Από την 1η Οκτώβρη τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ άλλαξαν. Έγιναν περισσότερα, σε συγκεκριμένες γραμμές όπου υπάρχει κι είναι ελαφρώς αυξημένη κίνηση. Δυστυχώς τα απογευματινά δρομολόγια δεν προστέθηκαν εκεί που δεν υπήρχαν.
Ο λόγος είναι οι λίγοι επιβάτες. Το Αστικό ΚΤΕΛ επιβεβαιώνει ότι υπάρχει θέμα με τα σταθμευμένα λεωφορεία του στην αφετηρία πλησίον του Τελωνείου. Επιρρίπτει ευθύνες στην υπηρεσία και στην υπερβολή από μέρους της. Το Τελωνείο- ισχυρίζεται το ΚΤΕΛ- ζητά να υπάρχει κλήση σε όσα θεωρεί παράνομα παρκαρισμένα. Για όλα αυτά και πολλά άλλα μίλησε στην Πρωινή ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Στράτος Μακρογιαννίδης.
Η συνέντευξη
Ερ: Υπάρχουν αλλαγές από την 1η Οκτώβρη στα δρομολόγια των αστικών λεωφορείων στην Καβάλα. Τι έχει αλλάξει;
Απ: Έχουμε βάλει περισσότερα αυτοκίνητα στις γραμμές, ούτως ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα και σε σύντομο χρονικό διάστημα οι επιβάτες του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας.
Ερ: Ποιες γραμμές ενισχύονται ειδικότερα;
Απ: Το νούμερο 4 που είναι στη γραμμή της Κηπούπολης. Εκεί έχουμε τους φοιτητές. Το νούμερο 5 στον Άγιο Λουκά καθώς επίσης και το νούμερο 11 στο Νοσοκομείο.
Ερ: Αυτά τα παράπονα που ακούμε για τα απογευματινά δρομολόγια, όσον αφορά τον Προφήτη Ηλία, τη Δεξαμενή κτλ. Εκεί βάζετε δρομολόγια το απόγευμα ή λέτε ότι με βάση την κίνηση δεν πρέπει να μπουν;
Απ: Έχουμε κάνει καταμετρήσεις πάρα πολλές φορές και στις γραμμές αυτές. Διαπιστώνουμε ότι δεν μας προτιμούν οι επιβάτες οπότε και εμείς για να μην μπαίνει η επιχείρηση «μέσα», δεν χρησιμοποιούμε πολλά δρομολόγια τα απογεύματα. Το έχουμε δοκιμάσει πολλές φορές, οπότε το ξέρουμε, το γνωρίζουμε, το έχουμε μετρήσει. Είναι σίγουρο ότι και δρομολόγια να βάλουμε, δεν θα ανέβει κανένας.
Ερ: Παρκάρουν τα λεωφορεία για λίγη ώρα δίπλα στο Τελωνείο και αμέσως η Τροχαία του Λιμεναρχείου βεβαιώνει παράβαση παράνομης στάθμευσης. Αυτό αναφέρουν οι συνάδελφοι σας. Όντως συμβαίνει κάτι τέτοιο;
Απ: Βεβαιότατα. Έχουμε θέμα εδώ και λίγο καιρό. Έχουμε θέμα με το Τελωνείο. Το Τελωνείο δεν ξέρω πως και γιατί, εδώ και 6 μήνες τα έχει βάλει με μας. Εκεί είχαμε και έχουμε τόσα χρόνια την αφετηρία μας και δεν ενοχλούσαμε, δεν πειράζαμε κανέναν. Πήγαμε εκεί εκτός κέντρου πόλης για να μην ενοχλούμε. Ήρθε αυτή η κυρία στο Τελωνείο και μας δημιουργεί συνεχώς προβλήματα. Μαλώνει με τους Λιμενικούς για να μας γράψουνε γιατί εμείς στην αφετηρία μας αφήνουμε τα αυτοκίνητα μας. Μα για αυτόν τον λόγο πληρώνουμε στον ΟΛΚ τίμημα το οποίο μας έχουν ορίσει.
Ερ: Εκεί πόσα λεωφορεία πρέπει να βρίσκονται ως αφετηρία;
Απ: Εκεί είναι το νούμερο 2 της Δεξαμενής, το 6 του Προφήτη Ηλία, το 5 του Αγίου Λουκά, το 4 της Κηπούπολης, το 3 των Νεκροταφείων και το 8 που είναι για το καλοκαίρι για Καλαμίτσα και Μπάτη. Στην αφετηρία μας όλα αυτά δεν χωράνε. Γιατί εκεί έγινε και σταθμός ανεφοδιασμού των ΙΧ ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Με αυτά τα δεδομένα κι αν υπάρχει ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο που φορτίζει εκεί πέρα μια ώρα ή και παραπάνω, δεν μπορούμε εμείς να παρκάρουμε. Αναγκαζόμαστε και τα παρκάρουμε πιο δίπλα για να μην ενοχλούμε την κυκλοφορία. Αυτήν τη στιγμή έχω να πληρώσω 650 ευρώ στο επόμενο διάστημα για κλήσεις που βεβαιώθηκαν. Μας γράφουν γιατί γίνεται καταγγελία από την υπηρεσία του Τελωνείου. Αυτό το ρωτάμε και το μαθαίνουμε. Δεν ξέρω το λόγο που η κυρία τα έχει βάλει με μας. Εμείς προσφέρουμε κοινωνικό έργο και πρώτη φορά μας έχει συμβεί αυτό, κάποια διευθύντρια Τελωνείου να τα έχει μαζί μας και μάλιστα τόσο παθιασμένα.
Ερ: Κάνατε ενέργειες να επεκταθείτε προς τη συνοικία της Παναγίας;
Απ: Βασικά κάναμε επίσημα αίτημα στο Δήμο Καβάλας για να πάρουμε το τρενάκι και να το χρησιμοποιούμε εμείς. Να μην είναι υπεύθυνος ο Δήμος για να πηγαίνει στην Παναγία. Επίσης ζητήσαμε να κάνουμε κάποια νέα αφετηρία στην πρώην Εμπορική Τράπεζα ή στο «180» ή στο παλιό «36-60» ούτως ώστε να μην έχουμε τα δυο μικρά λεωφορεία εντός του λιμανιού. Αυτά να μην βρίσκονται στο λιμάνι, για να ησυχάσουμε από τις κλήσεις. Το κάναμε επίσημα με νομικό σύμβουλο και περιμένουμε απάντηση από τον Δήμο. Περιμένουμε πάνω από 1 χρόνο. Στην τελευταία συνάντηση που είχαμε με τον Δήμαρχο το θέσαμε και πάλι το ζήτημα αλλά μας είπε αόριστα: «καλά, καλά, καλά…». Αυτό ισχύει και για το τρενάκι και για τα δρομολόγια στην Παναγία. Ήταν τα δυο αιτήματα μας.
Ερ: Υπάρχει μια φήμη ότι κάποιοι μέτοχοι του Αστικού ΚΤΕΛ δεν εγκρίνουν τη συμφωνία που έγινε για την πιάτσα των ταξί μπροστά από το Δημοτικό Κήπο. Θέλετε να πείτε κάτι για αυτό που ακούγεται και δεν εκφράζεται επισήμως προς το παρόν;
Απ: Ο καθένας ότι πιστεύει το δηλώνει. Εμείς θέλαμε να είμαστε σύμφωνοι και με τους συναδέλφους ταξιτζήδες, να μην έρθουμε σε κόντρα με αυτούς. Όπως και με τον Δήμο. Έπρεπε να υποχωρήσουμε λίγο εμείς, λίγο οι άλλοι, ούτως ώστε να βρούμε μια κοινή συνισταμένη για να εξυπηρετηθούμε όλοι μαζί. Τώρα το ένα μέτρο που πήγαμε πιο μπροστά, αν εμποδίζει τους συναδέλφους, τι να πω; Δικαίωμα τους είναι να πιστεύει ο καθένας ότι θέλει. Η αλλαγή όσον αφορά το αστικό ΚΤΕΛ είναι ένα-δυο μέτρα.