Ο Δήμαρχος της Θάσου ήταν την περασμένη Παρασκευή στη συνάντηση των Δημάρχων στην Αθήνα.
Για το Δήμο Θάσου υπάρχει φυσικά το πρόβλημα των αυξήσεων στην ενέργεια. Μεγαλύτερο φαίνεται να είναι αυτό της πρόσληψης ναυαγοσωστών. Με δεδομένα τα περσινά του προβλήματα, ο Δήμος Θάσου φαίνεται να περιμένει (ως αναγκαία) την αλλαγή της νομοθεσίας. Κάτι για το οποίο είναι αρμόδιο όχι το Υπουργείο Εσωτερικών αλλά το Υπουργείο Ναυτιλίας.
Οι δηλώσεις Λευτέρη Κυριακίδη
Ερ: Ήσασταν στη συνάντηση της ΚΕΔΕ την περασμένη Παρασκευή;
Απ: Φυσικά και ήμουν εκεί. Τα 2/3 των Δημάρχων της χώρας έδωσαν το παρόν τους σε αυτή την έκτακτη σύνοδο. Παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού των Εσωτερικών. Συζητήσαμε τα θέματα που αφορούν την αυτοδιοίκηση και κατά συνέπεια φυσικά τους πολίτες. Ένα από αυτά είναι φυσικά και η ακρίβεια. Ιδιαίτερα η πρωτοφανή αυξημένη τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος. Βέβαια και των καυσίμων. Ζητήσαμε από το Υπουργείο να στηρίξει τους Δήμους, να στηρίξει την τοπική αυτοδιοίκηση προκειμένου και εμείς να μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των καιρών. Δεν είναι ώρα για να προχωρήσουμε σε αυξήσεις δημοτικών τελών όπως μπορεί πολύ λογικά ο καθένας να σκεφθεί.
Ερ: Είστε ικανοποιημένος απ` όσα δίνει η κυβέρνηση;
Απ: Είναι αλήθεια ότι θα γίνουν παρεμβάσεις και ήδη μας δόθηκε επιπλέον μισή μηνιαία ΚΑΠ. Για να είμαστε ειλικρινής με τέτοια αύξηση των τιμών οι παρεμβάσεις αυτές δεν μπορούν να μας ικανοποιήσουν.
Ερ: Ειπώθηκε κάτι για τις ΔΕΥΑ;
Απ: Για τις ΔΕΥΑ μας είπε ο Αναπληρωτής Υπουργός Εσωτερικών ότι υπάρχει μια σκέψη για μια συνολικότερη βοήθεια αλλά όχι κάτι το συγκεκριμένο. Οι ΔΕΥΑ αντιμετωπίζουν σοβαρότατα προβλήματα. Συνάδελφοι ανέφεραν ότι έφτασαν στα όρια. Κινδύνευσαν να τους κόψουν το ρεύμα. Οι λογαριασμοί έρχονται πολλαπλάσιοι από άλλες φορές και δεν είναι εύκολο να πληρωθούν.
Ερ: Για το δικό σας Δήμο τα δεδομένα αυτά έτσι όπως μας τα περιγράφετε, πόσο δύσκολα είναι τα νούμερα;
Απ: Εμείς προς το παρόν δεν έχουμε κάποιο ιδιαίτερο θέμα. Αντιλαμβάνεστε όμως ότι εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου που έρχεται, που θα ανεβεί και ο φωτισμός και κυρίως η υπηρεσία της καθαριότητας, προκειμένου να είμαστε καλύτεροι απέναντι στους πολίτες αλλά και στους επισκέπτες… Πρέπει τα απορριμματοφόρα, να κινούνται σε μεγαλύτερο ρυθμό, να υπάρχουν περισσότερα δρομολόγια, εκεί σίγουρα θα υπάρξει πρόβλημα. Αν η τιμή των καυσίμου είναι αυτή και αντίστοιχα η τιμή του ρεύματος μείνει ίδια, αντιλαμβάνεστε ότι όλα αυτά θα δημιουργήσουν θέμα και σε μας.
Ερ: Οι Δήμοι ζητάτε και μια ευνοϊκή αντιμετώπιση και για τα θέματα των ναυαγοσωστών.
Απ: Αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε από πέρσι. Πέρσι αποφασίστηκε κακώς και παράλογα να εφαρμοστεί ένας νόμος του 2020. Ήταν κατά την άποψη μου η χειρότερη συγκυρία να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος. Αυτός ο νόμος στην πραγματικότητα μεταβάλει όλο το καθεστώς της ναυαγοσωστικής κάλυψης. Η θεωρία του Υπουργείου είναι να γίνεται καλύτερος και ασφαλέστερος ο τρόπος της κάλυψης για τους τουρίστες. Για τους λουόμενους κτλ. Όλα αυτά αφενός απαιτούν περισσότερους ναυαγοσώστες που οι ίδιες οι σχολές γραπτώς ανέφεραν ότι δεν υπάρχουν! Αλλά και περισσότερη υποδομή σε τεχνικά και άλλα μέσα. Που επίσης δεν υπήρχε. Χρειάζονται και περισσότερα χρήματα τα οποία δεν υπήρχαν. Πάμε να κάνουμε κάτι καλύτερο στη θεωρία. Όμως αυτά που απαιτούνται για να εφαρμοστεί δεν υπάρχουν. Αυτό είναι θέμα του Υπουργείου Ναυτιλίας. Ο πρόεδρος της ΚΕΔΕ μας είπε ότι αναμένεται ένα ραντεβού με τον Υπουργό Ναυτιλίας γιατί είναι αλήθεια ότι το Υπουργείο Εσωτερικών έδωσε πέρσι κάποια χρήματα επιπλέον για την κάλυψη αλλά το βασικό πρόβλημα είναι το εξής: Η τεράστια αύξηση των προστίμων σε συνδυασμό με την έλλειψη των ναυαγοσωστών, δημιουργούν αδιέξοδο. Στο τέλος φτάσαμε στη λογική ρύθμιση του Υπουργείου Εσωτερικών για όσους Δήμους είχανε κάνει τις διαδικασίες πρόσληψεις, να κάνουνε μια προσφυγή στην αποκεντρωμένη για να γλυτώσουν τα πρόστιμα. Φτάνουμε να αναρωτιόμαστε, όταν εκ των προτέρων γνωρίζουμε ότι δεν έχουμε ναυαγοσώστες, γιατί αυξήθηκε ο αριθμός των ναυαγοσωστών στις παραλίες; Οι σχολές δεν έκαναν εξετάσεις άρα εμείς ζητάμε από τους Δήμους να προσλάβουνε π.χ. 1.000 ναυαγοσώστες στην Ελλάδα, όταν γνωρίζουμε επισήμως ότι έχουμε μόνο 500. Που θα βρεθούν οι υπόλοιποι; Μετά πάμε στο πώς θα πληρωθούν. Οι εταιρείες δεν είχαν την υποδομή που έπρεπε, αυτές που κάνουν συμβάσεις με τους Δήμους για την υλικοτεχνικής τους υποδομή. Άρα λοιπόν εμείς ζητάμε π.χ. 1.000 ναυαγοσώστες, όταν σήμερα δεν έχουμε 500. Εμείς κάναμε προκήρυξη, βγάλαμε με διαγωνισμό την κάλυψη. Πήγαμε να κάνουμε απευθείας ανάθεση και τελικά λόγω του κατεπείγοντος η υποψήφια ανάδοχος εταιρεία έκανε πίσω. Από πού να τους βρούμε; Να γίνουμε εμείς ναυαγοσώστες; Αλλά και αυτό ακόμη δεν γίνεται.