-Είκοσι χρόνια στον ίδιο τόπο στέκεται ο Μήτσος και ας τρέχει εμπρός.Είκοσι χρόνια εκλέγονται δήμαρχοι της ίδιας πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής αντίληψης.Είκοσι χρόνια χωρίς όραμα, χωρίς στόχους.Είκοσι χρόνια στασιμότητας και προχειρότητας,γιατί άραγε;
Ορφάνεψε η Θάσο από ενεργή σκέψη, από ελεύθερους ανθρώπους;
Ψάξτε να βρείτε εσείς το γιατί, εγώ θα προσπαθήσω να αναδείξω κάποια από τα προβλήματα.Τουλάχιστον για τις περιοχές Θεολόγου,Πευκάρι έως Κοίνυρα.
Κύριοι εκλεγέντες του δήμου Θάσου, από την ημέρα που ιδρύθηκε ο δήμος, στον Θεολόγο δεν έγινε κανένα υπολογίσιμο έργο, για να μην πω ότι ο δήμος δεν έδωσε δεκάρα για το κυρίως χωριό του Θεολόγου.
-Το λεωφορείο όπως όλοι γνωρίζουμε τερματίζει εκεί που τερμάτιζε πριν από 60 χρόνια.
Οι κάτοικοι είναι υποχρεωμένοι να περπατούν 400 με 500 μέτρα για να πάρουν το λεωφορείο, είτε κάνει κρύο, είτε ζέστη, είτε είναι ανήμποροι, είτε είναι έγκυος γυναίκες ή άρρωστοι. Κύριος λόγος είναι η περιφρόνηση προςτον άνθρωπο.Το λεωφορείο μπορεί να ανέβει από τον κάτω δρόμο και να φεύγει από τον πάνω δρόμο, αν γίνουν κάποια έξοδα και υπάρξει υπομονή και προσπάθεια.Εναλλακτικά μπορεί να βάλει το ΚΤΕΛ ένα μικρό λεωφορείο έως ότου ανοίξει ο δρόμος.
-Ο βιολογικός καθαρισμός ξεκίνησε στονΠοτό με χίλιες δύο προχειρότητες αφήνοντας τον Θεολόγο έξω, έστω και από αυτήν την πρόχειρη μελέτη. Γιατί; H μελέτη θα ήταν σωστότερη εάν Θεολόγος-Ποτός- Λιμενάρια – Μαριές μπορούσαν να έχουν έναν βιολογικό καθαρισμό.
Ο Ποτός έτσι όπως έγινε, δεν διορθώνονται και πολλά πράγματα.Τα βράδια του καλοκαιριού το κέντρο του Ποτού θα μπορούσε να μοιάζει με το Μοναστηράκι της Αθήνας, αν βέβαια δεν ήταν τόσο άναρχος οικοδομικά και με άναρχη τουριστική εκμετάλλευση.
Ο Ποτός σιγά σιγά άλλα σταθερά οδεύει προς τη βάλτα.
-Αν φύγει το Δασαρχείο από το Ποτό, ο χώρος εκείνος αξιοποιηθεί σε επέκταση οικισμού και δημιουργία ενός μεγάλου πάρκου,ίσως ο Ποτός πάρει λίγο ανάσα.
-Το μεγάλο πρόβλημα στο νησί, κυρίως στη νότια πλευρά της Θάσου είναι ότι οι πηγές στα λαγκάδια των βουνών άρχισαν να στερεύουν.Η ανάγκη για περισσότερο νερό το καλοκαίρι λόγω του τουρισμού και η άντληση από τις υπόγειες δεξαμενές κατεβάζει τον υδάτινο ορίζοντα και μαραίνει το δάσος.Τώρα είναι αναγκαία τα φράγματα, οι λιμνοδεξαμενές που θα πληρούν όμως όλους τους όρους για καθαρό και πόσιμο νερό.
-Ο βιολογικός καθαρισμός είναι η πρώτη ανάγκη της Θάσου για να μην βρεθούμε μπροστά σε τοίχους νόμων που θα περνάνε τον τουρισμό σε λίγα χέρια, αλλά και για την προστασία του περιβάλλοντος, για καθαρές θάλασσες.Γιατί η επίθεση των οικονομικά ισχυρών που αντιλαμβάνονται πόσο μεγάλη είναι η πίτα, αυτή τη πίτα που την μεγάλωσαν οι πολλοί Έλληνες από το υστέρημά τους, θα μας την πάρουν μέσα από τα χέρια μας με νόμους.
– Ένα μεγάλο κομμάτι της ανατολικής πλευράς της Θάσου δεν έχει δυνατότητα λήψης εικόνας από τη τηλεόραση, παρότι πολλές φορές οι κάτοικοι της συγκεκριμένης περιοχής διαμαρτυρήθηκαν στο Δήμο. Στου κουφού τη πόρτα όσο θέλεις βρόντα.!!!
-Για την Αλυκή τόσο ο δήμος όσο και οι άλλες υπηρεσίες, όπως η αρχαιολογίακαι η ΔΕΥΑΘ δε δέχονται καμία συνεργασία και άποψη από τους κατοίκους της περιοχής.
-Κατά καιρούς έγιναν δύο δεξαμενές, η δεύτερη έγινε πιο ψηλά από την πρώτη, αλλά και σε αυτήν δεν μπορεί να μπει μέσα το νερό της γεώτρησης.Το νερό που πίνουμε δε χλωριώνεται, δεν δεξαμενίζεται,κάποιες φορές έρχεται με μεγάλη πίεση και κάποιες άλλες φορές σταματάει για δύο με τρεις ημέρες.
Όλα αυτά μπορούν να βελτιωθούν με λίγα χρήματα.Όμως πάντα μπαίνει σε πρώτη σκέψη ΄΄Αστο καλοκαίρι είναι θα περάσει.΄΄
-Ο φωτισμός από την Αλυκή ως τον Άγιο Ιωάννη το βράδυ είναι ανύπαρκτος. Ο δρόμος δεν φωτίζεται.Παρότι κυκλοφορούν πολλοί άνθρωποι μικρή, μεγάλη, μεθυσμένοι και μη.
Δεν επιτρέπουν όμως στη ΔΕΗ οι φίλοι μας, μεγάλοι τάχα θεματοφύλακες της πολιτιστικής κληρονομιάς, να μπουν ξύλινες κολώνες φωτισμού, θέλουν πετρόκτιστες κολώνες.
Τις σχέσεις τους με τους κατοίκους της περιοχής, τις χωρίζει ένα τείχος απαξίωσης.Δεγνωρίζουν όμως οι νεοφώτιστοι θεματοφύλακες της πολιτιστικής κληρονομιάς, ότι αυτά τα σπουδαία ευρήματα, κάποιοι ξυπόλητη αγράμματοι στην κατοχή τα σκέπαζαν με κλαδιά δέντρων για να μην τα πάρουν οι κατακτητές και ας μην ήξεραν την αξία τους.
Στο τόπο μας κύριοι της αρχαιολογικής υπηρεσίας οι ξυπόλυτοι δε πουλάνε την τέχνη και την ιστορία τους.Αυτή τη δουλειά την κάνουν οι παπουτσωμένοι. Στην Αλυκή η αρχαιολογική υπηρεσία παίρνει αποφάσεις και τις κάνει τάχα νόμους, που τους εφαρμόζουν όμως κατά το δοκούν.
Εγώ θα σας πρότεινα κύριοι της αρχαιολογικής υπηρεσίας να κάνετε κάτι πιο σπουδαίο.
Εκεί στο Λιμένα, απέναντι από το δημαρχείο Θάσου, έχετε φτιάξει ένα νεκροταφείο έργων τέχνης, να τα πάρετε και να τα βάλετε εκεί που τους αξίζουν.Γιατί αυτοί που έκαναν την πέτρα έργο τέχνης, δεν πέθαναν από βαθιά γεράματα, πέθαναν από πείνα, βία και κακουχίες.Αυτά λοιπόν τα έργα τέχνης είναι για μας ΄΄η γραμμή που δείχνει το τότε και το τώρα.΄΄
-Κύριε δήμαρχε όλες τις αμμουδιές της Θάσου τις ενοικιάζεται, τα χρήματα όμως δεν βλέπουμε να επιστρέφουν ξανά στις αμμουδιές.Ένα αποδυτήριο, πέντε κουβαδάκια για τα σκουπίδια, μία βρύση, τίποτα δεν ξοδεύεται για την καθαριότητα των παραλιών.Ήθελα να ρωτήσω, η εικόνα που έχουν οι παραλίες της Θάσου σας αρέσει;Έχουν την όψη αυτή που θαυμάζετε ή την όψη αυτή που σιχαίνεστε;
– Δήμαρχε τα δάση της Θάσου καίγονται συχνά.Πήρατε ποτέ αποφασίσεις σε συνεργασία με το Δασαρχείο, την Πυροσβεστική για να μην ξανακαούν και ποιες είναι αυτές;Πιέσατε την όποια κυβέρνηση να λύσει το πρόβλημα;
-Γνωρίζετεότι το 70% παραγωγής πευκόμελο που παράγεται πανελλαδικά, παράγεται στη Θάσο.Η ζημιά λοιπόν δεν είναι μόνο οικολογική είναι και οικονομική.
-Κύριοι όλοι εσείς που θέλετε να λέγεστε ενεργοί πολίτες και θέλετε να ασχολείστε με τα κοινά, αν αυτό το κάνετε γιατί έχετε όραμα, γιατί βάζετε στόχους για το νησί και μόνο, μπράβο το αξίζετε και να είστε σίγουροι ότι είστε στο σωστό δρόμο. Αν όμως κάποια φανταμένη μικροαστική ιδέα, μόνο για την προβολή του εαυτού σας σας οδήγησε σ΄ αυτή την απόφαση, θα παραμείνετε κωπηλάτες μιας βάρκας που μπορεί να γυρίζει μόνο γύρω από τον εαυτό της, γιατί στο τιμόνι της βρίσκονται τραπεζίτες.