Ο συμπολίτης δικηγόρος κ. Παναγιώτης Μαμτσαδέλης αποκάλυψε, μιλώντας στην Πρωινή, πρόβλημα που αφορά το έργο του νέου δρόμου Δράμας- Καβάλας, τμήμα από Κρηνίδες έως Σταυρό Αμυγδαλεώνα.
Ένα έργο που δημοπρατήθηκε για να αρχίσει να εκτελείται όσο το δυνατό πιο γρήγορα. Κι όμως όπως αποκαλύπτει ο κ. Μαμτσαδέλης ανέκυψε ζήτημα στη διαδικασία των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Σε μία από αυτές λαμβάνονται υπόψη λάθος στοιχεία, παλαιότερου και όχι του πιο πρόσφατου, αναδασμού.
Η συνέντευξη
Ερ: Το περίφημο έργο, ο νέος δρόμος Δράμας- Καβάλας, τμήμα Κρηνίδες- Σταυρός Αμυγδαλεώνα, που δημοπρατήθηκε και υπάρχει μια προοπτική να ξεκινήσει άμεσα, μπορεί και να μη ξεκινήσει. Τι ξέρετε να μας πείτε;
Απ: Ανέκυψε ένα πρόβλημα, το τελευταίο διάστημα, με ένα συγκεκριμένο κομμάτι αυτού του έργου. Από τα 8,5 συνολικά χιλιόμετρα, το πρόβλημα εντοπίζεται να υπάρχει σε αγροτεμάχια που καλύπτουν περίπου 2 χιλιόμετρα. Στην ουσία συμβαίνει το εξής. Η απαλλοτρίωση κηρύχτηκε σύμφωνα με απόφαση η οποία δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το 2021. Κάθε απαλλοτρίωση τη συνοδεύουν κάποια έγραφα. Ο κτηματολογικός πίνακας και τα κτηματολογικά διαγράμματα. Ο κτηματολογικός πίνακας αναφέρει τους δικαιούχους της αποζημίωσης απαλλοτρίωσης και τις εκτάσεις που απαλλοτριώνονται. Αυτή η απόφαση που δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το 2021, δεν έλαβε υπόψη της τον αναδασμό που έγινε στην περιοχή ο οποίος κυρώθηκε το 2018. Άρα δηλαδή άλλαξαν τα αγροτεμάχια και σε έκταση και σε θέσεις μέχρι ένα βαθμό. Όχι σε πολύ μεγάλο βαθμό. Κυρίως άλλαξαν τα αγροτεμάχια όσον αφορά τους ιδιοκτήτες. Ουσιαστικά άλλαξαν και οι δικαιούχοι της αποζημίωσης.
Ερ: Το κομμάτι της αναγκαστικής απαλλοτρίωσης για αυτά τα οικόπεδα στηρίζεται σε λάθος δεδομένα. Υπάρχει καθυστέρηση στην αναγκαστική απαλλοτρίωση. Αντίστοιχα θα καθυστερήσει και το έργο;
Απ: Θεωρώ πως εν τέλει θα βρεθεί η χρυσή τομή για τον πολύ απλό λόγο ότι απ` ότι καταλαβαίνω δεν υπάρχει χρόνος και πρέπει να προχωρήσει το έργο. Το κακό είναι ότι θα αργήσουν να αποζημιωθούν οι πραγματικοί δικαιούχοι. Για ορισμένα έργα τα οποία θεωρούνται εθνικού συμφέροντος, συμφέρον για την εθνική οικονομία να το πούμε καλύτερα, υπάρχει μια διαδικασία φαντάζομαι πιο γρήγορη, όπου ουσιαστικά κατατίθενται τα χρήματα σε γενικά γραμμάτια στο ταμείο παρακαταθηκών. Προχωράει με αυτό τον τρόπο το έργο. Σε δεύτερη φάση οι πραγματικοί δικαιούχοι θα λάβουν τα χρήματα αφού γίνει ο διορθωτικός πίνακας. Θα επηρεαστεί η καταβολή αυτών των ποσών. Αυτό είναι βέβαιο. Τουλάχιστον θεωρώ ότι προλάβαμε τα χειρότερα. Αυτό το πρόβλημα δημιουργήθηκε και στο TAP. Ακριβώς το ίδιο. Σε ορισμένες περιπτώσεις έλαβαν τα χρήματα οι παλιοί δικαιούχοι. Στη συνέχεια και με καθυστέρηση οι πραγματικοί.
Ερ: Αναγκαστικές απαλλοτριώσεις για το καινούριο δρόμο Δράμα-Καβάλα αλλά να λάβουν υπόψη τους, τους πιο πρόσφατους αναδασμούς. Αυτό πρέπει να γίνει.
Απ: Αυτό είναι δεδομένο ότι θα γίνει. Η ενημέρωση που έχω από την Εγνατία Οδό, είναι ότι θα γίνει ο διορθωτικός πίνακας με βάση τα νέα δεδομένα του αναδασμού. Για αυτό και υπάρχει και συνεργασία με την τοπική διεύθυνση. Ψάχνουν να βρουν τη χρυσή τομή με το υπουργείο ώστε να προχωρήσει η απαλλοτρίωση μέχρι το τέλους του έτους. Να ξεκινήσει ο ανάδοχος την κατασκευή και σε δεύτερη φάση να αναγνωριστούν οι πραγματικοί δικαιούχοι.
Ερ: Έχετε σχηματίσει εικόνα πόσοι θα είναι αυτοί που θα αποζημιωθούν για το καινούριο δρόμο, Δράμα- Καβάλα; Τι ποσά είναι; Είναι αποζημιώσεις όπως με τον TAP, είναι αποζημιώσεις όπως με την Εγνατία Οδό;
Απ: Δεν είναι αποζημιώσεις TAP. Αυτό που έχω αντιληφθεί είναι αποζημιώσεις όπως με την Εγνατία Οδό. Η συνολική έκταση του δρόμου είναι 8,5 χιλιόμετρα. Οι ιδιοκτήτες είναι πάνω από 90, χωρίς να έχω ένα συγκεκριμένο αριθμό.