Dark Mode Light Mode
Απάντηση της Αναστασίας Ιωσηφίδου
Ευθύνες στο Δασαρχείο από την Εγνατία Οδό ΑΕ για την καθυστέρηση στον Ε61
Ένας και μόνιμος αστυνομικός υποδιευθυντής

Ευθύνες στο Δασαρχείο από την Εγνατία Οδό ΑΕ για την καθυστέρηση στον Ε61

Τέλος Γενάρη κατατέθηκε ερώτηση στην Βουλή για την υπόθεση του Ε61, του τμήματος Δράμα- Καβάλα. Η ερώτηση υπογράφηκε από την βουλευτή Δράμας Χαρά Κεφαλίδου. Την προηγούμενη εβδομάδα το υπουργείο απάντησε δια της Εγνατίας Οδού ΑΕ. Όπως στην επιστολή του προέδρου της εταιρίας προς την εφημερίδα μας (πριν από 15 μέρες) έτσι και στην απάντηση στην ερώτηση Κεφαλίδου η εταιρία επιρρίπτει ευθύνες στο Δασαρχείο της Καβάλας. Αναφέρει ότι 8 μήνες μετά το αίτημα για χορήγηση άδειας προκειμένου να γίνουν γεωτρήσεις σε δασική έκταση, αυτό ακόμη να απαντήσει!

Η Εγνατία Οδός ΑΕ τονίζει ότι ενώ υπάρχουν χρήματα για τις μελέτες του έργου, αναζητούνται πιστώσεις για την κατασκευή του δρόμου. Σημειώνει επίσης ότι ο νέος δρόμος Δράμας Καβάλας θα ολοκληρωθεί σε διάστημα 30 μηνών από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Ε61: Νέες ευθύνες στο δασαρχείο από την «Εγνατία Οδό ΑΕ»

Στο τέλος Ιανουαρίου η βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δράμας Χαρά Κεφαλίδου κατέθεσε ερώτηση στη βουλή σχετικά με τον οδικό άξονα Ε61, με την καθυστέρηση του τμήματος Δράμας – Καβάλας και ειδικότερα με τα προβλήματα που παρατηρούνται στο κομμάτι Σταυρού Αμυγδαλεώνα – Αγίου Σίλα. Η βουλή διαβίβασε στην κ. Κεφαλίδου την απάντηση στην ερώτησή της όχι όμως του αρμόδιου υπουργού αλλά της Εγνατίας Οδού ΑΕ η οποία και ασχολείται με την κατασκευή του έργου.

Όπως και πριν από λίγο διάστημα, σε επιστολή προς την ΠΡΩΙΝΗ, έτσι και στην απάντηση προς την ερώτηση της κ. Κεφαλίδου, η Εγνατία Οδός επιρρίπτει ευθύνες στο δασαρχείο Καβάλας που ακόμη δεν έχει απαντήσει επί του γνωστού αιτήματος το οποίο είχε απασχολήσει και το δημοτικό συμβούλιο Καβάλας το περασμένο φθινόπωρο. Το αίτημα δηλαδή σχετικά με την πραγματοποίηση διερευνητικών γεωτρήσεων σε δασικές εκτάσεις του Σταυρού Αμυγδαλεώνα.

Με την απάντησή της στη βουλευτή Δράμας η Εγνατία Οδός σημειώνει ότι η κατασκευή του τμήματος Δράμας – Καβάλας του Ε61 θα διαρκέσει περίπου 2,5 χρόνια  από την ημέρα που θα υπογραφεί η σύμβαση για την κατασκευή. Αναφορικά με το κόστος κατασκευής, αφού οι μελέτες έχουν εξασφαλισμένες πιστώσεις, αναζητείται πηγή χρηματοδότησης. Η απάντηση της Εγνατίας Οδού είναι η εξής:

Σε απάντηση της ερώτησης με αρ. πρωτ. 2910/26-1-2017 που κατέθεσε στην Βουλή των Ελλήνων η βουλευτής κ. Χαρά Κεφαλίδου της κοινοβουλευτικής ομάδας «ΠΑΣΟΚ» σας γνωρίζουμε τα παρακάτω: 1)Το αίτημα χορήγησης άδειας επέμβασης για την πραγματοποίηση διερευνητικών γεωτρήσεων σε δασικές εκτάσεις της περιοχής Σταυρού (μεταξύ των οποίων και σε τμήμα του Αισθητικού δάσους) κατατέθηκε στο Δασαρχείο Καβάλας στις 18/5/2016 (αρ, πρωτ. 25588). Έκτοτε και μετά από σχετική αλληλογραφία με το Δασαρχείο, «Εγνατία οδός ΑΕ» κατέθεσε όλα τα συμπληρωματικά στοιχεία που της ζητήθηκαν (Διευκρινήσεις ως προς τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ, απόφαση 702/24-10-2016 του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, σύμφωνη γνώμη ιδιοκτήτη, επικαιροποιημένη χάραξη και τεχνική έκθεση). Παρότι ακολούθησε γραπτή παρέμβαση της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών και Αγροτοπεριβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος (148160/5600/28-11-2016) ώστε να αποσαφηνιστούν θέματα που πιθανώς κωλυσιεργούσαν την απόφαση και να διευκολυνθεί η διαδικασία χορήγησης της άδειας επέμβασης, η «Εγνατία οδός ΑΕ» δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα (οκτώ μήνες μετά το αρχικό αίτημα) καμιά απάντηση από το Δασαρχείο.

2)Η διαδικασία υποβολής των μελετών (μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, τοπογραφικές μελέτες, γεωλογικές- γεωτεχνικές μελέτες, μελέτες οδοποιίας, υδραυλικές μελέτες, μελέτες τεχνικών, μελέτες σήμανσης- ασφάλισης και ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες) είναι σε εξέλιξη. Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων θα ολοκληρωθεί το σύνολο των υποβολών των μελετών και των αντίστοιχων εγκρίσεων και στη συνέχεια θα προκηρυχθεί ανοιχτός διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου.

Η εκτιμώμενη διάρκεια για την υλοποίηση του οδικού τμήματος «Δράμα- Καβάλα» είναι 30 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής.

3)Από πλευράς Εγνατίας Οδού ΑΕ υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας Θράκης 2007-2013 για την εκπόνηση των μελετών. Όσον αφορά την υλοποίηση του έργου , μετά τη μελετητική ωρίμανση, η Εγνατία Οδός ΑΕ θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους από σχετικά χρηματοδοτικά προγράμματα ή το Π.Δ.Ε.

 

 

 

Προηγούμενο άρθρο

Απάντηση της Αναστασίας Ιωσηφίδου

Επόμενο άρθρο

Ένας και μόνιμος αστυνομικός υποδιευθυντής