Dark Mode Light Mode

Εκτός υδατοδρομίων η Αλεξανδρούπολη!

Και ο βουλευτής Καβάλας Νίκος Παναγιωτόπουλος υπογράφει ερώτηση για τα υδατοδρόμια της Θράκης, που απευθύνουν στους υπουργούς υποδομών μεταφορών και δικτύων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ενέργειας και Περιβάλλοντος, βουλευτές της Ν.Δ., κυρίως από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Η ερώτηση είναι πρωτοβουλία του Αναστάσιου Δημοσχάκη, υπογράφεται από τον Άδωνι Γεωργιάδη, τον Κώστα Καραμανλή, τον Σίμο Κεδίκογλου, τον Δημήτρη Κυριαζίδη και τον Κώστα Κατσαφάδο. Ο Ν. Παναγιωτόπουλος στο πλαίσιο συνεργασίας με τον κ. Δημοσχάκη υπογράφει κι αυτός. Θυμίζουμε ότι πριν από λίγο καιρό είχε καταθέσει μόνος του ξεχωριστή ερώτηση για τα υδατοδρόμια του Νομού Καβάλας. Από την ερώτηση που κατατέθηκε στη βουλή στις 5 Αυγούστου προκύπτει ότι το κράτος δεν έχει προχωρήσει καμιά διαδικασία για υδατοδρόμια στην περιοχή του Έβρου και στη Θράκη γενικότερα. Ως εκ τούτου τα πρώτα υδατοδρόμια που εξελίσσονται κι όπως φαίνεται θα γίνουν για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, είναι αυτό έξω από το λιμάνι της Καβάλας και σε δεύτερη φάση το υδατοδρόμιο της Θάσου. Η ερώτηση αναφέρει τα εξής:

«Σε πρόσφατη ερώτηση βουλευτών της Ν.Δ. αναφορικά με τα υδατοδρόμια και την αδειοδότησή τους (5296/11-05-2016) λάβαμε απάντηση από τα υπουργεία ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής και υποδομών, μεταφορών και δικτύων σχετικά με τους υποβληθέντες φακέλους για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίων ανά την Ελληνική επικράτεια, την αρμοδιότητα κάθε υπουργείου και τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στο νέο αυτό επενδυτικό τομέα, που θα έπρεπε ήδη από το καλοκαίρι του 2015 να λειτουργεί πλήρως, δεδομένου πως η πρώτη άδεια παραχωρήθηκε το 2014 στην Κέρκυρα.

Ανάμεσα στους υποβληθέντες φακέλους στο ΥΥΠΟΜΕΔΙ κι ανάμεσα στις γνωμοδοτήσεις των υπηρεςιών του ΥΝΑΝΠ (Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων σε ότι αφορά το χωροταξικό και Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λ.Σ. – ΕΛ. ΑΚΤ, σε ότι αφορά την ασφάλεια) δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη ή ενδιαφέρον για έργα υδατοδρομίων στην περιοχή του Έβρου και ευρύτερα της Θράκης πέραν των καθυστερήσεων στους υπάρχοντες φακέλους που αφορούν έργα στην Περιφέρεια Α.Μ.- Θ.

Επιπροσθέτως, στην απάντηση του ΥΥΠΟΜΕΔΙ (Β – 2215/15-07-2016) γίνεται αναφορά στη δυσκολία των αδειοδοτήσεων λόγω της καθυστέρησης στην έκδοση των περιβαλλοντικών αδειών. Υπενθυμίζουμε πως πρόσφατα η κοινωνία, ο επαγγελματικός κόσμος και οι φορείς του Έβρου και της Ροδόπης θορυβήθηκαν από την προτεινόμενη επέκταση των ζωνών της Natura 2000 στο θαλάσσιο μέτωπο των περιοχών αυτών.

Η κατάσταση των μεταφορών στην Θράκη, ειδικά, είναι σε κακή, για να το θέσουμε επιεικώς, κατάσταση, αφού ένα αεροδρόμιο και μια αεροπορική εταιρία εξυπηρετούν τους τρεις νομούς της, καθώς και ένα λιμάνι, το οποίο δεν τυγχάνει της προσοχής που του αρμόζει, με τις δύο αυτές βασικές υποδομές να βρίσκονται  στην Αλεξανδρούπολη. Το δε λιμάνι της Σαμοθράκης δε μπορεί να καλύψει επαρκώς τις ανάγκες του νησιού, κυρίως σε επείγοντα περιστατικά ή σε περιπτώσεις υψηλής κατηγορίας και κίνησης τουρισμού.

Με τα παραπάνω δεδομένα και με την διαρκώς απαξιούμενη Νέα Εγνατία, μέσα και από την εγκατάλειψη των Σημείων Εισόδου – Εξόδου στα σύνορα του Έβρου, τα υδατοδρόμια αποτελούν μια ενδιαφέρουσα εναλλακτική πρόταση, ως μέρος της επίλυσης του προβλήματος της απομόνωσης του Έβρου, της Σαμοθράκης και της Θράκης. Από τη μια η πρωτεύουσα του Έβρου Αλεξανδρούπολη και κατ΄ επέκταση ολόκληρη η Θράκη, θα μπορούσαν να συνδεθούν με τα νησιά του Β/Α Αιγαίου κι όχι μόνο με ότι αυτό συνεπάγεται στις συνέργειες στον τομέα του τουρισμού ανάμεσα στις δύο περιφέρειες. Επιπροσθέτως, θα μπορούσε να επιλυθεί το ζήτημα της διασύνδεσης της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη και εν γένει την ηπειρωτική χώρα.

Για αυτό κι οι κάτοικοι κι οι φορείς ου Έβρου και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης παρακολουθούν με ενδιαφέρον κι αγωνία τα τεκταινόμενα στο ζήτημα των υδατοδρομίων και ζητούν πληροφόρηση. Με βάση τα παραπάνω ερωτάσθε:

-Έχει υπάρξει ενδιαφέρον για την δημιουργία υδατοδρομίου στον Έβρο και τους λοιπούς Νομούς της Θράκης και από ποιους, ιδιωτικούς ή δημόσιους, φορείς. Εάν όχι, ποιος φορέας είναι υπεύθυνος για την ανεύρεση χρηματοδότησης ή επενδυτών, ή σύνταξη κατάλληλων μελετών και την υποβολή πρότασης;

-Μπορεί να γνωμοδοτηθεί και μελετηθεί η δυνατότητα και προοπτική της δημιουργίας υδατοδρομίων στη Θράκη, ειδικά αναφορικά με τα περιβαλλοντικά ζητήματα και την προβλεπόμενη επέκταση της Natura 2000;

-Πότε θα έχει ολοκληρωθεί η νομοθετική ρύθμιση όλων των ζητημάτων της αδειοδότησης, ώστε να υπάρχει σαφές πλάνο και πρόγραμμα για κάθε υποψήφιο επενδυτή, περιλαμβανομένων τυχόν διοικητικών φορολογικών και άλλων επιβαρύνσεων; Σε πόσες μέρες από την υποβολή του φακέλου θα εκδίδεται η τελική άδεια;

-Υπάρχει η δυνατότητα ταυτόχρονης αδειοδότησης δύο διασυνδεδεμένων υδατοδρομίων, ως μέρος μιας πιο εμπεριστατωμένης μελέτης αναφορικά με τη μεταφορική σύνδεση δύο προορισμών, όπως η Σαμοθράκη και η Αλεξανδρούπολη;

Οι ερωτώντες βουλευτές.

 

Προηγούμενο άρθρο

Σεπτέμβριο η απόφαση για ΟΛΚ – Δημωφέλεια

Επόμενο άρθρο

Δίκαια παράπονα απ΄ την οδό Βενιζέλου