Dark Mode Light Mode

Εκπαιδευτική δράση του 3ου ΓΕΛ Καβάλας για τους κινδύνους των social media στην Ιταλία (φωτογραφίες)

Ομάδα μαθητών και καθηγητών του 3ου Λυκείου Καβάλας  επέστρεψε πριν από λίγες μέρες  από την Πεσκάρα της Ιταλίας καθώς εκεί πραγματοποιήθηκε η 1η  συνάντηση (30 Απριλίου έως 7 Μαΐου) του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus “Testify the resource before sharing a  post”, στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας ως εταίρος.

Θέμα του προγράμματος, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και γενικότερα οι κίνδυνοι στους οποίους εκτίθενται οι σημερινοί έφηβοι όπως εκφοβισμός και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακατάλληλη χρήση των προσωπικών δεδομένων, αφιλτράριστη τεράστια ροή πληροφοριών, ψυχική εξάρτηση, απώλεια προσωπικών επαφών... Στη συνάντηση αυτή συμμετείχαν καθηγητές και μαθητές από 5 χώρες (Ιταλία, Ελλάδα, Ρουμανία, Τουρκία και Βόρεια Μακεδονία).

Πρώτα πρώτα όλες οι αποστολές των κρατών ξεναγήθηκαμε  στη Ρώμη, όπου είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε αξιοθέατα μοναδικά όπως το Κολοσσαίο, τον Άγιο Πέτρο, τη Ρωμαϊκή Αγορά, το Καπιτώλιο… αλλά   και όλες τις πλατείες της «αιώνιας πόλης». Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε την εβραϊκή συνοικία αλλά και το Παλάτσο Μπαρμπερίνι και ξεναγηθήκαμε στις εκθέσεις του μουσείου.

Το σχολείο της Ιταλίας που συντονίζει στο πρόγραμμα βρισκόταν στην ορεινή μεσαιωνική πόλη Chieti της περιφέρειας Αμπρούτσο με πρωτεύουσα την πόλη Πεσκάρα –τουριστικό θέρετρο αλλά και σημαντικό οικονομικό και εμπορικό κέντρο της περιοχής –, στην οποία διαμέναμε.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε τόσο η ξενάγηση στη μεσαιωνική πόλη Chieti όσο και η ξενάγηση στην ευρύτερη περιοχή της Πεσκάρας όπου επισκεφθήκαμε τα λεγόμενα trabbochi, σταθμοί ψαράδων του προηγούμενου αιώνα που σήμερα έχουν μετατραπεί σε πανέμορφα εστιατόρια.

Τέλος, στον χώρο του σχολείου οι μαθητές όλων των χωρών παρουσίασαν την πόλη τους, το σχολείο τους αλλά και χορούς της πατρίδας τους. Ιδιαίτερα μας εντυπωσίασαν τα ποικίλα εξοπλισμένα εργαστήρια του σχολείου (electrical lab, engineering lab, carpenter lab…).  Βέβαια το πιο ιδιαίτερο αλλά και εντυπωσιακό ήταν το navigation lab (εργαστήριο πλοήγησης), όπου οι μαθητές μας μπορούσαν ψηφιακά να απογειώσουν και να προσγειώσουν αεροπλάνο!

Ιδιαίτερα οργανωμένο και πετυχημένο ήταν το εκπαιδευτικό μέρος της συνάντησης. Μέσα από ποικίλες και ευχάριστες ομαδοσυνεργατικές δράσεις (παιχνίδια γνωριμιών, διαγωνισμό για το λογότυπο του προγράμματος, κυνήγι θησαυρού στην πόλη Chieti, ομαδική σύνταξη ερωτηματολογίων…) οι μαθητές γνωρίστηκαν μεταξύ τους  αλλά και προσέγγισαν ουσιαστικά το θέμα μας που ήταν η διαχείριση των ψηφιακών μέσων.

Στο πλαίσιο αυτό ιδιαίτερα διαφωτιστική  ήταν η εισήγηση ενός ιταλού δημοσιογράφου με θέμα τα fake news (ψευδείς ειδήσεις) όπου με συγκεκριμένα παραδείγματα (φωτογραφίες) κατάφερε να προβληματίσει αλλά και να «διδάξει» στους μαθητές τον τρόπο να επιλέγουν και να διαβάζουν τις ειδήσεις.

Η επόμενη συνάντηση καθορίστηκε να γίνει τον Σεπτέμβρη στη Βόρεια Μακεδονία, όπου οι μαθητές θα συνεχίσουν την εργασία τους παρουσιάζοντας όμως μια διαφορετική πτυχή του όλου θέματος.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Προηγούμενο άρθρο

μικρά πρωινά από το Νίκο Γενικόπουλο

Επόμενο άρθρο

Παλμός: Ασημένιο μετάλλιο για τη Χριστίνα Παπαθανασίου στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Τραμπολίνο (φωτογραφίες)