Η κλεψύδρα για τη χρηματοδότηση από την Ευρώπη τριών κομβικών σιδηροδρομικών έργων, συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ, που θα ενισχύσουν τις αναπτυξιακές προοπτικές και τον γεωπολιτικό ρόλο της χώρας, ξεκίνησε να κυλάει.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΕΡΓΟΣΕ κατέθεσε επισήμως τα αιτήματα χρηματοδότησης στο Connecting Europe Facilities ΙΙ (CEF II) για τα δύο έργα που ανήκουν στην ελληνική πλευρά της Παράκαμψης Βοσπόρου, καθώς και για να φτάσει το τρένο στο λιμάνι της Πάτρας.
Προκειμένου να επιτευχθεί το καλύτερο δυνατό μίγμα χρηματοδότησης για τα δύο μεγάλα έργα της Βορείου Ελλάδος, τα αιτήματα έγιναν τμηματικά, καθώς έχουν τεράστιο τεχνικό αντικείμενο και υψηλό προϋπολογισμό.
Τα δύο έργα, που περιλαμβάνονται στο γιγαντιαία πακέτο των 4 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ, αφορούν στην αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,07 δισ. ευρώ, και στην κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Τοξότες, προϋπολογισμού 1,68 δισ. ευρώ.
Ειδικότερα, το Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο «έσπασε» σε δύο τμήματα, τα Αλεξανδρούπολη-Πύθιο και Πύθιο-Ορμένιο. Το αίτημα προς το CEF II έχει να κάνει με το σύνολο του προϋπολογισμού. Όσο για το Θεσσαλονίκη-Τοξότες, το τελικό του τμήμα από Νέα Καρβάλη ως Τοξότες Ξάνθης έχει ήδη ενταχθεί στο CEF II με 250 εκατ. ευρώ. Οπότε το νέο αίτημα, αφορά σε προϋπολογισμό περίπου 1,43 δις. ευρώ για τα τμήματα Θεσσαλονίκη-Νέα Μάδυτος και Νέα Μάδυτος-Νέα Καρβάλη.
Πηγή: news.b2green.gr