Dark Mode Light Mode

«Δικαιώματα Επιβατών»: Η Νέα Ψηφιακή Πύλη του Υπουργείου Ναυτιλίας

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχωρά στην αναβάθμιση των υπηρεσιών του προς τον πολίτη και τον ταξιδιώτη, με την πρόσφατη κυκλοφορία της ψηφιακής πύλης «Δικαιώματα Επιβατών» (https://passengersynanp.yna.gov.gr/).

Αυτή η καινοτόμα πλατφόρμα εξυπηρετεί τους επιβάτες στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, παρέχοντας τους τα απαραίτητα εργαλεία και πληροφορίες για τα δικαιώματά τους, καθώς και για την ενίσχυση της ασφάλειάς τους τόσο στα λιμάνια όσο και στα πλοία.

Ο βασικός στόχος της ψηφιακής πύλης είναι η βελτίωση της ενημέρωσης των επιβατών, ώστε να είναι καλύτερα προετοιμασμένοι για να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους σε θέματα που αφορούν τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες.

Στο πλαίσιο αυτό, το Υπουργείο στοχεύει να διευκολύνει την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα, διασφαλίζοντας ότι όλοι οι πολίτες έχουν πρόσβαση σε ασφαλή πλοία και άρτιες υπηρεσίες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η νέα πύλη περιλαμβάνει τρεις κατηγορίες υπηρεσιών:

  1. Ενημέρωση για τα Δικαιώματα των Επιβατών: Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται άμεσα για τα δικαιώματά τους στις θαλάσσιες συγκοινωνίες, καθώς και για τις ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιήσουν ώστε να διασφαλίσουν την προστασία τους.
  2. Παρατηρητήριο Τιμών Εισιτηρίων: Μέσω αυτού του εργαλείου, το οποίο λειτουργεί πιλοτικά πάνω από έξι μήνες, οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη των τιμών των εισιτηρίων, αποκτώντας μια σαφή εικόνα των αυξομειώσεων στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Τα δεδομένα αυτά, ήδη από την πιλοτική φάση, αξιολογούνται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ώστε να διασφαλιστεί η διαφάνεια και να καταπολεμηθούν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού.
  3. Πληροφορίες για την Προσβασιμότητα Ατόμων με Αναπηρία: Η δράση αυτή εντάσσεται στο ευρύτερο «Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμΕΑ)» και αποτελεί μέρος της στρατηγικής του Υπουργείου για την αντιμετώπιση των ελλείψεων που αφορούν την προσβασιμότητα ατόμων με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Η διασφάλιση της ισότιμης πρόσβασης είναι υψίστης σημασίας για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

Η ψηφιακή αυτή πλατφόρμα αναμένεται να λειτουργήσει ως ένα χρήσιμο εργαλείο για τους επιβάτες και ένα σημαντικό βήμα για τη διαφάνεια και την προστασία των δικαιωμάτων τους στις θαλάσσιες μεταφορές.

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας

Προηγούμενο άρθρο

«Match»: Το νέο θεατρικό έργο της Δανάης Λιοδάκη κάνει πανελλήνια πρεμιέρα στην Καβάλα

Επόμενο άρθρο

Μαθιός Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 δεν είναι δικαιολογία για να παράγονται υδρογονάνθρακες, αλλά μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες