Dark Mode Light Mode

Δεύτερη ερώτηση στη Βουλή για τα ΕΛΤΑ Λιμεναρίων- Μετά τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ

Προς τους Υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Θέμα: Για το κλείσιμο του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια Θάσου.

Στο πλαίσιο του μπαράζ κλεισίματος καταστημάτων των ΕΛΤΑ, σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, με στόχο τη μείωση του λειτουργικού τους κόστους προκειμένου να ξεκλειδώσει περαιτέρω την αξία των ΕΛΤΑ και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίησή τους και η παράδοσή τους σε «στρατηγικό επενδυτή», εντάσσονται και τα καταστήματα των ΕΛΤΑ στη Θάσο.

Πιο αναλυτικά, έπειτα από το οριστικό κλείσιμο του καταστήματος στον Πρίνο, την υποβάθμιση της λειτουργίας του καταστήματος στον Λιμένα, το σταμάτημα του μοιράσματος των γραμμάτων και των δεμάτων στο Θεολόγο και τον Ποτό, το ανοιγοκλείσιμο του λόγω έλλειψης προσωπικού, σειρά πήρε το κατάστημα στα Λιμενάρια. Συγκεκριμένα το κατάστημα λειτουργεί μόνο κάποιες ημέρες της εβδομάδας εξαιτίας της υποστελέχωσης του, προμηνύοντας ουσιαστικά με αυτή τη συνεχιζόμενη υποβάθμιση του, το οριστικό του κλείσιμο.

Το συγκεκριμένο υποκατάστημα όμως εξυπηρετεί πάνω από 7.000 κατοίκους από την περιοχή του Πρίνου μέχρι και την περιοχή των Κοινύρων. Ήδη η υποβάθμιση της λειτουργίας του δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους κατοίκους, με την αποψίλωση ουσιαστικά του νησιού της Θάσου από υπηρεσίες, δίχως να υπολογίζονται οι ανάγκες των κατοίκων.

Στο σύνολο τους πρόκειται για καταστήματα που παρέχουν ή παρείχαν υπηρεσίες ταχυδρομικές, χρηματοοικονομικές και ταχυμεταφορών, που περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, πληρωμές συντάξεων, πληρωμές λογαριασμών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, κ.τ.λ.

Όπως είναι φυσικό οι κάτοικοι της περιοχής είναι ανάστατοι καθώς βλέπουν την περιοχή τους να υποβαθμίζεται και την καθημερινότητα τους να δυσκολεύει καθώς η υποβάθμιση και η πορεία κλεισίματος του καταστήματος θα σημαίνει γι αυτούς μεγαλύτερες αποστάσεις σε ένα δύσκολο οδικό δίκτυο, με αραιή ή ανύπαρκτη συγκοινωνία και αυτό αφορά όσους μπορούν να μετακινηθούν.

Φυσικά αρνητικές είναι και οι συνέπειες για όλους τους εργαζόμενους στα ΕΛΤΑ, καθώς το εργασιακό μέλλον τους είναι ρευστό και έρχονται αντιμέτωποι με αλλαγές που επηρεάζουν αρνητικά τόσο την επαγγελματική όσο και την προσωπική τους ζωή, ενώ με απόλυση κινδυνεύουν οι συμβασιούχοι και οι “ενοικιαζόμενοι” εργαζόμενοι.

Στο επίκεντρο των αναδιαρθρώσεων στα ΕΛΤΑ βρίσκεται η αντιδραστική λογική του κόστους – οφέλους για την διασφάλιση της κερδοφορίας τους, για να καταστούν ελκυστικά είτε για την είσοδο Στρατηγικού Επενδυτή είτε για την ιδιωτικοποίηση τους.

Αποδεικνύεται, για άλλη μια φορά, ότι η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την “απελευθέρωση” – ιδιωτικοποίηση κρίσιμων υπηρεσιών, όπως είναι οι ταχυδρομικές και τραπεζικές υπηρεσίες, οι τηλεπικοινωνίες, μεταφορές, ενέργεια κ.λπ., που διαδοχικά εφαρμόζουν οι κυβερνήσεις της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ, υπηρετεί μόνο τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Σύμφωνα με τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για:

– Να αναβαθμιστούν και να στελεχωθούν με όλο το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό το κατάστημα των ΕΛΤΑ στα Λιμενάρια, καθώς και του Λιμένα, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των κατοίκων για ταχυδρομικές υπηρεσίες φθηνές και αξιόπιστες, προσβάσιμες από όλους.

– Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και να επαναλειτουργήσει το κατάστημα των ΕΛΤΑ στον Πρίνο.

– Να μην γίνει καμιά απόλυση εργαζόμενου στα ΕΛΤΑ.

 

Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Στολτίδης Λεωνίδας

Προηγούμενο άρθρο

Συνάντηση Γιάννη Πασχαλίδη με Μάκη Βορίδη

Επόμενο άρθρο

Απόλυτα επιτυχημένη η διήμερη τεχνική συνάντηση της DG REGIO της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Μεγάλη Λέσχη