Κινητικότητα του ΓΕΛ Νέας Περάμου στην Ισπανία, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η δεύτερη κινητικότητα στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus + «Museums as Useful Sources for Education and Motivation in Schools (M.U.S.EU.M.S.)», στο οποίο συμμετέχει ως συντονιστής το Γενικό Λύκειο Νέας Περάμου.
Από τις 17 μέχρι και τις 21 Μαρτίου, μαθητές και καθηγητές από την Τουρκία, τη Βόρεια Μακεδονία και τη χώρα μας ταξίδεψαν στην πόλη Φιγκέρες της Καταλονίας στην Ισπανία και πέρασαν μια αξέχαστη εβδομάδα, με επισκέψεις σε σημαντικούς χώρους πολιτισμού, σεμινάρια και εργαστήρια που οργανώθηκαν από τους Ισπανούς ετέρους μας, καθηγητές του Institut Narcís Monturiol.
Μαθητές και καθηγητές είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε σε επαφή με την τέχνη Καταλανού ζωγράφου Σαβαντόρ Νταλί, αφού η πόλη Φιγκέρες που μας φιλοξένησε είναι η γενέτειρά του. Επισκεφτήκαμε το Casa Natal Dalí, το σπίτι όπου ο ίδιος γεννήθηκε και μεγάλωσε μέχρι τα 8 του χρόνια.
Στο συγκεκριμένο χώρο με τη χρήση της τεχνολογίας (ολογράμματα, video mappings, οπτικά εφέ κ.α.) παρακολουθήσαμε μία οπτικοαουστική αφήγηση της ζωής του Νταλί ώστε να κατανοήσουμε βαθύτερα τον τρόπο σκέψης και το έργο του.
Μετά από την απαραίτητη αυτή προετοιμασία, ακολούθησε η επίσκεψη στο Θέατρο-Μουσείο του Νταλί (Teatro-Museo Dalí), όπου μέσα από την κατάλληλη ξενάγηση, πήραμε μια γεύση και θαυμάσαμε δείγματα από το έργο του εκκεντρικού ζωγράφου, από τους πρώιμους ιμπρεσιονιστικούς πίνακές του μέχρι τα μεταγενέστερα υπερρεαλιστικά αριστουργήματά του.
Πέρα από την πόλη Φιγκέρες, μας δόθηκε η ευκαιρία να επισκεφτούμε και άλλες περιοχές της Καταλονίας. Βρεθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο αρχαιολογικό πάρκο της Εμπούριες (Empúries), έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους της Καταλονίας, που βρίσκεται στην Κόστα Μπράβα και υπήρξε αρχαίο λιμάνι, με τις διαδοχικές του πόλεις, την ελληνική (Εμπόριον) και αργότερα τη ρωμαϊκή (Emporiae) να αποτελούν την πύλη εισόδου των κλασικών πολιτισμών στην Ιβηρική χερσόνησο.
Περιηγηθήκαμε στη Χιρόνα, μια χαρακτηριστική μεσαιωνική πόλη και επισκεφτήκαμε τον επιβλητικό καθεδρικό ναό της, ο οποίος είναι χτισμένος σε γοτθικό ρυθμό. Τέλος, ταξιδέψαμε στη Βαρκελώνη, πραγματοποιώντας επίσκεψη στο μουσείο του Πάμπλο Πικάσο, όπου εκτίθενται έργα από τη γαλάζια και τη ροζ περίοδο του ζωγράφου, καθώς και έργα που ανήκουν στο ρεύμα του κυβισμού. Θαυμάσαμε επίσης εμβληματικά έργα του αρχιτέκτονα Αντόνι Γκαουντί, όπως τον ναό της Σαγράδα Φαμίλια, τις οικίες Casa Batlló και La Pedrera, καθώς και το παραμυθένιο πάρκο Güell.
Παράλληλα, ακολουθώντας τους στόχους του προγράμματος, οι συμμετέχοντες παρακολούθησαν ένα σεμινάριο για τη δράση eTwinning. Η Mari Luz Castellanos, Ambassador του Etwinning στην Ισπανία παρουσίασε το περιβάλλον και τις δυνατότητες του TwinSpace και μετά το θεωρητικό κομμάτι, οι μαθητές εξασκήθηκαν στην αξιοποίηση των εργαλείων του TwinSpace.
Παράλληλα, στα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν οι μαθητές χρησιμοποίησαν ψηφιακά εργαλεία και αξιοποιήσαν το οπτικό – ακουστικό υλικό που συγκέντρωσαν από τις επισκέψεις τους, με πολύ δημιουργικό τρόπο.
Πιο συγκεκριμένα, χρησιμοποιώντας την ψηφιακή εφαρμογή Actionbound και παίζοντας ένα «κυνήγι θησαυρού» εξερεύνησαν την πόλη Φιγκέρες με έναν διαδραστικό και διασκεδαστικό τρόπο. Με τη βοήθεια του εργαλείου Art Steps δημιούργησαν ένα ψηφιακό μουσείο με φωτογραφίες και πληροφορίες από τα μουσεία που επισκέφτηκαν.
Πήραν συνέντευξη από τον Eduard Bech, διευθυντή του Casa Natal Dalí, την οποία ηχογράφησαν και ακολούθως επεξεργάστηκαν, δημιουργώντας ένα podcast που σύντομα θα αναρτηθεί στο κανάλι You Tube του σχολείου.
Χρησιμοποιώντας το εργαλείο Book Creator, δημιούργησαν ψηφιακά βιβλία με περιεχόμενο βασισμένο στο υλικό που συγκέντρωσαν από τις επισκέψεις τους. Τέλος, οι δράσεις και οι πιο σημαντικές στιγμές της αξέχαστης αυτής εβδομάδας αποτυπώθηκαν σε βίντεο, με τη χρήση του εργαλείου Cap Cut.
Δεν θα μπορούσε να μην αναφερθεί τέλος, ότι πέρα από τα εκπαιδευτικά οφέλη, η εβδομάδα αυτή έφερε κοντά μαθητές από διαφορετικές εθνικότητες, οι οποίοι υπήρξαν συγκάτοικοι, συνεργάτες και φίλοι για πέντε μέρες, βάζοντας έτσι τα θεμέλια για την καλλιέργεια μιας κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)