Μέσω συνέντευξης του Αντιπεριφερειάρχη τουρισμού Κώστα Αντωνιάδη, την οποία παραχώρησε προχθές σε εφημερίδα της Κομοτηνής , μαθαίνουμε ότι ο ίδιος ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης έχει συντάξει επιστολή διαμαρτυρίας. Η επιστολή έχει ως τελικό αποδέκτη την Εγνατία οδό ΑΕ. Αφορά στα έργα πλευρικών διοδίων σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αλλά δίδεται έμφαση στα υπό κατασκευή πλευρικά διόδια τόσο στον κόμβο Γαληψού όσο και στον κόμβο των Άσπρων Χωμάτων.
Ο Κώστας Αντωνιάδης εκτιμά ότι η κατασκευή πλευρικών διοδίων δημιουργεί προβλήματα στην τουριστική κίνηση, ενώ ειδικότερα για τον κόμβο της Γαληψού διαμαρτύρεται επειδή το έργο των πλευρικών διοδίων ξεκίνησε αλλά μετά από λίγες ημέρες σταμάτησε και από τότε δεν έχει ξαναρχίσει. Όλο το κείμενο της συνέντευξης του Κώστα Αντωνιάδη στην εφημερίδα ΧΡΟΝΟΣ της Κομοτηνής για τα τουριστικά δεδομένα του καλοκαιριού που διανύουμε είναι το ακόλουθο:
Κάθε χρόνο και καλύτερα πηγαίνει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τουριστικά. Σιγά – σιγά η ΠΑΜ-Θ έχει αποκτήσει βαλκανικό τουριστικό έρεισμα, κι αυτό αποτυπώνεται από τους αριθμούς. Ασφαλώς, ο πρωτογενής τομέας παραμένει κινητήριος δύναμη του τόπου, αλλά ο τουρισμός βρίσκει την θέση του, κι αυτό αποτυπώνεται και στο ΑΕΠ της Περιφέρειας, όπου έχει μεν μικρό ποσοστό σε σχέση με τις φημισμένες τουριστικές περιφέρειες, αλλά όχι αμελητέο.
Πολύ θετικά είναι φετινά σημάδια τουριστικής κίνησης γενικά σε επίπεδο Περιφέρειας ΑΜ-Θ. «Βρισκόμαστε στην καρδιά του καλοκαιριού και τα μηνύματα για την τουριστική κίνηση στην περιφέρειά μας είναι ιδιαίτερα θετικά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό, γιατί στις αρχές του 2019, ιδίως μετά την έκθεση του Βερολίνου που είναι έκθεση σταθμός, τα αποτελέσματα ήταν δυσοίωνα (σ.σ. γενικά για τον τουρισμό). Υπάρχει μείωση τουρισμού σε χώρες όπως Ιταλία, Ισπανία και σε πολλές περιφέρειες. Αλλά στην ΑΜ-Θ ο τουρισμός κινείται σε θετικό πρόσημο, από το 2016 μέχρι και σήμερα έχουμε θετικούς δείκτες», παρατηρεί ο κος Αντωνιάδης, βλέποντας τους τουρίστες να καταφτάνουν 70-75% οδικώς, τους υπόλοιπους αεροπορικώς, κυρίως από Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία, αλλά και από Σερβία, Πολωνία, Γερμανία, Μ. Βρετανία.
Αξιόλογο στοιχείο, σύμφωνα με τον κο Αντωνιάδη, είναι πως η ΠΑΜ-Θ, παρά την κακή οικονομική κατάσταση της Τουρκίας, έχει καταγράψει έστω και μικρή αύξηση (0,76%) Τούρκων εισερχόμενων από Κήπους και Καστανιές, το πρώτο εξάμηνο του ’19 σε σχέση με το αντίστοιχο του ’18.
Επίσης αξιόλογο είναι το ότι «το αεροδρόμιο της Καβάλας έχει σταθερή ανοδική τάση στις αφίξεις. Μόνο τον Ιούνιο του ’19 καταγράφηκαν 150 πτήσεις από Γερμανία και 75 πτήσεις από Μ. Βρετανία. Για πρώτη φορά προσγειώθηκε η lowcost αεροπορική εταιρία Ryan Air που συνδέει την Καβάλα με την Πολωνία, καταγράφει ο κος Αντωνιάδης, προσθέτοντας επίσης και την μεγάλη αύξηση τουριστών στα πορθμεία Καβάλας και Κεραμωτής με προορισμό το νησί της Θάσου.
«Γι’ αυτό το καλοκαίρι έχω εικόνα ότι συνολικά έχουμε πληρότητα της τάξης του 95% Ιούλιο και Αύγουστο, δύο πολύ σημαντικοί μήνες», συνεχίζει ο αντιπεριφερειάρχης, παρατηρώντας και έξαρση των Airbnb κυρίως σε Θάσο αλλά και αλλού. Διευκρινίζει ότι η διοίκηση της ΠΑΜ-Θ δεν είναι κατά των Airbnb, ζητά όμως την φορολόγησή τους, όπως φορολογούνται και οι επαγγελματίες του τουρισμού, ώστε να μην υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός. Οι πληρότητες στα καταλύματα στις αμιγώς τουριστικές περιοχές αποδεικνύονται όχι μόνο με τις δηλώσεις του θεματικού αντιπεριφερειάρχη, αλλά και με μία απλή έρευνα σε μηχανές αναζήτησης ξενοδοχείων και ενοικιαζόμενων δωματίων.
Την φετινή χρονιά, με μία μονομερή και δίχως προηγούμενο διάλογο με την αυτοδιοίκηση πρώτου και δεύτερου βαθμού, η Εγνατία Οδός ΑΕ άρχισε την κατασκευή πλευρικών διοδίων στον κόμβο Μέστης Ροδόπης και περίπου στο ύψος του Οφρυνίου στο νομό Καβάλας. Αυτοί οι δύο κλειστοί κόμβοι έχουν αντίκτυπο και στην τουριστική κίνηση κυρίως σε Μαρώνεια και στις ακτές Οφρυνίου και πέριξ στην Καβάλα, κάτι που αναγνωρίζει ο αντιπεριφερειάρχης κάνοντας λόγο για «τεράστιο θέμα». Πληροφορεί ότι θα αποσταλεί έγγραφο διαμαρτυρίας προς την Εγνατία Οδό κι εκφράζει την ελπίδα ότι η νέα κυβέρνηση θα αναστείλει τουλάχιστον τη λειτουργία των πλευρικών σταθμών διοδίων για τα επόμενα χρόνια.