούνται προβλήματα όπως πχ η Καβάλα, προκειμένου να συζητήσουν με τους τοπικούς φορείς. Σύμφωνα με τα όσα πληροφορήθηκε ο κ. Φιλόσογλου, το έργο θα πρέπει να παραδοθεί τον Ιανουάριο του 2018, ενώ βάσει των λεγομένων του προέδρου της Εγνατίας οδού είναι αναπόδραστα μοιραίο να υπερδιαπλασιαστεί το κόστος μετακίνησης.
Ο αντιδήμαρχος Καβάλας αντιλήφθηκε ότι σκοπός είναι η εκχώρηση των δικαιωμάτων της Εγνατίας Οδού σε κάποιον ιδιώτη και η λειτουργία των σταθμών διοδίων αποτελεί την «προίκα» του προς «πώληση» δρόμου. Τέλος, μετά την αποχώρηση του κ. Φιλόσογλου, εξήλθε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων της Εγνατίας Οδού δηλώνοντας την αντίθεση των συναδέλφων του στο θέμα των διοδίων. Γι’ αυτό και σκοπεύουν να δρομολογήσουν κινητοποιήσεις, προκειμένου να μπλοκάρουν κατά το δυνατό τη διαδικασία των συμβάσεων. Οι εργαζόμενοι λοιπόν ζήτησαν και τη συμπαράσταση του δήμου Καβάλας όπως άλλωστε και οι καβαλιώτες χρειάζονται τη δική τους.
Ανεπίσημα, οι βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας συστήνουν να μη δίνεται τόσο βάση στα όσα λέγονται κατά τις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας και στα λεγόμενα του προέδρου, διότι τα διόδια της παράκαμψης έχουν μπλοκάρει μέσω του κ. Σπίρτζη. Η δημοπράτηση του έργου έχει μεν αποφασιστεί αλλά χωρίς να έχει τεθεί συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Παρόλα αυτά, ο κ. Φιλόσογλου επεσήμανε από τη ραδιοφωνική συχνότητα της ΠΡΩΙΝΗΣ, ότι εκείνος που κυριαρχικά αποφασίζει γι’ αυτά τα θέματα, όπως η χωροθέτησης των σταθμών διοδίων, είναι το ΤΑΙΠΕΔ και τα συναρμόδια υπουργεία οικονομικών και μεταφορών. Η Εγνατία Οδός το μόνο που πράττει είναι να εκτελεί όσα το κράτος αποφασίζει. Πάντως, το ΤΑΙΠΕΔ λογοδοτεί στο υπερταμείο, όπου έχουν εκχωρηθεί όλα τα δικαιώματά του βάσει νόμου. Σ’ αυτό το υπερταμείο όμως οι Έλληνες δεν έχουν πλειοψηφία.
Κατά τον κ. Φιλόσογλου, είναι αδιανόητο να αποτελεί το σημείο χωροθέτησης ένα προαπαιτούμενο για τη συμφωνία. Ζήτημα ταχύτητας και σπουδής προκειμένου το έργο να τρέξει διαπίστωσε ο αντιδήμαρχος, έμαθε από επίσημα χείλη ότι μόνο μέσω σκληρών κινητοποιήσεων θα υπάρξει ενδεχόμενο αποτροπής του σταθμού στην παράκαμψη κι επιπλέον έμαθε από μηχανικό ότι θα δημιουργηθεί και πλευρικός σταθμός διοδίων που θα αποτρέπει την είσοδο στην πόλη. Ωστόσο, η δημοπράτηση του πλευρικού διοδίου δε δημοπρατείται ακόμη διότι δεν υπάρχουν ώριμες μελέτες.