Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε η χθεσινή συνεδρίαση του συντονιστικού οργάνου πολιτικής προστασίας της περιφερειακής ενότητας Καβάλας, ενόψει της χειμερινής περιόδου που θα λίγο θα αρχίσει. Δύο ήταν οι λόγοι μιας γενικότερης κινητοποίησης για τις απαραίτητες προετοιμασίες. Οι χιονοπτώσεις που είχαν σημειωθεί τον Ιανουάριο του 2017 και τα πρόσφατα δυσάρεστα γεγονότα στη δυτική Αττική.
Η συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε κανονικά και διήρκησε αρκετή ώρα, περιελάμβανε απολογισμό της περσινής περιόδου, συζήτηση για το σχολαστικό έλεγχο των αντιπλημμυρικών έργων, των αναχωμάτων, των ρεμάτων, συντήρηση αυτών κατ’ αρμοδιότητα, μελέτη επιτάχυνσης κι εκτέλεσης αντιπλημμυρικών έργων, με προτεραιότητα συγκράτησης εδαφών σε δασικές εκτάσεις.
Πριν από τη συνεδρίαση ο προϊστάμενος της πολιτικής προστασίας Σταύρος Κιβράκης δήλωσε ότι οι τοπικοί φορείς υπολογίζουν περιστατικά όπως οι περσινές χιονοπτώσεις. Πρώτη προτεραιότητά μας, είπε ο κ. Κιβράκης, είναι να παραμείνει ανοικτό το οδικό δίκτυο, ενώ στο πλαίσιο της συσκέψεως επρόκειτο να εξετασθεί ο βαθμός ετοιμότητας των τοπικών φορέων. Αλάτι είτε υπάρχει από πέρσι, είτε οι φορείς το έχουν ήδη προμηθευτεί εγκαίρως.
Ο αντιπεριφερειάρχης Θόδωρος Μαρκόπουλος διαμαρτυρήθηκε γιατί και πάλι οι πόροι είναι περιορισμένοι, παρόλα αυτά διευκρίνισε ότι οι φορείς σε γενικές γραμμές είναι έτοιμοι, αν και ανησυχούν με όσα συμβαίνουν στη δυτική Αττική. Θέλουμε, κατέληξε ο Θόδωρος Μαρκόπουλος, να χρησιμοποιήσουμε την περσινή εμπειρία.
Από την αντιπεριφέρεια Καβάλας στάλθηκε και το ακόλουθο σχετικό δελτίο τύπου:
Συγκλήθηκε σήμερα 17/11/2017, το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καβάλας με θέματα: «Σχεδιασμός και Δράσεις Πολιτικής Προστασίας για την Αντιμετώπιση Κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και κινδύνων από χιονοπτώσεις και παγετό περιόδου 2017-2018».
Στη συνεδρίαση προήδρευσε ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας και Πρόεδρος του ΣΟΠΠ, κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος και παραβρέθηκαν τα μέλη του ΣΟΠΠ ΠΕ Καβάλας, διάφοροι εμπλεκόμενοι με το θέμα φορείς της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας που προσκλήθηκαν, καθώς επίσης και η αναπλ. Δ/ντρια της Πολιτικής Προστασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κ. Κρυσταλένια Γεωργιάδου και ο Δντής της Περιφέρειας ΑΜΘ κ. Κώστας Χουβαρδάς, καθώς και οι Δήμαρχοι Καβάλας, Παγγαίου και Θάσου, κ.κ. Δήμητρα Τσανάκα, Φίλιππος Αναστασιάδης, Κωνσταντίνος Χατζηεμμανουήλ.
Σχετικά με το θέμα των πλημμυρών-χιονοπτώσεων και παγετού, αναφέρθηκαν οι αρμοδιότητες καθώς επίσης και οι ενέργειες στις οποίες θα πρέπει να προβεί ο κάθε φορέας για να είναι σε ετοιμότητα την προσεχή χειμερινή περίοδο 2017-2018, προκειμένου να συμβάλει στην αντιμετώπιση κρίσεων εξ αιτίας της εκδήλωσης φαινομένων του θέματος. Μεταξύ των προβλημάτων που τέθηκαν ήταν και η έλλειψη προσωπικού, χρημάτων και μέσων των φορέων, πράγματα που δυσκολεύουν το έργο τους.
Στη συνεδρίαση εγκρίθηκε η εισήγηση του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, η οποία προβλέπει τους ρόλους που επωμίζεται ο κάθε φορέας καθώς και η κατανομή των χώρων που ξεχωριστά οι τέσσερις (4) Δήμοι και η ΠΕ Καβάλας έχουν την ευθύνη για τον αποχιονισμό.
Τα Πρακτικά της Συνεδρίασης θα δημοσιοποιηθούν στο Πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ.