Συνολικά επτά (7) σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2017 μέσα στο Νομό Καβάλας και κατά μήκος της Εγνατίας οδού από το Νέστο μέχρι τον Στρυμόνα.
Αυτό προκύπτει από την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που υπέγραψαν οι υπουργοί της κυβέρνησης Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρήστος Σπίρτζης στις 18 Μαΐου 2017 και τέθηκε σε ισχύ μόλις πριν λίγες μέρες, την Δευτέρα 29 Μαΐου οπότε και δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Με βάση την εν λόγω ΚΥΑ και μέσα στα όρια του Νομού Καβάλας, προβλέπεται να κατασκευαστούν και να λειτουργήσουν μέχρι τέλους του έτους επτά μετωπικοί και πλευρικοί σταθμοί διοδίων.
Δηλαδή εκτός του μετωπικού σταθμού της Μουσθένης που λειτουργεί εδώ και μερικά χρόνια και ήταν ο μοναδικός επί της Εγνατίας οδού στο Νομό Καβάλας, θα στηθεί άλλος ένας μετωπικός στην παράκαμψη της Καβάλας στην Άσπρη Άμμο (Άσπρα Χώματα αναφέρεται στην ΚΥΑ) και άλλοι πέντε (5) πλευρικοί σε κάθε έξοδο σχεδόν που υπάρχει στο εν λόγω τμήμα του συγκεκριμένου αυτοκινητόδρομου.
Δηλαδή στον κόμβο Γαληψού-Οφρυνίου, στον κόμβο της Μουσθένης, στον κόμβο της Ελευθερούπολης πριν το τούνελ της Εξοχής, στον κόμβο του Αγίου Ανδρέα μετά το τούνελ της Εξοχής και στον κόμβο του νέου λιμανιού αμέσως μετά τον μετωπικό σταθμό διοδίων της Άσπρης Άμμου.
Στο μόνο κόμβο που δεν προβλέπεται πλευρικός σταθμός διοδίων είναι αυτός του Αγίου Σίλα από το οποίον, όπως φαίνεται, θα μπορεί κανείς να μπαίνει και να βγαίνει στην Εγνατία οδό χωρίς να πληρώνει διόδια.
Για το μεν μετωπικό σταθμό της Άσπρης Άμμου η ΚΥΑ προβλέπει τον απώτερο χρόνο παράδοσης την 10η Οκτωβρίου 2017 για τους δε πέντε νέους πλευρικούς σταθμούς αντιστοίχως την 1η Νοεμβρίου του 2017.
Πάντως στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι μέχρι τέλους του 2018 θα εφαρμοστούν σταδιακά τα ηλεκτρονικά – αναλογικά διόδια σε όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας και ότι έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία προμήθειας και εγκατάστασης αυτού του συστήματος ενώ για τα διόδια της Θεσσαλονίκης Καβάλας, Ιωαννίνων, Αλεξανδρούπολης και Σιάτιστας αναφέρεται ότι θα λειτουργήσουν σταδιακά με ειδικό σύστημα αναλογικής χρέωσης (rebate), μέθοδος με την οποία η χρέωση των οχημάτων που διαθέτουν πομποδέκτη (ηλεκτρονικοί χρήστες) θα γίνεται απολύτως αναλογικά και οι χρήστες αυτοί θα χρεώνονται μόνον για την απόσταση που διανύουν. Γεγονός πάντως είναι ότι η κυβέρνηση δεν φαίνεται να αφουγκράζεται την λαϊκή οργή και κατακραυγή για το θέμα αυτό και προχωρά χωρίς αναστολές σε ένα εξοντωτικό οικονομικά αλλά και ταπεινωτικό ηθικά για τους αυτοκινητιστές σύστημα πληρωμής διοδίων στην Εγνατία οδό και σε όλους, όπως φαίνεται, τους αυτοκινητόδρομους της Ελλάδας.