Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Θόδωρου Μαρκόπουλου με αφορμή τη χθεσινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή. Θέματα των υπηρεσιών και γενικότερα της προστασίας των καταναλωτών συζήτησαν με τον αντιπεριφερειάρχη ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μάρκος Δέμπας, ο περιφερειακός σύμβουλος Σωτήρης Παπαδόπουλος, η εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου Έλσα Βανιρτζή και η Πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Καβάλας και Περιφερειακή Σύμβουλος Κατερίνα Γεροστεργίου. Τη σύσκεψη παρακολούθησαν και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Ακολούθησαν δηλώσεις. Όπως εξήγησε ο κ. Μαρκόπουλος, όλοι όσοι εμπλέκονται σε θέματα καταναλωτών συμφώνησαν να συναντιώνται συχνότερα και να συνεργαστούν στενότερα. Προέχει η ικανοποίηση του καταναλωτή, διευκρίνισε ο κ. Δέμπας, που σημείωσε την έλλειψη προσωπικού στο δημόσιο και για την πραγματοποίηση των απαραίτητων ελέγχων. Για το Επιμελητήριο παραμένει σοβαρό πρόβλημα το παραεμπόριο.
Μετά το πέρας της συσκέψεως και των δηλώσεων, ο τεχνολόγος τροφίμων και υπεύθυνος των ελέγχων του τμήματος εμπορίου της ΠΕ Καβάλας Λευτέρης Λαζαρίδης μας εξήγησε πως η καταβαλλόμενη προσπάθεια στον τομέα των ελέγχων έχει χαρακτηριστικά ηρωικής πράξης. Είναι μόνος του, προσπαθεί να διενεργήσει τους ελέγχους, περίπου έναν ανά ημέρα, ενώ στη συνέχεια ο ίδιος συντάσσει το πόρισμα, μια γραφειοκρατική διαδικασία.
Ο κ. Λαζαρίδης που κινείται και αιφνιδιαστικά σε κάθε σημείο της ΠΕ Καβάλας θύμισε πως η Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή άρχισε το 1962 με την εξαγγελία του τότε προέδρου των ΗΠΑ Τζων Κέννεντι. Το 1975 η προστασία του καταναλωτή έγινε νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στην Ελλάδα το κίνημα υπέρ των καταναλωτών διαμορφώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Αναφερόμενος ειδικότερα στο θέμα των ελέγχων ο κ. Λαζαρίδης δήλωσε στην εφημερίδα μας: «Υπηρετώντας στη διεύθυνση ανάπτυξης, στο τμήμα εμπορίου και τουρισμού, έχοντας την ευθύνη των ελέγχων μα άμεσο κι έμμεσο αποτέλεσμα την προστασία του καταναλωτή, κινούμαστε υπηρεσιακά σε επίπεδο ελέγχου τροφίμων, ποτών και καυσίμων. Οι έλεγχοι είναι μακροσκοπικοί και γίνονται σε συνεργασία με τα εργαστήρια και ειδικότερα με το Γενικό Χημείο του κράτους.
Τα προϊόντα ελέγχονται ως προς την κανονικότητά τους, δηλαδή εάν πληρούν τους όρους της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, ή εάν δεν πληρούν τις απαιτήσεις των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας ως προς τις σταθερές ποιότητας και σύνθεσης. Ελέγχονται ως προς τη νοθεία, δηλαδή ως προς την πρόσθεση ή αντικατάσταση υλών, συνήθως ευτελέστερης αξίας για κερδοσκοπικούς λόγους. Ελέγχονται για το εάν είναι ή όχι ασφαλή ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα δίδεται στα τρόφιμα και στα ποτά. Αν αυτά διατηρούν τους ειδικούς για κάθε είδος οργανοληπτικούς χαρακτήρες και δε παρουσιάζουν μεταβολές οφειλόμενες σε αλλοιώσεις, αποσυνθέσεις, μολύνσεις, ρυπάνσεις, ή είναι μη ασφαλή και δεν τηρούν επιβαλλομένους όρους από την εθνική και κοινοτική νομοθεσία».
Ο κ. Λαζαρίδης υπενθύμισε ότι για κάθε καταγγελία οι πολίτες μπορούν να προσέρχονται στο διοικητήριο και συγκεκριμένα στο γραφείο του, στο 627 γραφείο προστασίας καταναλωτή, που βρίσκεται στον έκτο όροφο. Μπορούν επίσης να καλούν στο τηλεφωνικό νούμερο 2513503660. Στους χώρους μαζικής εστίασης και αναψυχής υπάρχει ειδική θήκη με το έντυπο «φύλλο διαμαρτυρίας» που είναι θεωρημένο από την υπηρεσία. Το έντυπο είναι εις τριπλούν. Το λευκό στέλεχος αποστέλλεται στην υπηρεσία, το πράσινο στέλεχος κρατά ο πολίτης και το κόκκινο παραμένει στο χώρο του καταστήματος.