Το Ερευνητικό Κέντρο ΜΟΗΑ παρουσιάζει το έργο Why Be Still? Arabesques on a Reflecting Pool, μια εικαστική εγκατάσταση, ειδικά σχεδιασμένη από τον visual artist Φώτη Φλεβοτόμο, για τον κήπο του νερού του Ιμαρέτ.
Τα πρόσφατα έργα του καλλιτέχνη συνδέονται με ιστορικούς χώρους και αναδεικνύουν τη δυνατότητά τους να συνομιλούν με τη σύγχρονη τέχνη. Μετά την Οικία Fermor στη Μάνη και τη Villa Empain στις Βρυξέλλες, ο επόμενος σταθμός του είναι το Ιμαρέτ της Καβάλας.
Ο καλλιτέχνης παρουσιάζει μια σύγχρονη εικαστική εγκατάσταση που επιπλέει στην υδάτινη δεξαμενή του Ιμαρέτ. Δημιουργεί μια αφηρημένη χρωματική σύνθεση, με επιρροές από τα άνθινα μοτίβα της ισλαμικής τέχνης και τη φιλοσοφία των ισλαμικών κήπων.
Το έργο αποτελείται από τριάντα πέντε επιμέρους κομμάτια που συνδέονται μεταξύ τους με λεπτά νήματα, έτσι ώστε η συνολική σύνθεση να ακολουθεί τη διακριτική κίνηση του νερού. Το μέγεθος, η θέση και το σχήμα του έργου μεταβάλλονται σκόπιμα, ως μια ωδή στην κίνηση και τη συνεχή αλλαγή.
Η εγκατάσταση είναι επισκέψιμη προς το κοινό από την Πέμπτη 18 ως την Κυριακή 22 Μαΐου 2022, κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας και κράτησης στο 2510 620151. Την Τετάρτη 18 Μαΐου, ο καλλιτέχνης θα προσφέρει μια απτική ξενάγηση σε μέλη του Νομαρχιακού Συλλόγου ΑΜεΑ Καβάλας, με διαφόρους βαθμούς ή απώλεια όρασης.
Ο Φώτης Φλεβοτόμος είναι εικαστικός και ζωγράφος, με παράλληλα ενδιαφέροντα για κοινωνικές και πολυαισθητηριακές πρακτικές. Το έργο του στα μουσεία συνδυάζει στοιχεία λεκτικής περιγραφής, συμμετοχικές συζητήσεις, performance, πρακτικές περιπάτου, ηχητικά κομμάτια, απτικές ξεναγήσεις και αφήγηση ιστοριών.
Το 2014 ξεκίνησε σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη ένα μηνιαίο πρόγραμμα για επισκέπτες με διαφόρους βαθμούς ή απώλεια όρασης. Έχει επίσης σχεδιάσει αντίστοιχα προγράμματα για το Selis Manor Center, τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης (NYPL), το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης στην Αθήνα.
Το 2012 έλαβε υποτροφία Fulbright και φιλοξενήθηκε από τη Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης για μία μελέτη σχετικά με τις συνδέσεις μεταξύ τέχνης και μειωμένης όρασης. Κατά τη διαμονή του στη Νέα Υόρκη, συνεισέφερε σε πρωτοβουλίες της NYPL για θαμώνες με διαφόρους βαθμούς ή απώλεια όρασης, καθώς και να συζητήσει δημόσια για την καλλιτεχνική δημιουργία με μειωμένη όραση.
Τα έργα και τα σχέδιά του έχουν δημοσιευτεί στο περιοδικό LEONARDO (MIT Press), στα ιστολόγια της NYPL και σε άλλους δημοφιλείς ιστότοπους ειδήσεων και πολιτισμού.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)