Την προηγούμενη εβδομάδα η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ενέκρινε τη μελέτη συνεργατών του αγωγού ΤΑΡ για το απαραίτητο έργο οδοποιίας σε δασική περιοχή πάνω από το Χαλκερό, το γνωστό δρόμο προς το βαλβιδοστάσιο αυτού.
Η έκταση είναι δημοτική και δασική κι έτσι επί της ουσίας η δασική υπηρεσία όφειλε να εξετάσει και να εγκρίνει το έργο.
Έναν δρόμο που θα επιτρέπει στους εκπροσώπους του αγωγού να μπορούν να έχουν πρόσβαση σε μια δική τους εγκατάσταση. Από αυτή την πλευρά ο ΤΑΡ είναι έτοιμος αλλά το όλο θέμα «σκοντάφτει» στην άδεια που πρέπει να λάβει τόσο από τη Δημωφέλεια (η έκταση είναι στην περιοχή της, περιοχή Εσκί Καπού) όσο και από το Δήμο Καβάλας (συμπεριλαμβανομένης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας). Σε αυτό το σημείο το θέμα παραμένει στάσιμο αφού η συμφωνία των δύο μερών δεν υπάρχει.
Αυτή συνδυάζεται με άλλες εκκρεμότητες του αγωγού στην περιοχή του Δήμου Καβάλας. Ταυτόχρονα μοιάζει αδύνατο ένα τόσο μεγάλο και ολοκληρωμένο έργο όπως αυτό του αγωγού να εμποδιστεί περισσότερο από το θέμα της πρόσβασης στο βαλβιδοστάσιο. Η παράλληλη κινητικότητα δείχνει ότι αργά ή γρήγορα η εκκρεμότητα θα λήξει.
Είναι στο χέρι του Δήμου Καβάλας το πότε και το πώς. Η αντιπολίτευση πιέζει για «σκληρή» διαπραγμάτευση αλλά η διοίκηση του Δήμου παρουσιάζεται πιο ευέλικτη. Φυσικά έχει σημασία το τι συνθήκες διαμορφώνονται στο δημοτικό συμβούλιο, εκεί όπου η διοίκηση Μουριάδη ειδικά για αυτό το θέμα δεν έχει την πλειοψηφία.
Η μελέτη του συγκεκριμένου έργου εγκρίθηκε από τη Διεύθυνση Δασών Καβάλας, υπηρεσία της Αποκεντρωμένης. Διαβάζουμε στην απόφαση που υπογράφει ο κ. Γιάννης Καπετανγιάννης (Διευθυντής Δασών) ότι: «Αποφασίζουμε θεωρούμε και εγκρίνουμε την οριστική μελέτη οδοποιίας βελτίωσης και αναβάθμισης της οδού πρόσβασης για το βαλβιδοστάσιο στην περιοχή Χαλκερού του Δήμου Καβάλας, όπως αυτή εκπονήθηκε και επαληθεύτηκε από το Δασαρχείο Καβάλας, για ύψος προϋπολογισμού διακόσιες τριάντα χιλιάδες ευρώ (230.000,00 €) με ΦΠΑ. Η συγκεκριμένη μελέτη αφορά τις εργασίες βελτίωσης και αναβάθμισης της προσωρινής οδικής σύνδεσης του βαλβιδοστασίου με υφιστάμενη οδό διανομής Χαλκερού, σε περιοχή εγκατάστασης του αγωγού ΤΑΡ.
Η συνολική επιφάνεια-ζώνη κατάληψης της περιοχής μελέτης ανέρχεται σε 9.348,55τ.μ.. το τμήμα της επιφάνειας κατάληψης με χαρακτήρα ΠΔ υπάγεται στις δασικές διατάξεις και όσον αφορά τα εμπράγματα δικαιώματα αυτού ανήκουν στο Δήμο Καβάλας.
Το συνολικό μήκος της προτεινόμενης χάραξης είναι 540μ. με ελάχιστο υψόμετρο τα 90 μ, Θα κατασκευαστούν τρείς δίδυμοι σωληνωτοί οχετοί διατομής 40 εκ., στις χ.θ. 0+115, 0+252 και 0+410. Οι εργασίες οδοστρωσίας περιλαμβάνουν:
α) την κατασκευή υπόβασης μεταβλητού πάχους από θραυστά υλικά,
β) την κατασκευή στρώσης βάσης συμπυκνωμένου πάχους 0,10μ. και
γ) την ασφαλτική στρώση κυκλοφορίας συμπυκνωμένου πάχους 0,05μ. με χρήση κοινής ασφάλτου
. Θα κατασκευαστούν σε πρώτη φάση τα τεχνικά έργα και οι χωματουργικές εργασίες ενώ σε δεύτερη φάση οι εργασίες οδοστρωσίας. Η εκτέλεση του έργου θα γίνει από την εταιρία TAP AG, η οποία και θα καλύψει την δαπάνη για την υλοποίησή του. Το Δημόσιο δεν ευθύνεται σε περίπτωση διεκδίκησης της συγκεκριμένης έκτασης από τρίτους». (φωτογραφία αρχείου)