Από τις 20 Ιανουαρίου έως 25 Ιανουαρίου 2025 οι καθηγητές κ. Θεοδωρίδου Παναγιώτα, κ. Παλλάδα Ευαγγελία και κ. Σαλιακούρας Νικόλαος του 1ου ΓΕΛ Καβάλας συμμετείχαν στην εκπαίδευση για καθηγητές του προγράμματος Erasmus+ στη Φλωρεντία της Ιταλίας. Το πρόγραμμα είχε τίτλο «Art as therapy: Self – Expression and Special Needs in Art Education».
Στόχος του μαθήματος ήταν η διερεύνηση της θεραπευτικής δύναμης των Εικαστικών Τεχνών μέσω του πρακτικού πειραματισμού με διάφορες καλλιτεχνικές τεχνικές, όπως ζωγραφική, τρισδιάστατη τέχνη, κολάζ, μικτά μέσα , φωτογραφία, γλυπτική, σενάριο, δραματοποίηση και θέατρο.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αυτό επικεντρώνεται στην κατανόηση της συσχέτισης της τέχνης με τη σωματική ευεξία. Η ενασχόληση με καλλιτεχνικές δραστηριότητες συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και των ρυθμών αναπνοής, καθώς και στην προαγωγή της αυτοεκτίμησης, της αυτοέκφρασης, της ενσυναίσθησης, της αυτογνωσίας, της αυτορρύθμισης και των δεξιοτήτων στη διαχείριση του χρόνου και του χώρου.
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε ατομικές και ομαδικές δραστηριότητες και ασκήσεις ρόλων που αναδεικνύουν τον ζωτικό ρόλο της τέχνης στην υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες και όχι μόνο.
Μέσω της βιωματικής μάθησης οι εκπαιδευτικοί έδωσαν έμφαση στην προσωπική εμπειρία και την αυτοέκφραση, ενσωματώνοντας γνωστικές και συναισθηματικές πτυχές για καλύτερη εμπέδωση κάθε νέας γνώσης και αφομοίωση των θεμάτων μέσα στην τάξη.
Έμαθαν τον τρόπο με τον οποίο θα κατανοούν τις ανάγκες των μαθητών τους αλλά και θα τις αντιμετωπίζουν. Έμαθαν να ενσωματώνουν στο μάθημά τους κάποιο είδος τέχνης για να προάγουν την ευημερία, να ενθαρρύνουν την ενσωμάτωση και να ενισχύουν την εποικοδομητική σχέση δασκάλου-μαθητή.
Γνωρίζοντας το παιδαγωγικό σύστημα Μοντεσσόρι και τις βασικές αρχές και μεθόδους του, διαπιστώσαμε ότι μικρές και θετικές καλλιτεχνικές δράσεις στο καθημερινό μας πρόγραμμα μπορούν να κάνουν τη διαφορά σε πολύπλευρα επίπεδα για μαθητές, καθηγητές αλλά και για όλη τη σχολική κοινότητα.
Αξιολογείται ότι επετεύχθη ο επιδιωκόμενος σκοπός – θεματικός άξονας με τον οποίο ασχολείται η ομάδα του προγράμματος του 1ου ΓΕΛ Καβάλας: Αποδοχή και ενσωμάτωση της διαφορετικότητας στο σχολείο μας.
(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)