Dark Mode Light Mode
Tupac Amaru η αποφασιστική μάχη
Ένα θεατρικό έργο παραγωγής του θεάτρου Ανάβασις με έδρα την Καβάλα για τη σεξουαλική κακοποίηση με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ
Τ. Ελευθεριάδου: Ιδού η γνωμοδότηση του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου κ. Σωτηρέλη για το ασυμβίβαστο

Ένα θεατρικό έργο παραγωγής του θεάτρου Ανάβασις με έδρα την Καβάλα για τη σεξουαλική κακοποίηση με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ

Μία γυναίκα μόνη, που δέχεται εκβιασμό και σεξουαλική κακοποίηση και η κόρη της που μεγαλώνει επίσης ολομόναχη σε ορφανοτροφείο και κακοποιείται και η ίδια σεξουαλικά από το ίδιο άτομο. Υποθέσεις γνώριμες από την επικαιρότητα σε Ελλάδα και εξωτερικό, που όμως συμβαίνουν διαχρονικά. Μία τέτοια ιστορία κατέγραψε στο χαρτί ο Πέτρος Κυρίμης στο βιβλίο του «Κύριε των Λυγμών», πάνω στο οποίο βασίστηκε η Μαρία Καραβία για να γράψει ένα θεατρικό έργο. Το υπουργείο Πολιτισμού παρείχε την οικονομική υποστήριξη για να ανέβουν «Οι άγγελοι των λυγμών» στο Θέατρο Αμαλία, στη Θεσσαλονίκη, και να περιοδεύσουν και σε άλλες πόλεις.

Η υπόθεση εξελίσσεται την περίοδο της γερμανικής κατοχής, το βράδυ που βομβαρδίζεται το λιμάνι του Πειραιά. Ενώ παντού σκορπίζεται ο θάνατος, μία νέα ζωή γεννιέται στη μέση του δρόμου, κάτω από βροχή σίδερα και λαμαρίνες. Πρόκειται για ένα κοριτσάκι, το οποίο η μητέρα του εμπιστεύεται σε ένα ορφανοτροφείο, πιστεύοντας πως εκεί θα είναι ασφαλές.

«Βλέπουμε τον εκβιασμό και την εκμετάλλευση των αδύναμων, μίας γυναίκας μόνης και ενός μικρού παιδιού. Είναι ένα σκληρό έργο, που πονάει πάρα πολύ, ταυτόχρονα όμως ξυπνάει συνειδήσεις και μας αφυπνίζει, μας θυμίζει ότι πρέπει να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για να παρατηρούμε τι συμβαίνει δίπλα μας», δηλώνει η Μαρία Καραβία στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Βλέπουμε επίσης πώς διαμορφώνονται οι ανδρικοί χαρακτήρες ανάλογα με τις καταστάσεις που βιώνουν, γιατί στη διάρκεια ενός πολέμου υπάρχει στέρηση- τόσο φαγητού όσο και ερωτική. Εκτιμώ θα χτυπήσουν καμπανάκια ακόμη και σε άντρες που θα δουν το έργο, βλέποντας τη θέση του ανδρικού ρόλου απέναντι στη γυναίκα και τη βία που ασκεί», συμπληρώνει.

Η Μαρία Καραβία, εκτός από τη θεατρική επεξεργασία και τη σκηνοθεσία έχει και τον πρωταγωνιστικό χαρακτήρα, ενώ παίζουν ακόμη οι: Βάσω Ζήσου (τσέλο), Σπύρος Σούφης, Μιχαήλ Πάρτης, Δέσποινα Κουσενίδου, Αναστασία Καλεάδου. Η παραγωγή είναι του Θεάτρου Ανάβασις, με έδρα την Καβάλα.

Οι παραστάσεις στο Θέατρο Αμαλία στη Θεσσαλονίκη θα δοθούν στις 20, 21 και 22 Ιανουαρίου στις 21:00. Θα ακολουθήσουν παραστάσεις στις 4 και 5 Φεβρουαρίου σε Χρυσούπολη και Ελευθερούπολη Καβάλας, στις 11 Φεβρουαρίου στην Αλεξανδρούπολη, στις 7 και 8 Μαρτίου στην Καβάλα και στις 7 Απριλίου στις Σέρρες.

Β. Καζ.

*Πηγή φωτογραφίας: Θεάτρου Ανάβασις

Προηγούμενο άρθρο

Tupac Amaru η αποφασιστική μάχη

Επόμενο άρθρο

Τ. Ελευθεριάδου: Ιδού η γνωμοδότηση του καθηγητή Συνταγματικού Δικαίου κ. Σωτηρέλη για το ασυμβίβαστο