Η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Καβάλας σε Συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και το Δ.Π.Μ.Σ.-Διδακτική των Επιστημών και Σύγχρονες Τεχνολογίες διοργανώνουν, τους Συμβούλους Εκπαίδευσης Καβάλας, τους Διευθυντές/Διευθύντριες και τους Εκπαιδευτικούς των Δημοτικών Σχολείων της Α/θμιας Εκπ/σης Καβάλας διοργανώνουν το 2ο Μαθητικό Συνέδριο Π.Ε. Καβάλας με τίτλο: «Η ιδιότητα του Μαθητή-Πολίτη μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων».
Το 2ο Μαθητικό Συνέδριο φέτος διευρύνεται ως εκπαιδευτικός θεσμός και θα διεξαχθεί δια ζώσης σε τέσσερις διαφορετικούς Συνεδριακούς Χώρους κατά το χρονικό διάστημα από Δευτέρα 20 Μαΐου έως και την Τρίτη 28 Μαΐου 2024.
Πιο συγκεκριμένα, έχουν επιλεγεί οι εξής Συνεδριακοί Χώροι, με βάση τη γεωγραφική κατανομή των σχολικών μονάδων:
- Το αμφιθέατρο του Δ.Π.Θ. (πρώην ΔΙΠΑΕ) Καβάλας για τα σχολεία του Δήμου Καβάλας και με ημερομηνίες τη Δευτέρα 20, την Πέμπτη 23 και την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024
- Το Δημοτικό αμφιθέατρο «Φρίξος Παπαχρηστίδης» για τα σχολεία του Δήμου Παγγαίου και με ημερομηνίες τη Δευτέρα 20, Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Μαΐου 2024
- Το Δημοτικό αμφιθέατρο Χρυσούπολης για τα σχολεία του Δήμου Νέστου και με ημερομηνίες τη Δευτέρα 27 και Τρίτη 28 Μαΐου 2024
- Η Αίθουσα του «Καλογερικού» στον Λιμένα Θάσου για τα σχολεία του Δήμου Θάσου και με ημερομηνία την Τρίτη 28 Μαΐου 2024
-
Στόχος Μαθητικού Συνεδρίου:
Βασική επιδίωξη του Μαθητικού Συνεδρίου αποτελεί η παρουσίαση των ομαδικών εργασιών των μαθητικών τμημάτων κυρίως της Ε΄ ή ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου, που εκπονηθήκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2023-2024 στο πλαίσιο του μαθήματος των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων».
Επίσης, σ’ ένα ευρύτερο επίπεδο θα δοθεί η ευκαιρία στους μαθητές να βιώσουν την εμπειρία συμμετοχής τους σε ένα Επιστημονικό Συνέδριο με την ταυτόχρονη καλλιέργεια της ιδιότητας του πολίτη/πολιτειότητας (citizenship education).
-
Συμμετέχοντες Μαθητικού Συνεδρίου:
Στο Μαθητικό Συνέδριο έχει δικαίωμα συμμετοχής αντιπροσωπευτικά ένα ή δύο τμήματα ανάλογα με την οργανικότητα (κατά προτίμηση της Ε΄ ή ΣΤ΄ τάξης) από κάθε Δημοτικό Σχολείο της Α/θμιας Εκπ/σης Καβάλας, υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση των υπεύθυνων εκπαιδευτικών τους, Δασκάλων ή Καθηγητών Ειδικοτήτων. Εισηγητές των εργασιών θα είναι εκπρόσωποι των μαθητικών τμημάτων με ταυτόχρονη παρουσία όλων των μελών της τάξης ή του τμήματος. Εκτιμάται ότι στο 2ο Μαθητικό Συνέδριο θα λάβουν μέρος περίπου:
- 400 Μαθητές/Μαθήτριες
- 130 Εκπαιδευτικοί
- 55 Σχολικές Μονάδες
- 7 Ημέρες Εργασιών
- 4 Συνεδριακοί Χώροι
Το Μαθητικό Συνέδριο θα πραγματοποιηθεί με την υποστήριξη του Δήμου Καβάλας, του Δήμου Παγγαίου, του Δήμου Νέστου, του Δήμου Θάσου και της Αντιπεριφέρειας Καβάλας, τους οποίους ευχαριστούμε για την απαραίτητη συνδρομή τους.
-
Θεματικές Ενότητες Μαθητικού Συνεδρίου:
Α. Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Περιλαμβάνονται προγράμματα στους παρακάτω τομείς:
- ΥΓΕΙΑ: Διατροφή- Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια
- Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη
- Γνωρίζω το σώμα μου – Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση
Β. Φροντίζω το Περιβάλλον
Περιλαμβάνονται προγράμματα στους παρακάτω τομείς:
- Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
- Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία
- Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά
Γ. Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Περιλαμβάνονται προγράμματα στους παρακάτω τομείς:
- Ανθρώπινα δικαιώματα
- Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
- Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
Δ. Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Περιλαμβάνονται προγράμματα στους παρακάτω τομείς:
- STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική
- Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα
-
Παράλληλες Δράσεις Μαθητικού Συνεδρίου
Στο πλαίσιο του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου θα υλοποιηθούν μια σειρά από άλλες παράλληλες εκπαιδευτικές δράσεις με πρωταγωνιστές πάντα τους μικρούς μαθητές. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις ακόλουθες:
- Παρουσίαση παράστασης Καραγκιόζη με τίτλο: «Ο Καραγκιόζης Ολυμπιονίκης» από μαθητές της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεώνα Καβάλας υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους.
- Παρουσίαση Μουσικοθεατρικού προγράμματος από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεώνα υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους με θέμα τον αγώνα κατά του σχολικού εκφοβισμού.
- Παρουσίαση Θεατρικού δρώμενου με θέμα τον θεσμό του Επιθεωρητή από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερούπολης υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση του εκπαιδευτικού τους.
- Απαγγελία τραγουδιών από χορωδία μαθητών του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Καβάλας.
- Απαγγελία τραγουδιών από χορωδία μαθητών του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ελευθερούπολης Καβάλας.
- Απαγγελία τραγουδιών από χορωδία μαθητών των Δημοτικών Σχολείων Αντιφιλίππων και Παλαιοχωρίου Καβάλας.
- Παρουσίαση Θεατρικού δρώμενου με τίτλο: «Καθρέφτης» του Φοίβου Δεληβοριά από τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ελαιοχωρίου Καβάλας υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους με θέμα την εξάρτηση από τις οθόνες και την αποξένωση από συνομηλίκους.
- Απαγγελία τραγουδιού και κινησιολογία με τίτλο: «Είναι μικρή η ζωή» της Μαρίζας Ρίζου από τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Ελαιοχωρίου Καβάλας υπό την παιδαγωγική καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους.
- Επίδειξη εικαστικών δημιουργιών ή κατασκευών ρομποτικής από συμμετέχοντες μαθητές διάφορων σχολείων της Α/θμιας Καβάλας.
-
Μέλη Γραμματειακής Υποστήριξης/ Ρόλοι παρουσίασης προγράμματος
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι μαθητές/μαθήτριες Δημοτικών Σχολείων, που έχουν ήδη επιλεγεί, θα αναλάβουν και θα εκπληρώσουν καθήκοντα γραμματειακής υποστήριξης για τις ανάγκες λειτουργίας των διαδικασιών του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου (π.χ. καταγραφή πρακτικών, συμπλήρωση και διανομή βεβαιώσεων συμμετοχής προς τους μαθητές-Συνέδρους), καθώς κάποιοι άλλοι μαθητές θα επιτελέσουν ρόλους παρουσίασης του προγράμματος κατά τη διάρκεια των ημερών των εργασιών του Μαθητικού Συνεδρίου.
Επιδιώκεται με κάθε πρόσφορο τρόπο η ουσιαστική και ενεργός εμπλοκή των μαθητών/μαθητριών στο Επιστημονικό Μαθητικό Συνέδριο, καθώς οι τελευταίοι αποτελούν τους πραγματικούς πρωταγωνιστές του, οι οποίοι θα το οικειοποιηθούν ως εκπαιδευτικό θεσμό και θα «καρπωθούν» τα μέγιστα δυνατά παιδαγωγικά οφέλη.
Η Διευθύντρια Α/θμιας Εκπαίδευσης Καβάλας
Αθανασία Φ. Γαϊτανίδου