Η Δήμαρχος Καβάλας έκανε ότι μπορούσε. Κάνει ότι μπορεί. Προσπαθεί να έχει υπό διαρκή επίβλεψη τη ΔΕΥΑΚ, επέμενε στην τοποθέτηση γενικού διευθυντή, έκανε διάλογο με το σωματείο των εργαζομένων (με το οποίο σε πολλά συμφώνησε). Δυστυχώς η κατάσταση στη δημοτική επιχείρηση χειροτερεύει κι αυτό αποδεικνύεται τόσο από τα διαδοχικά λάθη στην έκδοση λογαριασμών (στην Καβάλα και στον πρώην Δήμο Φιλίππων) όσο κι από το επεισόδιο της περασμένης Πέμπτης όπου υπάλληλος μεταφέρθηκε από συναδέλφους της στο Νοσοκομείο. Είχε προηγηθεί έντονη διαφωνία της με τον πρόεδρο Νίκο Ξανθόπουλο.
Κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά στην επιχείρηση, η δικαιοσύνη συνεχίζει να ερευνά στο πλαίσιο προανάκρισης πολλά και διάφορα. Διοίκηση και στελέχη καλούνται στην προκαταρκτική, το μέλλον της οποίας ουδείς μπορεί να προβλέψει.
Στη ΔΕΥΑΚ η κατάσταση είναι δυσάρεστη κι η διοίκηση της για να γλιτώσει τις ευθύνες και τις συνέπειες άλλοτε αλλάζει θέμα (μπερδεύοντας με άσκοπες λεπτομέρειες τη δημόσια συζήτηση), άλλοτε «ανοίγει» την περίοδο των ερευνών προκειμένου πάλι να θολώσει τα νερά. Παρά το ότι η προκαταρκτική είναι απόρρητη διαδικασία, από διάφορες πληροφορίες συνάγεται το συμπέρασμα ότι βασικό της θέμα είναι η προμήθεια ενός ή περισσότερων λογισμικών. Η καταλληλότητα του, η λειτουργία του, η πληρωμή του κι οι επιφυλάξεις που διατύπωσαν και διατυπώνουν υπηρεσιακοί παράγοντες. Αν όλα όσα ακούγονται είναι αληθινά τότε στην υπόθεση εμπλέκεται ιδιωτική εταιρία, ο υπεύθυνος της οποίας έχει συγγενικό του πρόσωπο μόνιμο εργαζόμενο στη δημοτική επιχείρηση. Οι σχέσεις ιδιωτικής εταιρίας και ΔΕΥΑΚ φέρονται να αρχίζουν από την εποχή Σιμιτσή και Τσοχαταρίδη. Ενισχύονται επί Ξανθόπουλου. Εργαζόμενοι της ΔΕΥΑΚ υποστηρίζουν ότι κάθε μέρα στο κτίριο της Λορντ βρίσκονται και κινούνται ανάμεσα τους εκπρόσωποι της εταιρίας που φέρονται να βοηθούν το μόνιμο προσωπικό στη λειτουργία του ή των λογισμικών. Κρίσιμο σημείο της διαδικασίας είναι η παραμετροποίηση του λογισμικού. Δηλαδή η προσαρμογή του στα δεδομένα των αναγκών της ΔΕΥΑΚ. Τόσο στη μισθοδοσία του προσωπικού όσο (κυρίως αυτό) στην έκδοση λογαριασμών ύδρευσης.
Με αφορμή το λάθος σε καταναλωτές της συνοικίας του Άη Γιάννη άπαντες παραδέχθηκαν ότι το λογισμικό δεν διάθετε τις ασφαλιστικές δικλείδες ώστε να προστατεύσει τον χειριστή κι ένα ενδεχόμενο λάθος του. Η Δήμαρχος υποστήριξε ότι αυτό διορθώνεται τώρα. Στην περίπτωση των λογαριασμών του Κρυονερίου ενώ η ΔΕΥΑΚ είχε χωριστά τους πελάτες στους οποίους θα χρέωνε το τέλος σύνδεσης, όταν ήρθε η ώρα της έκδοσης λογαριασμών το τέλος χρεώθηκε σε όλους!
Την περασμένη Πέμπτη το πρωί συνέβη το επεισόδιο του προέδρου της επιχείρησης με την υπάλληλο. Αυτή σε κακή ψυχολογική κατάσταση μεταφέρθηκε από συναδέλφους της στο Νοσοκομείο. Το ίδιο απόγευμα συνεδρίασε η διοίκηση της ΔΕΥΑΚ. Απουσίαζε ο κ. Κώστας Χανδρουλίδης (πρόεδρος του σωματείου) λόγω συμμετοχής του σε συνέδριο στην Αθήνα. Ο κ. Χανδρουλίδης επιμένει στα θέματα των σχέσεων της ΔΕΥΑΚ με την ιδιωτική εταιρία, η μηνυτήρια αναφορά του σωματείου λέγεται ότι την μνημονεύει συγκεκριμένα. Κι ως … δώρο έλαβε τις προηγούμενες μέρες εξώδικο από την εταιρία επειδή την αναφέρει συγκεκριμένα και την δυσφημεί. Από την 1η Νοέμβρη γίνονται αλλαγές στο προσωπικό, οι οποίες μάλλον έχουν σχέση με όλα τα πιο πάνω.
Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν περίμενε τα δεδομένα στη ΔΕΥΑΚ να χειροτερέψουν τόσο πολύ και τόσο γρήγορα. Η Δήμαρχος δεν δικαιώνεται από την επιλογή του νέου γενικού διευθυντή, ο οποίος φαίνεται «εγκλωβισμένος» στη λογική Ξανθόπουλου. Ο κ. Ξανθόπουλος είναι ολοφάνερο ότι αδυνατεί να διοικήσει (όπως κάνουν ομαλά τόσοι και τόσοι συνάδελφοι του στη διοίκηση του Δήμου) κι η κ. Τσανάκα προσπαθεί να αφήσει για αργότερα τις παλιές και νέες εκκρεμότητες ελπίζοντας σε ένα θαύμα. Το οποίο θα λύσει τα προβλήματα. Έχει ωστόσο αποδειχθεί ότι ο χρόνος δεν είναι αυτός που θα θεραπεύσει τις πληγές. Ίσα ίσα που όσο περνά ο καιρός νέα περιστατικά και επεισόδια προστίθενται στα προηγούμενα, επιβαρύνοντας κι άλλο την κατάσταση.