Dark Mode Light Mode

Εκπαιδευτική δράση του 5ου ΓΕΛ Καβάλας στο Milsimeri της Σικελίας (φωτογραφίες)

Στo πλαίσιo του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+, Βασική Δράση KA210 με τίτλο “Eleves a Besoins Educatifs Particuliers” (Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), τρεις καθηγήτριες του 5ου Γενικού Λυκείου Καβάλας παραβρέθηκαν στη 3η του συνάντηση στο Misilmeri της Σικελίας στην Ιταλία, από τις 27 έως 30 Νοεμβρίου 2023.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν επίσης σχολεία από την Ιταλία, τη Ρουμανία και την Πορτογαλία, με συντονίστρια χώρα τη Γαλλία. Βασικός στόχος του προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί αφενός μεν να κατανοήσουν καλύτερα τα εκπαιδευτικά συστήματα των άλλων χωρών, αφετέρου δε να βελτιώσουν την κατάρτισή τους στην προσαρμοσμένη διδασκαλία μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ανακαλύπτοντας και ανταλλάσσοντας καλές πρακτικές με τις χώρες εταίρους.

Η έναρξη της συνάντησης σηματοδοτήθηκε με το θερμό καλωσόρισμα όλων των εθνικών ομάδων από τη Διευθύντρια και τους εκπαιδευτικούς στο σχολείου υποδοχής Cosmo Guastella στο Misilmeri.

Η ορχήστρα των μαθητών/τριών του σχολείου υποδέχτηκε αρχικά τις ομάδες με την ανάκρουση του εθνικού ύμνου κάθε χώρας και στη συνέχεια με παραδοσιακή ιταλική μουσική. Η πολυφωνική χορωδία μαθητών/τριών του σχολείου συμπλήρωσε την εκδήλωση με υπέροχες μελωδίες που είχαν προετοιμαστεί ειδικά για την περίσταση.

Ακολούθησε επίσκεψη στο Δημαρχείο του Misilmeri και υποδοχή από τον δήμαρχο, ο οποίος συνομίλησε με τους εκπαιδευτικούς, αναφέρθηκε στην ιστορία της πόλης και εξέφρασε το ενδιαφέρον του για το πρόγραμμα.

Έπειτα, οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο ιστορικό κέντρο της πόλης και να γευματίσουν στο εστιατόριο TED όπου καταρτίζονται και ταυτόχρονα κάνουν την πρακτική τους άσκηση μαθητές/τριες που επιθυμούν να ασχοληθούν με τον τομέα της γαστρονομίας.

Εν συνεχεία, οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στο σχολείο όπου ενημερώθηκαν για το εκπαιδευτικό σύστημα της Ιταλίας και τον τρόπο διαχείρισης των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μέσα στη σχολική τάξη.

Ακόμη παρουσιάστηκε η λειτουργία του θεσμού του σχολικού παρατηρητήριου για τη σχολική διαρροή, που συμπεριλαμβάνει ένα μεγάλο αριθμό σχολείων και φορέων σε ολόκληρη τη Σικελία. Η πρώτη μέρα ολοκληρώθηκε με δείπνο όπου οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία σε χαλαρό κλίμα να αναθερμάνουν τις σχέσεις που είχαν αναπτυχθεί στις προηγούμενες συναντήσεις και να δημιουργήσουν καινούριες.

Η δεύτερη μέρα περιλάμβανε επίσκεψη στο Cefalù, ένα από τα πιο όμορφα μεσαιωνικά χωριά της Ιταλίας στη βόρεια ακτή της Σικελίας. Στο Cefalù οι εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στα γραφικά σοκάκια του χωριού και επισκέφτηκαν τον καθεδρικό ναό όπου θαύμασαν στο εσωτερικό του το θαυμάσιο βυζαντινό ψηφιδωτό σε χρυσό φόντο του Παντοκράτορα με ελληνικές και λατινικές επιγραφές.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με γεύμα θαλασσινών σε γραφικό εστιατόριο της περιοχής. Η τρίτη μέρα ξεκίνησε με επίσκεψη και ξενάγηση στο επαγγελματικό σχολείο IPSSEOA Pietro Piazza στην πόλη του Palermo στο οποίο φοιτούν και μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Στο σχολείο αυτό οι εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν και ξεναγήθηκαν σε πολλά εργαστήρια (πληροφορικής, φυσικών επιστημών κ.λπ.) και παρακολούθησαν τα εργαστήρια παρασκευής φαγητού όπου εκπαιδεύονται πολλοί/πολλές μαθητές/τριες στον τομέα της εστίασης.

Ακολούθησε σύντομο γεύμα στο εστιατόριο του σχολείου όπου οι εκπαιδευτικοί γεύτηκαν τα πιάτα που ετοίμασαν  οι μαθητές/τριες. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με ξενάγηση σε σημαντικά ιστορικά μνημεία της πόλης.

Οι εκπαιδευτικοί περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης, επισκέφτηκαν τον καθεδρικό ναό Cappella Palatina, τους ναούς Santa Maria dell’ Ammiraglio, και SantaMariaDellaCatena, το θέατρο Massimo και άλλα αξιοθέατα, ενώ περιηγήθηκαν και στις αγορές της πόλης.

Κατά την τέταρτη και τελευταία μέρα του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί επισκέφτηκαν το δεύτερο παράρτημα του σχολείου υποδοχής στο Misilmeri, όπου πραγματοποιήθηκε αρχικά μία θερμή υποδοχή από ορχήστρα μαθητών/τριων με κρουστά όργανα που οι ίδιοι/ίδιες είχαν κατασκευάσει.

Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν και συμμετείχαν μαζί με τους μαθητές σε εργαστήρια υπαίθριας ζωγραφικής, κατασκευής μουσικών οργάνων και εκπαιδευτικών παιχνιδιών. Στα εργαστήρια αυτά οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να αλληλεπιδράσουν με τους μαθητές αλλά και να παρακολουθήσουν στην πράξη την εμπλοκή των καθηγητών παράλληλης στήριξης στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Οι εκπαιδευτικοί επίσης ξεναγήθηκαν και στους υπόλοιπους χώρους του σχολείου. Η επίσκεψη στο σχολείο ολοκληρώθηκε με παρουσίαση αντιπροσωπευτικών μορφών τέχνης και μουσικής της χώρας τους από τις ομάδες των καθηγητών και με μία γόνιμη συζήτηση σχετικά με τις εμπειρίες που αποκομίσθηκαν αλλά και τον προγραμματισμό των περαιτέρω δράσεων.

Κατά τη διάρκεια του αποχαιρετιστήριου δείπνου που έγινε στο Palermo, διαπιστώθηκε η ικανοποίηση όλων των εθνικών ομάδων από τη συμμετοχή τους στην συνάντηση αυτή η οποία κρίθηκε επιτυχής και υπήρξε διάχυτη συγκίνηση για τον αποχαιρετισμό. Η επόμενη συνάντηση (4η) θα πραγματοποιηθεί τον Μάρτιο του 2024 με σχολείο υποδοχής το  5ο Γενικό Λύκειο Καβάλας.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

Προηγούμενο άρθρο

Προσφορά φαρμακευτικού υλικού στα ΚΑΠΗ του Δήμου Καβάλας από την Alpha Bank

Επόμενο άρθρο

Καβάλα: Έναρξη εορταστικών εκδηλώσεων με τη φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου δέντρου (φωτογραφίες-videos)