Επιβεβαιώνονται σε γενικές γραμμές από τον ΟΛΚ οι πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες το ΤΑΙΠΕΔ σκέπτεται η ιδιωτικοποίηση του νέου λιμανιού της Καβάλας να γίνει «πακέτο» με αυτό της Αλεξανδρούπολης. Ο πρόεδρος του ΟΛΚ συνάντησε την προηγούμενη εβδομάδα και τον Υπουργό Φ. Κουβέλη και τον γενικό γραμματέα Λιμένων. Από το ρεπορτάζ προκύπτει ότι συζητήθηκαν οι πληροφορίες περί «πακέτου» αν και όπως όλα δείχνουν αποφάσεις και δη οριστικές δεν πάρθηκαν ως τώρα. Το ΤΑΙΠΕΔ δεν μοιάζει να κάνει του κεφαλιού του. Με λίγα λόγια υπάρχει ενημέρωση του αρμόδιου για τα λιμάνια υπουργείου, κατ’ επέκταση και των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας. Όπως επίσης του Οργανισμού Λιμένα Καβάλας.
«Κουβεντιάζουμε για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα» είπε στην Πρωινή ο πρόεδρος του ΟΛΚ κ. Χρήστος Ηλιάδης. Κατά τις λοιπές πληροφορίες που «έρχονται» από τον ΟΛΚ, συζητούνται κι άλλα ζητήματα για το διαγωνισμό που αφορά την ιδιωτικοποίηση του νέου λιμανιού «Φίλιππος Β’». Μαθαίνουμε επίσης ότι η ιδέα του «πακέτου» με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν είναι και τόσο νέα. Είναι υπό συζήτηση εδώ και μήνες, ίσως από το περασμένο Φθινόπωρο. Ωστόσο πρώτη φορά πρόσφατα έγινε ευρύτερα γνωστή. Όπως γράφαμε και χθες αφορά τις ανησυχίες του ΤΑΙΠΕΔ ότι για το λιμάνι της Καβάλας δεν θα υπάρξει ενδιαφερόμενος ιδιώτης. Αυτή η εκτίμηση είναι εντελώς αντίθετη στις πληροφορίες που συχνά επικαλείται ο ΟΛΚ. Άλλοτε επίσημα, με δηλώσεις του κ. Ηλιάδη, άλλοτε ανεπίσημα.
Ο Χρήστος Ηλιάδης ήταν στην Αθήνα την περασμένη Τρίτη. Συζήτησε με τον κ. Κουβέλη αλλά και με τον κ. Λαμπρίδη. Προφανώς συζητήθηκε και το ενδεχόμενο της ιδιωτικοποίησης «πακέτο» με την Αλεξανδρούπολη. Είναι μία από τις επιλογές που υπάρχουν μιας και δεν έχει αποκλειστεί η ιδιωτικοποίηση του νέου λιμένα Καβάλας να προχωρήσει μόνη της. Λέγεται πάντως ότι αν επιλεγεί η λύση του «πακέτου» τότε ο ιδιώτης θα έχει χωριστές υποχρεώσεις και δραστηριότητες. Τα ενεργειακά όσον αφορά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, τα εμπορικά όσον αφορά το λιμάνι της Καβάλας.
Η ιδιωτικοποίηση των 12 περιφερειακών λιμένων της χώρας προβλέπεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2019 αφού νωρίτερα όλα πρέπει να «ωριμάσουν» γραφειοκρατικά. Αυτό δεν είναι και τόσο απλό. Η ιδιωτικοποίηση και των 12 περιφερειακών λιμανιών θα γίνει μέσω των υποπαραχωρήσεων.