Αρκετά πιο ζωηρή ήταν χθες από το πρωί η κατάσταση στην αγορά της Καβάλας. Θύμισε πρόσφατες και προ κορωνοϊού εποχές. Ο ήλιος, η βελτίωση του καιρού γενικότερα έπαιξαν το ρόλο τους. Υπό αυτές τις συνθήκες οι άνθρωποι ήταν περισσότεροι. Κι επειδή οι καφετέριες δεν λειτουργούν, άρχισαν τις βόλτες τους.
Πάνω -κάτω διαρκώς με μια μικρή ανάπαυση. Συνήθως στα παγκάκια. Περισσότερο σε αυτά των πλατειών. Η αγορά της πόλης επωφελήθηκε έστω κι αν μια απλή, η απλούστερη αγοραπωλησία προϋποθέτει πολλά και διάφορα. Είναι τα καινούργια, τα δεδομένα του click away. Δεν έλειψαν φυσικά αυτοί που αρκέστηκαν στη βόλτα και στο να βλέπουν τις βιτρίνες.
Περισσότερο έτοιμοι και γνώστες του αντικειμένου οι επαγγελματίες, εξυπηρετούσαν χθες ταχύτερα. Κανείς δεν έμπαινε μέσα στο κατάστημα, άπαντες περίμεναν στην εξώπορτα. Επί του πεζοδρομίου. Αλλά κι οι καταναλωτές, κι αυτοί συμπεριφέρονταν πιο γρήγορα.
Όποιος έβλεπε ουρά στο κατάστημα που ήθελε να απευθυνθεί, περίμενε σε απόσταση ώστε να έρθει η σειρά του. Πολλοί λένε ότι μέρα με την ημέρα η κατάσταση θα γίνει ακόμη καλύτερη. Αισιοδοξούν αλλά αυτή η αισιοδοξία είναι με μεγάλο ερωτηματικό.
Χθες για την αγορά και την επιχειρηματικότητα στην Ανατολική Μακεδονία Θράκη μίλησε σε εκπομπή της ΕΤ3 ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας. Εν τω μεταξύ σε αυτές τις ιδιαίτερες συνθήκες της αγοράς ανακύπτει και θέμα ωραρίου λειτουργίας της. Λογικό δεν είναι;
Με το click away διαπιστώνεται μια κάποια «απελευθέρωση» και μια κάποια ανεξαρτησία κάθε μαγαζιού. Τουλάχιστον ως τώρα. Εκτός λοιπόν από αυτούς τους λίγους που δεν λειτουργούν τα μαγαζιά τους, υπάρχουν αυτοί που εξυπηρετούν μόνο το πρωί και κανένα απόγευμα.
Άλλοι σπεύδουν να ανακοινώσουν μέσω του διαδικτύου ότι ακολουθούν συνεχόμενο ωράριο. Τέλος οι πρωτοβουλίες των μικρομεσαίων για παρουσία στο διαδίκτυο τους είναι συνεχώς περισσότερες.
Στο τέλος αυτής της περιόδου η κάθε μικρομεσαία επιχείρηση θα έχει facebook (τουλάχιστον αυτό) κι έτσι θα μπορεί να δέχεται εκεί τις παραγγελίες, τις οποίες θα εξυπηρετεί με παράδοση του προϊόντος στο κατάστημα. Κι όταν με το καλό το πρόβλημα λήξει, πάλι το Facebook θα είναι εργαλείο προβολής ή ενθύμιο της δεύτερης και χειρότερης καραντίνας.