Η συνέντευξη με τον περιφερειακό σύμβουλος Χάρη Σεϊτανίδη δόθηκε προ λίγων ημερών. Όταν ήταν πολύ πρόσφατη η αλλαγή. Η μεταφορά των δρομολογίων από το λιμάνι της Καβάλας σε αυτό της Αλεξανδρούπολης.
Η συνέντευξη
Ερ: Ποια είναι η άποψη σας για τα δρομολόγια και το θέμα που ανέκυψε;
Απ: Στο προηγούμενο Περιφερειακό Συμβούλιο ο κ. Τοψίδης ανακοίνωσε -μάλιστα ως επιτυχία της διοίκησης του- ότι θα ξεκινήσει η ακτοπλοϊκή γραμμή από την Αλεξανδρούπολη με σύνδεση με Λαύριο, που θα περνάει από τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Δε διευκρινίστηκε η εποχή, διευκρινίστηκε το δρομολόγιο. Αυτό το είπε ο Τοψίδης σε συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου τον περασμένο Ιανουάριο. Το λιμάνι της Καβάλας είναι ο «πνεύμονας» της πόλης εδώ και χρόνια. Αν χάσουμε το λιμάνι, αν χάσουμε τα δρομολόγια, η Καβάλα μας θα περάσει πολύ μεγαλύτερα προβλήματα. Αυτό το λέω για κάποιους που λένε ότι το λιμάνι δημιουργεί πρόβλημα στην κίνηση. Το λιμάνι δίνει την πνοή σε όλους τους τομείς στην πόλη μας. Προφανώς χρειάζεται να κάνουμε μαζικούς αγώνες ως απάντηση σε οποιαδήποτε προσπάθεια μείωσης του μεταφορικού έργου από εδώ. Δεχθήκαμε την επίθεση από την Θεσσαλονίκη που είναι μεγαλύτερη πόλη και δεν μπορέσαμε να ανταπεξέλθουμε. Αν αρχίσουν και Περιφερειακά τα χτυπήματα κάτω από τη μέση, αντιλαμβάνεστε ότι θα πάμε κατά διαόλου.
Ερ: Βασική μας κριτική και πίεση, πρέπει να είναι προς το κράτος; Το Υπουργείο δίνει δικαιώματα και δημιουργεί προβλήματα.
Απ: Δεν θα πρέπει η Καβάλα να είναι μονίμως η ορθόδοξη και η πόλη που θα πρέπει να επιδεικνύει συνεχώς περιφερειακή ενότητα και περιφερειακή συνείδηση. Βλέπουμε κρατικές επιχορηγήσεις για συστηματική ανάπτυξη στον Έβρο. Βλέπουμε έναν οργανισμό ανάπτυξης. Βλέπουμε ότι για το λιμάνι γίνονται πάρα πολλές μεγάλε επενδύσεις στην Αλεξανδρούπολη. Βλέπουμε 7-8 γραμμές ημερήσιες στις πτήσεις Αλεξανδρούπολη-Αθήνα. Η Καβάλα έχει καταλήξει με μια και τη θερινή περίοδο με δυο. Σε πολύ άβολα δρομολόγια. Μιλάω για το αεροδρόμιο του Νέστου. Βλέπουμε συνεχώς ότι αφαιρείται μεταφορικό έργο από την περιοχή μας. Δε γίνονται κάθετες συνδέσεις με τα σύνορα στην περιοχή μας. Εδώ δεχόμαστε μια επίθεση. Μας παίρνουν μια θεσμοθετημένη ακτοπλοϊκή γραμμή , προσθέτουν από αριστερά μια δεύτερη πλήρως ανταγωνιστική και όπως αντιλαμβάνεστε είναι πλήγμα και για τις εμπορικές επιχειρήσεις. Πολύ σημαντικό πλήγμα. Μιλάμε για γραμμές που τις θεσμοθετεί με κανονιστικό πλαίσιο το κράτος. Πολλές φορές αν το βάλουμε στη λογική της άγονης γραμμής, γιατί έτσι βάλανε το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης στην άγονη γραμμή και έχει μια ευνοϊκή μεταχείριση… Έτσι λοιπόν σε αυτό το πλαίσιο μη δούμε μεθαύριο κάποια επιδοτούμενη γραμμή Αλεξανδρούπολη- Λαύριο και στο τέλος συμφέρει οικονομοτεχνικά τους πάντες. Σιγά-σιγά καταλήγουμε στο να τα παίρνουνε τα πάντα οι συντοπίτες μας, στην Περιφέρεια. Είμαστε όμως και η Καβάλα. Αυτό πρέπει να το αντιληφθούμε. Ξεχνούν πολλά σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν και στην Καβάλα και στη Δράμα. Ξεχνάμε συνεχώς το κομμάτι Ανατολική Μακεδονία, το οποίο απαρτίζεται από την Καβάλα και τη Δράμα. Χρειάζεται προσοχή στο τι παραχωρούμε και τι λέμε. Το πώς διαμαρτυρόμαστε για τη κίνηση που δημιουργεί το λιμάνι. Να προσέχουμε τι λέμε γιατί το λιμάνι είναι πνεύμονας για την πόλη μας, έμμεσα και άμεσα.