Το Δημοτικό Σχολείο Νέας Καρυάς συμμετείχε σε δύο μαθητικούς διαγωνισμούς και απέσπασε και στους δύο το 1ο Βραβείο:
Α) στον 9ο Πανελλήνιο- ΔΙΕΘΝΗ Διαγωνισμό με τίτλο: «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές γέφυρες» στην κατηγορία των Σχολικών Συμπράξεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τελικό προϊόν σχολική «εφημερίδα», ανάμεσα σε 135 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από Ελλάδα, Κύπρο και ομογένεια που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό.
Στο πλαίσιο της συμμετοχής στον διαγωνισμό υλοποιήθηκε ένα διαθεματικό, βιωματικό project μελέτης της λαογραφίας Ελλάδας και Κύπρου και της ανάδειξης κοινών σημείων αναφοράς, με τελικό προϊόν μια ηλεκτρονική σχολική εφημερίδα πολυτροπικών κειμένων, σε συνεργασία με το Νηπιαγωγείο της Αρχιμήδειου Ακαδημίας /Archimedean Academy Charter, της Φλόριντα των Η.Π.Α., η οποία προωθεί την ελληνική γλώσσα και τα ελληνικά Μαθηματικά.
Από το Δ.Σ. Νέας Καρυάς εργάστηκαν για τον διαγωνισμό οι μαθητές της Β΄, της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης. Μάλιστα, οι δράσεις που αφορούσαν την αλληλεπίδραση με το σχολείο των Η.Π.Α. χαρακτηρίστηκαν στην Αμερική ως «Καλή Πρακτική» για την επίτευξη των στόχων της διαπολιτισμικής αγωγής.
Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση στον σχολικό ιστότοπο: https://dimnkar.blogspot.com/2023/03/1-9-2022-2023.html
Β) στην κατηγορία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Πανελλαδικού Μαθητικού Διαγωνισμού με τίτλο: «Χορεύοντας οι λέξεις του τόπου μου» για μαθητές/τριες Π.Ε. και Δ.Ε. σχολικό έτος 2022-2023, στο πλαίσιο του οποίου υλοποιήθηκε το Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων:
«Με χορούς, τραγούδια, έθιμα, γνωρίζουμε το παρελθόν… κατανοούμε το παρόν… δημιουργούμε το μέλλον!», ένα διαθεματικό- βιωματικό πρόγραμμα γνωριμίας με το πολιτιμσικό υπόβαθρο μαθητών πολυπολιτισμικών τάξεων και αξιοποίησης του προσωπικού/ πολιτισμικού κεφαλαίου των μαθητών.
Μία από τις δράσεις ήταν και η υλοποίηση του Ευρωπαϊκού, Διαπολιτισμικού Προγράμματος eTwinning: “Dancing together”, με συνεργάτη το σχολείο Şehit Türkmen Tekin Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi της Κωνσταντινούπολης. Από το Δ.Σ. Νέας Καρυάς εργάστηκαν για τον διαγωνισμό οι μαθητές της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης. Το τελικό προϊόν του έργου ήταν ένα λεύκωμα πολυτροπικών κειμένων.
Περισσότερες πληροφορίες για τη δράση στον σχολικό ιστότοπο: https://dimnkar.blogspot.com/2023/03/1-2022-2023.html
Συγχαίρουμε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για το άρτιο αποτέλεσμα των δράσεων!
Σχόλια εκπ/κών που συμμετείχαν στις δράσεις:
Κα. Καψάλη Δέσποινα (Δ/ντρια): «Η κατάκτηση αυτών των δύο βραβείων είναι η μεγαλύτερη επιβράβευση της προσπάθειάς μας, αλλά δεν ήταν σίγουρα αυτοσκοπός. Στόχος μας είναι πάντα να κάνουμε τη μαθησιακή διαδικασία πιο ουσιαστική και πιο ενδιαφέρουσα για τους μαθητές μας.
Τα παιδιά χάρηκαν τη συμμετοχή τους στην όλη διαδικασία και αποκόμισαν πολλαπλά οφέλη, εξαιτίας ολιστικής προσέγγισης και της οριζόντιας διασύνδεσης των επιμέρους διδακτικών αντικειμένων.
Την αξία της εφαρμογής των project στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία την έχουμε παρατηρήσει δια ζώσης στα σχολεία της Φινλανδίας και της Ουαλίας, τα οποία έχουμε επισκεφτεί κατά τις κινητικότητες των Erasmus+ προγραμμάτων, όπου το project κατέχει κυρίαρχο ρόλο.
Χαιρόμαστε που μας δίνεται η δυνατότητα να εφαρμόσουμε όσα έχουμε παρατηρήσει στο εξωτερικό μέσα από το πλαίσιο συμμετοχής μας σε αυτούς τους διαγωνισμούς και από τη στιγμή που αυτό επιβραβεύεται κιόλας, χαιρόμαστε διπλά».
Κ. Γκίκας Δήμος (Εκπ/κός Φυσικής Αγωγής): «Η παιδεία πάντα αναζητά μορφωτικά αγαθά που θα βοηθήσουν τον άνθρωπο να αποδεσμεύσει τις δυνατότητες του. Αναζητά δρόμους που θα τον οδηγήσουν στην καλλιέργεια των πνευματικών δυνατοτήτων του και στην καλλιέργεια εκείνων των παραγόντων που συνθέτουν μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα.
Ο χορός και το τραγούδι είναι σημαντικά μέσα αγωγής και στοχεύουν στην ολοκλήρωση της προσωπικότητας των παιδιών. Τα παιδιά μας συμμετείχαν με μεγάλη χαρά στις δύο αυτές προσπάθειες λόγω του διαθεματικού χαρακτήρα μαθαίνοντας πλήθος λαογραφικών στοιχείων, εννοιών και πρακτικών. Θερμά συγχαρητήρια στα παιδιά μας!».
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)