Μεγάλες είναι οι ευθύνες των Δημοτικών Συμβούλων στη σημερινή συνεδρίαση (13-10-16) του Δημοτικού Συμβουλίου, για το θέμα της κατασκευής του άξονα Νο 61 της Εγνατίας.
Επειδή η διέλευση αυτού του αυτοκινητόδρομου μέσα από το περιαστικό-αισθητικό Δάσος της Καβάλας σημαίνει και καταστροφή ενός πολύ μεγάλου μέρος του, όσοι Δημοτικοί Σύμβουλοι συναινέσουν σε μια τέτοια εξέλιξη (έγκλημα), θα φέρουν τεράστιο βάρος, θα συναινέσουν σε μια καταστροφή μη ανατρέψιμη.
Η εταιρία «Εγνατία Οδός ΑΕ» «κατάφερε» να «πείσει» πριν από μερικούς μήνες την Κυβέρνηση να επιτρέψει, μέχρι τότε απαγορευόταν, την κατασκευή αυτικονητόδρομου μέσα από περιαστικά-αισθητικά δάση. Το Δημοτικό Συμβούλιο έχει το δικαίωμα να μην επιτρέψει κάτι τέτοιο, αφού ο Δήμος είναι ο ιδιοκτήτης του περιαστικού δάσους.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι του Δήμου Καβάλας θα συνταχθούν με την Κυβέρνηση και την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ή με την σωτηρία του δάσους, με τα συμφέροντα των κατοίκων του Αμυγδαλεώνα και συνολικά των δημοτών της Καβάλας; Ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος πριν απ’ όλα έχει προσωπική ευθύνη για τις θέσεις του.
Οι κυβερνήσεις διαχρονικά παράλληλα με την εφαρμογή των αντιλαϊκών μνημονίων με τα οποία καθιέρωσαν τον Μεσαίωνα στις εργασιακές σχέσεις, προσφέροντας φτηνό εργατικό δυναμικό στο κεφάλαιο, στο όνομα της «ανάπτυξης» (δίκαιας και μη) προχώρησαν και σε ένα πλέγμα μέτρων και νομοθετικών ρυθμίσεων για την επιτάχυνση χρυσοφόρων επενδύσεων του μεγάλου κεφαλαίου.
Πρόκειται για μέτρα και ρυθμίσεις: Που καθιερώνουν διαδικασίες – εξπρές για την αδειοδότηση και ανάπτυξη επενδύσεων με την παράκαμψη της υπάρχουσας νομοθεσίας για το περιβάλλον, νομοθετώντας και με νέες παρεμβάσεις υποβάθμισης του περιβάλλοντος τις χρήσεις γης, τη δόμηση, τις συνθήκες ασφάλειας κ.λπ.
Ένα από τα βασικότερα «κλειδιά» για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής αποτέλεσε τα τελευταία χρόνια η στρατηγική για την «Επιτάχυνση Μεγάλων Έργων – Στρατηγικών Επενδύσεων». Στόχος αυτής της πολιτικής ήταν και είναι να αρθούν τα οποιαδήποτε νομοθετικά και άλλα εμπόδια, για να επιταχυνθούν παλιές και νέες επενδύσεις στις υποδομές και τα δίκτυα, στη βιομηχανία, στην ενέργεια, στον τουρισμό, στις μεταφορές και επικοινωνίες.
Ένα από τα «μεγάλα έργα» που θα έφερναν «ανάπτυξη», φυσικά καπιταλιστική, που βέβαια έφεραν καπιταλιστική κρίση και δυσβάστακτα βάρη στις λαϊκές οικογένειες με πανάκριβα διόδια, είναι και η «Εγνατία οδός» από τους Κήπους του Έβρου έως την Ηγουμενίτσα.
Ο φορέας που διαχειρίζεται την «Εγνατία» είναι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» της οποίας η πλήρης αποκρατικοποίηση ψηφίσθηκε στον κρατικό προϋπολογισμό του 2016 και υλοποιείται αυτή την περίοδο με εντατικούς ρυθμούς.
Ο άξονας Νο 61 χαρακτηρίζεται από τους υπερασπιστές της καπιταλιστικής ανάπτυξης ως «στρατηγικής σημασίας» για την περιοχή μας, καθότι, όπως τονίζουν, θα συνδέει το λιμάνι της Καβάλας με τον Προμαχώνα, έτσι θα γίνεται εύκολη η εξαγωγή των εμπορευμάτων (Κινέζικων) που θα έρχονται σε αυτό και θα γίνει πιο εύκολη των βαλκάνιων τουριστών η πρόσβαση στην περιοχή μας.
Η συζήτηση που γίνεται για αυτό τον άξονα περιορίζεται στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Αυτό όμως που ξεφεύγει κάθε αναφοράς είναι η επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή του δρόμου στα Τενάγη. Γι’ αυτό το σοβαρό θέμα κανείς δεν μιλά εκτός από τη Λαϊκή Συσπείρωση, ούτε οι λαλίστατοι «πολέμιοι» του ΤΑΠ δεν αρθρώνουν κουβέντα, μολονότι ο αγωγός ΤΑΠ σε σχέση με τον αυτοκινητόδρομο είναι ένα μικρό ρυάκι, μπροστά στον Νιαγάρα.
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση τα έργα υποδομής κρίνονται από το αν καλυτερεύουν τη ζωή του λαού και συμβάλλουν στην παραγωγική ανάπτυξη της χώρας προς όφελός του. Μήπως σε αυτό τον αυτοκινητόδρομο στρατηγικής σημασίας θα μεταφέρονται τα ζαχαρότευτλα των αγροτών των Τεναγών στα εργοστάσια ζάχαρης, θα μεταφέρονται τα λιπάσματα που θα παράγονται στη ΒΦΛ; Ή θα μπορούν οι εργαζόμενοι της περιοχής να τον διασχίσουν, χωρίς να πληρώνουν δυσβάστακτα διόδια, για να κάνουν τις απαραίτητες και αναγκαίες σε κάθε άνθρωπο διακοπές τους;
Σήμερα υπάρχουν όλες οι αντικειμενικές προϋποθέσεις, οικονομικές, επιστημονικές, τεχνολογικές, για την κατασκευή έργων που γίνονται για τις λαϊκές ανάγκες, με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντας. Τέτοιες δυνατότητες υπάρχουν και για τον Ε 61 που μπορεί να κατασκευαστεί χωρίς να βλάπτει το περιαστικό αλλά και τα Τενάγη. Το κυνήγι όμως του καπιταλιστικού κέρδους είναι αυτό που καταστρέφει ότι βρεθεί στο διάβα του. Αυτό θα κάνει με το περιαστικό δάσος της Καβάλας και τα Τενάγη, η ιδιωτικοποιημένη «Εγνατία Οδός ΑΕ». Είναι μεγάλη η ευθύνη όσοι συναινέσουν σε αυτό.
Καβάλα 12-10-2016
Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Χ. Ποτόλιας