Η συνέντευξη του Ανέστη Τσουρουκίδη ήταν διαφορετική από πολλές προηγούμενες.
Μίλησε στην Πρωινή ως ένας άνθρωπος των μεταφορών. Με αφορμή τη γιορτή των επαγγελματιών οδηγών, τη γιορτή του Αγίου Χριστοφόρου. Κι αφού σχολίασε πολλά και διάφορα, κατέληξε στο συμπέρασμα. Και για τον συγκεκριμένο κλάδο. Εκσυγχρονισμός- συνεταιρισμός για να υπάρχει μέλλον.
Η συνέντευξη
Ερ: Μπαίνουν νέοι άνθρωποι, καινούργιοι στο επάγγελμα των οδηγών;
Απ: Η αλήθεια είναι ότι μπαίνουν αλλά μπαίνουν λόγω ανάγκης… Είναι ένα επάγγελμα με πολλά προβλήματα. Όλα αυτά ξεκινούνε με αυτό που δεν έχουμε καταλάβει ακόμη. Πολλοί ενωμένοι μπορούμε να διεκδικήσουμε. Εάν δεν είσαι ενωμένος και εάν δεν διεκδικούμε όλοι μαζί, έχουνε μάθει να μας ταλαιπωρούνε. Ο Άγιος Χριστόφορος έφερε τις πλάτες του τον Χριστό. Είναι προστάτης όλων των οδηγών και κυρίως των επαγγελματιών. Έτσι θα δούμε μέσα σε κάθε αυτοκίνητο την εικόνα του.
Ερ: Θα δούμε ένα νέο άνθρωπο 25-30 ετών οδηγό να ξεκινάει να πηγαίνει τη νταλίκα μέχρι την Αθήνα ή πολύ περισσότερο στις διεθνείς μεταφορές, μέχρι το Μόναχο ή το Λεβερκούζεν;
Απ: Για να βγει έξω από την Ελλάδα χρειάζεται μια άλλη εμπειρία που έρχεται σιγά-σιγά . Με πολλά ταξίδια αρχικά μέσα στην Ελλάδα. Εντός Ελλάδας τους βλέπουμε τους νέους επαγγελματίες οδηγούς. Εκτός από την εμπειρία, θέλει και το μεράκι για να αρχίσεις να κάνεις όλα αυτά τα ταξίδια. Θέλει πολλή αγάπη και μεράκι.
Ερ: Πόσο κάνει μια καινούργια νταλίκα που βλέπουμε;
Απ: Ανάλογα. Αυτό που πρέπει να υπολογίσει ένας καινούργιος επαγγελματίας είναι κόστος γύρω στις 45 χιλιάδες ευρώ. Μιλάμε για μια νταλίκα αρκετά καλή. Βέβαια αν θα πάμε σε καινούργια μιλάμε γύρω στις 150 χιλιάδες ευρώ. Αυτό είναι το κόστος για μια καινούργια.
Ερ: Υπάρχουν μεμονωμένες μεταφορικές ή είναι εταιρείες, συνεταιρισμοί; Πως είναι τα πράγματα;
Απ: Στην Ελλάδα κυρίως είναι μεμονωμένοι. Αυτό που φωνάζουμε. Σύμφωνα με την εμπειρία μου, αν είσαι μεμονωμένος τότε είσαι μόνο μέσα στον άνεμο. Ένα δένδρο μέσα στην έρημο, που βολοδέρνεται από παντού. Αυτό δεν του έχουμε καταλάβει. Δεν είμαστε βέβαια και της κουλτούρας των συνεργασιών.
Ερ: Οι συνεταιρισμοί των αυτοκινητιστών είναι πρόοδος;
Απ: Είναι πρόοδος. Είναι τεράστια πρόοδος. Με λιγότερα έξοδα, με λιγότερο προσωπικό και προσωπική ξεκούραση και καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών. Έτσι εφαρμόζεται, έτσι είναι παντού στο εξωτερικό και στις περισσότερες χώρες. Ακόμη αν δείτε και στην Αθήνα. Αλλά και οι επαγγελματίες των συγκοινωνιών. Κι αυτοί δεν μπορούμε να αλλάξουνε τα λεωφορεία γιατί υπάρχει ο νόμος. Αυτά τα τεράστια λεωφορεία σε μια δύσκολη πόλη όπως είναι η Καβάλα, δημιουργούν πολλά προβλήματα. Δε γίνεται και προσπάθεια. Λένε ότι υπάρχει ο νόμος. Αλλά κι αυτός δεν πρέπει να αλλάξει; Αν όχι όλα τα περισσότερα έπρεπε να είναι μίνι μπας. Να μη θίγεται κανένας και να υπάρχει καλύτερη λειτουργία. Πόσο διαφορετικά θα ήταν η κυκλοφορία μέσα στην πόλη… Στις μεταφορές πρέπει να υπάρχει εκσυγχρονισμός, συνεταιρισμός. Διαφορετικά δεν θα υπάρχει μέλλον.