Από τις αρχές Απρίλη η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας δεν διαθέτει προσωπικό καθαριότητας αφού και η σύμβαση με τον εργολάβο έληξε και αυτή δεν ανανεώθηκε. Το προσωπικό της Π.Ε. Καβάλας καθαρίζει μόνο του, διαδικασία που όλα δείχνουν ότι θα συνεχιστεί αρκετές εβδομάδες ακόμη. Το πρόβλημα που αμέσως ανέκυψε αφορά τους χώρους που δεν ανήκουν σε κάποια υπηρεσία, π.χ. οι χώροι μπροστά από τα ασανσέρ σε κάθε όροφο. Σε αυτούς δεν καθαρίζει κανείς! Κι αν κάποιος καθαρίζει, αυτό δεν γίνεται συστηματικά.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι η διαδικασία που ξεκίνησε και είναι σε εξέλιξη, προκειμένου η κατάσταση να διορθωθεί, χαρακτηρίζεται από την γνωστή υπερβολή της γραφειοκρατίας. «Παντρεμένη» με τις επίσης γνωστές αδυναμίες της περιφερειακής αυτοδιοίκησης. Ίδιο πρόβλημα καθαριότητας των γραφείων της λέγεται ότι αντιμετωπίζει και η Π.Ε. του Έβρου. Στις δύο αυτές περιπτώσεις εφαρμόζεται μια εντελώς νέα διαδικασία (νέα νομοθεσία) που μοιάζει αρκετά με ότι ήδη έγινε στα δημόσια νοσοκομεία. Με λίγα λόγια η νέα συνεργασία δεν θα είναι με ιδιώτη- εργολάβο αλλά θα γίνει πρόσκληση ενδιαφέροντος προκειμένου να ανταποκριθούν και εργαστούν φυσικά πρόσωπα. Τα οποία θα πληρώνονται κατ’ αποκοπή. Όλα αυτά έχουν ξεκινήσει να ετοιμάζονται κι έχουν εγκριθεί (ως προς την Π.Ε. Καβάλας) από την Οικονομική Επιτροπή. Ο δρόμος ωστόσο είναι μακρύς… Πρέπει να υπάρξει και απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου αλλά αυτό θα συνεδριάσει μετά το Πάσχα. Αμέσως μετά ξεκινά η τελική φάση της διαδικασίας με την πρόσκληση προς κάθε ενδιαφερόμενο κτλ. Καλώς εχόντων των πραγμάτων η καθαριότητα στο Διοικητήριο θα επανέλθει στο τέλος του μήνα. Μέχρι τότε καθαρίζουν οι εργαζόμενοι όσο και όπου μπορούν.
Χθες στον προθάλαμο του δευτέρου ορόφου (προς το μπαλκόνι του κτιρίου) η κατάσταση δεν ήταν καθόλου ωραία. Κάποιοι κακοί πολίτες είχαν πετάξει (όχι σε καλάθια) ότι τους ήταν άχρηστο ενώ στο έδαφος βρίσκονταν και πολλά φυλλάδια, από αυτά που μοιράζουν στο κτίριο (γραφείο- γραφείο) εκπρόσωποι επιχειρήσεων κυρίως υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η διοίκηση της Π.Ε. Καβάλας δεν δημοσιοποιεί το πρόβλημα, ενώ έχει τη δυνατότητα. Μοιάζει σα να κρύβει τη συγκεκριμένη δυσλειτουργία ενώ αρκετοί υπάλληλοι «φιλοξενούμενων» στο κτίριο υπηρεσιών μουρμουρίζουν για αδράνεια της. Εξαίρεση αποτελεί η εφορία Καβάλας η οποία διαθέτει το δικό της προσωπικό καθαριότητας.
Κι άλλη φορά υπήρξε το ίδιο πρόβλημα στο Διοικητήριο. Αντιμετωπίστηκε με τον ίδιο τρόπο. Με υπομονή κι εθελοντική δουλειά. Παράδοξο ωστόσο είναι το ότι αντί τα προηγούμενα περιστατικά να λειτουργούν ως πάθημα που γίνεται μάθημα, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Έστω κι αν η βασική ευθύνη αυτής της επανάληψης δεν ανήκει στην Καβάλα αλλά ως συνήθως στην Αθήνα.