Σύντομη και γενικά ήσυχη ήταν η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας το απόγευμα της Τετάρτης.
Συνεδρίαση δια ζώσης αλλά με λίγους σχετικά παρόντες δημοτικούς συμβούλους. Όλοι συνεχίζουν να είναι επηρεασμένοι από τις εκλογές, από το αποτέλεσμα των εκλογών και (κάποιοι) από το γεγονός ότι 31 Δεκέμβρη τελειώνει οριστικά η παρουσία τους στην αυτοδιοίκηση.
Άλλοι προτιμούν να απουσιάζουν συστηματικά από τις πρόσφατες συνεδριάσεις. Χωρίς προφανή και σοβαρό λόγο. Υπάρχουν τέλος και κάποια «κατάλοιπα» της προεκλογικής περιόδου, τα οποία συνεχίσουν μια ίδια τακτική. Στο πλαίσιο μιας λαϊκίστικης αντιπολίτευσης. Αυτής που αποδοκιμάστηκε στις εκλογές.
Στη συνεδρίαση συζητήθηκε η στάση του Ταμείου Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) σε σχέση με την πολεοδόμηση και του «Ασημακοπούλου» και του «Κωτσάλου». Υπήρξε κοινή αντίδραση, ίδιες απόψεις με αυτές της διοίκησης.
Υπέρ των συμφερόντων του Δήμου. Ο κ. Μουριάδης επανέλαβε ότι ο Δήμος Καβάλας προσέφυγε στη δικαιοσύνη. Περιμένει την απόφαση επί του αιτήματος των ασφαλιστικών μέτρων. Απόφαση που θα γίνει γνωστή, θεωρεί, άμεσα. Αντίθετα η αντιπολίτευση του λαϊκισμού επανήλθε στη συνεδρίαση με αφορμή τον κανονισμό στάθμευσης στη συνοικία της Παναγίας.
«Ο κανονισμός απορρίφθηκε» ισχυρίστηκε δημοτικός σύμβουλος. Ο κ. Μουριάδης τον διέψευσε και εξήγησε: « Δεν υπήρξε ποτέ απόρριψη του κανονισμού από την Αποκεντρωμένη, όπως κάποιοι διαδίδουν. Ζήτησαν και στείλαμε από την 1η Νοέμβρη επιπλέον στοιχεία.
Ζητούν μελέτη αλλά το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που υπάρχει και καταθέσαμε έχει την αξία μελέτης». Ο Δήμος Καβάλας περιμένει η Αποκεντρωμένη να εγκρίνει, αμέσως μετά θα εφαρμόσει τον κανονισμό. Στην Παναγία θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητα τους μόνο οι μόνιμοι κάτοικοι.
Ο Ηλίας Καλανταρίδης αναφέρθηκε στα σημεία των στάσεων του Αστικού ΚΤΕΛ. Ζήτησε να αλλάξουν όσα αποδείχθηκαν λάθος. Ο Νίκος Μουρτασάγας έθιξε το πρόβλημα των κουβούκλιων των στάσεων. Πολλά έχουν καταστραφεί κτλ. «Ο κόσμος μας κάνει κριτική, κάτι πρέπει να γίνει» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μουριάδης απάντησε ότι η νομοθεσία άλλαξε. Η αρμοδιότητα για τις στάσεις και τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ είναι της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης! Σημείωσε ωστόσο ότι οι στάσεις – εννοώντας τα κουβούκλια των στάσεων- πρέπει να παραδοθούν στην Περιφέρεια σε καλή κατάσταση.
Ο Ανέστης Τσουρουκίδης έθεσε μία ακόμη φορά το θέμα του δρόμου από τον κόμβο νέου λιμανιού προς το νέο λιμάνι. Επανέλαβε την κακή του εικόνα λόγω πολλών σκουπιδιών. Ζήτησε να καθαριστεί αν και δεν είναι δημοτικής αρμοδιότητας.
Ο κ. Μουριάδης απάντησε ότι ο Δήμος Καβάλας θα στείλει νέο έγγραφο προς την Εγνατία Οδό ΑΕ, ζητώντας της να αναλάβει τις ευθύνες της. Ο Νίκος Μαυρίδης ρώτησε για το πάρκινγκ της Ροδόπης και τη διαδικασία αλλαγής του σχεδίου πόλης στην περιοχή.
Ο Δήμαρχος απάντησε ότι η διαδικασία είναι σε εξέλιξη. Ο Χρήστος Ποτόλιας ζήτησε από τη διοίκηση να ενημερώσει τους πολίτες για τη στάση του ΤΕΘΑ στο θέμα του «Ασημακοπούλου». «Βγάλτε το θέμα στην κοινωνία» είπε χαρακτηριστικά.
Ο Κώστας Κουνάκος εξέφρασε την αγωνία του για το μέλλον της αυτοδιοίκησης. Όπως περιέγραψε συνεχώς αναλαμβάνει νέες αρμοδιότητες χωρίς να ενισχύεται με πόρους και προσωπικό. Ο κ. Μουριάδης συμφώνησε μαζί του και είπε: «Τα χειρότερα έρχονται με τις ΔΕΥΑ.
Θέλουν να τις ενώσουν και σε κάθε Περιφέρεια να υπάρχει μόνο μία. Με τον προηγούμενο νόμο μας πιάσανε στον ύπνο (λόγω του ότι εγκρίθηκε στη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου). Τώρα θα αντιδράσουμε».
Ο κ. Μουριάδης αναφέρθηκε και στην ανάγκη στα συνδικαλιστικά όργανα των Δήμων να εκλεγούν ανεξάρτητοι Δήμαρχοι, χωρίς κομματικές δεσμεύσεις. Ώστε αυτοί να υπερασπιστούν ακόμη καλύτερα την αυτοδιοίκηση.
Παρά το ότι βρισκόμαστε στο τέλος του έτους το Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας θα χρειαστεί να συνεδριάσει αρκετές ακόμη φορές. Πρέπει να συζητήσει και να εγκρίνει τον προϋπολογισμό, το τεχνικό πρόγραμμα αλλά και τα ανταποδοτικά τέλη. Αποφάσεις αναμένεται να παρθούν για έργα του ΕΣΠΑ που τελειώνουν μαζί με το τρέχον πρόγραμμα.