Κατά τη διάρκεια της βελγικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζητήθηκε από τον Βέλγο καλλιτέχνη Gijs Vanhee, σε συνεργασία με νέους του Δήμου Sint-Lambrechts-Woluwe Βρυξελλών, να δημιουργήσει μια τοιχογραφία που να απεικονίζει μια δημοκρατική Ευρώπη.
Οι νεαροί δημότες συζήτησαν τη σημασία της προστασίας της ελευθερίας της έκφρασης και της ενίσχυσης της δημοκρατίας και συγκεντρώθηκαν σε μικρές ομάδες, για να εργαστούν, να σκιαγραφήσουν, να ζωγραφίσουν και να μοιραστούν τις ιδέες τους με τον καλλιτέχνη.
Μαζί, είχαν την ευκαιρία να διαμορφώσουν το δικό τους όραμα για τη δημοκρατική Ευρώπη μέσω της τοιχογραφίας. Ο ρόλος των νέων ήταν θεμελιώδης στο σχεδιασμό του τελικού έργου που απηχεί τις φωνές και τις φιλοδοξίες τους, με τρόπο δημιουργικό και αποτελεσματικό.
Η Τοιχογραφία 17 επί 8 μέτρα, με θέμα την δημοκρατική Ευρώπη παρουσιάστηκε από τον καλλιτέχνη και κοσμεί τώρα την πρόσοψη ενός πνευματικού κέντρου του Δήμου. Εγκαινιάστηκε από τον δήμαρχο Olivier Maingain και τον εκπρόσωπο της ΕΕ στο Βέλγιο Stefaan De Rynck κατά την ημέρα λήξης της Βελγικής Προεδρίας παρουσία του πρέσβη του Βελγίου στην ΕΕ, του καλλιτέχνη και των νέων.
Το έργο, ενταγμένο στο #EuropeStreetArt σε επτά βελγικές πόλεις για τη δημιουργία τοιχογραφιών 300 τ.μ., σε ιδιαίτερα εμφανείς δημόσιους χώρους,έχει τίτλο «Το Μητρικό Σκάφος» (the Mothership) και αντιπροσωπεύει την Ευρώπη με τη μορφή αερόπλοιου καθοδηγούμενου από τη θεά Αθηνά, της θεά της Σοφίας, μια φιγούρα που συμβολίζει τη δημοκρατία, όπως δήλωσε ο καλλιτέχνης:
«Βλέπω τους Ευρωπαίους ως μια ποικιλόμορφη ομάδα ανθρώπων με διάφορους πολιτισμούς και παραδόσεις, αλλά ενωμένους στην πίστη μας στη δημοκρατία, η οποία μας εξυψώνει συλλογικά.
Αυτή η δημοκρατική πεποίθηση λειτουργεί ως φλόγα που εμποδίζει την πτώση ενός ευάλωτου αερόστατου. Ως ήπειρος, πλοηγούμαστε στο άγνωστο, με οδηγό τη θεά Αθηνά, που αντιπροσωπεύει τη σοφία και αποτελεί το θεμέλιο αυτής της δημοκρατικής δομής. Η Αθηνά δίνει κατεύθυνση σε αυτή τη γηραιά ήπειρο, πλούσια σε ιστορία και πολιτισμό».
Στις φωτογραφίες στιγμιότυπα από τα εγκαίνια και λεπτομέρειες του έργου, απ’ όπου δεν λείπουν εικόνες συμβόλων της όπως ο Παρθενώνας, ο Πύργος του Άιφελ και το Ατόμιουμ.
Βασίλης Λιόγκας