Δημοσιεύτηκε στις 22 Μαρτίου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση του αρμόδιου γενικού γραμματέα Λιμένων του Υπουργείου Ναυτιλίας με την οποία επικαιροποιείται το Master Plan του ΟΛΚ στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας. Η διαδικασία αφορά μόνο την εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης για όλη την παραλιακή ζώνη δηλαδή την περιοχή από το Πάρκο Φαλήρου έως το τέλος του λιμανιού. Η μελέτη εγκρίθηκε με παρατηρήσεις, η κυριότερη των οποίων έχει σχέση με τις δύο εισόδους στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Κατά πληροφορίες η ίδια μελέτη ρυθμίζει ζητήματα στάθμευσης οχημάτων σε όλη την οδό Ε. Αντίστασης όπως επίσης περιορίζει το παρκάρισμα στον χώρο (Ε. Αντίστασης και Αβέρωφ) όπου παλιά έδεναν τα φέρι μποτ. «Μπαίνει τάξη στη διαχείριση της στάθμευσης στη χερσαία ζώνη» είπε χθες ο πρόεδρος του ΟΛΚ κι εξήγησε ότι σιγά σιγά μετά το Πάσχα θα αρχίσει από τον Οργανισμό η εφαρμογή της μελέτης. Σχετικά με τις εισόδους του Μουσείου ο κ. Ηλιάδης σημείωσε ότι οι παρατηρήσεις που υπάρχουν στην μελέτη αφορούν χώρους εκτός χερσαίας ζώνης λιμανιού. Η κυκλοφοριακή μελέτη που εγκρίθηκε εκπονήθηκε από τον ΟΛΚ και πληρώθηκε από αυτόν. Ήταν έτοιμη από το 2013 αλλά έπρεπε να γνωμοδοτήσουν (πριν το ΦΕΚ) κι άλλες υπηρεσίες και αρχές.
Σύμφωνα με την μελέτη απαγορεύεται η στάθμευση αυτοκινήτων από τη διασταύρωση των οδών Κουντουριώτου και Ερυθρού Σταυρού έως την είσοδο του λιμανιού (κτήριο πλοηγικής υπηρεσίας). Εντός του λιμανιού προβλέπονται οι γνωστές θέσεις στάθμευσης ταξί- φορτοταξί- αστικών λεωφορείων. Η μελέτη προβλέπει χώρους στάθμευσης για τα οχήματα που ταξιδεύουν σε Θάσο(Πρίνο) και νησιά του Βορείου Αιγαίου ενώ απαγορεύει τη στάθμευση ακριβώς έξω και παράλληλα από τον χώρο στάθμευσης (πάρκινκ Τελωνείου).
Η απόφαση ειδικότερα περιλαμβάνει τις ακόλουθες παρατηρήσεις: Εγκρίνει την επικαιροποίηση του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) του λιμένα Καβάλας όσον αφορά στη διαχείριση της κυκλοφορίας και της στάθμευσης στη χερσαία ζώνη λιμένα του κεντρικού Λιμένα Καβάλας «Απόστολος Παύλος», σύμφωνα με το υπ’ αρ. Π-1.1 σχέδιο με τίτλο: «Γενικό Σχέδιο Οργάνωσης της Κυκλοφορίας και της Στάθμευσης» (Κλίμακα 1:1.000, Οκτώβριος 2012), που συνέταξε ο Τζουνόπουλος Νίκος, Πολιτικός Μηχανικός, με την προϋπόθεση τήρησης των ακόλουθων όρων: α. Να εξεταστεί το ενδεχόμενο να μη μειωθεί το πλάτος των υφιστάμενων πεζοδρομίων έναντι της δημιουργίας θέσης στάσης των αστικών Κ.Τ.Ε.Λ. Καβάλας. β. Να ληφθούν υπόψη οι κάτωθι παρατηρήσεις του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού (ΥΠ.ΠΟ.Α.) και να δρομολογηθούν το συντομότερο δυνατό οι απαιτούμενες διαδικασίες για την υλοποίησή τους: Το όριο της χερσαίας ζώνης κατά μήκος του δυτικού παράλιου τείχους της Καβάλας εισέρχεται σε πολλά σημεία εντός της ζώνης προστασίας του τείχους. Το συγκεκριμένο θέμα πρέπει να λυθεί και να καθοριστεί ως όριο η γραμμή του πεζοδρομίου, όπως διαμορφώθηκε με την υλοποίηση της εγκεκριμένης μελέτης «Δυτικό παράλιο τείχος Καβάλας. Δημιουργία χώρου πρασίνου – Φωτισμός στη ζώνη προστασίας», στο πλαίσιο του ενταγμένου στο Ε.Σ.Π.Α. ομότιτλου έργου από το Δήμο Καβάλας. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις επί του τμήματος του παραλιακού μετώπου και της οδού Ερυθρού Σταυρού γίνονται χωρίς να λάβουν υπόψη την ύπαρξη του Μουσείου, το οποίο στη σημερινή κατάσταση είναι απροσπέλαστο για αυτοκίνητα και στις δύο εισόδους του, καθώς υπάρχει ιδιωτικό πάρκινγκ κατά μήκος της ανατολικής πλευράς, όπου βρίσκεται η μία είσοδος και πάρκο κατά μήκος της δυτικής πλευράς, όπου βρίσκεται η δεύτερη είσοδος, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για προσωρινή στάθμευση των λεωφορείων προς αποβίβαση των επισκεπτών. Κρίνεται σκόπιμο η ανάπλαση της περιοχής να αποτελέσει αφορμή για την επίλυση του θέματος αυτού, ώστε να διαμορφωθεί πρόσβαση για τροχοφόρα και στο μουσείο.