Dark Mode Light Mode
Πρωταθλήματα ΕΠΣΚ (Αποτελέσματα - Βαθμολογίες)
Εναλλακτική λύση ψάχνει η Εγνατία Οδός ΑΕ για το επίμαχο τμήμα του Ε61
ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΓΕΝΑΡΗ 2017

Εναλλακτική λύση ψάχνει η Εγνατία Οδός ΑΕ για το επίμαχο τμήμα του Ε61

Δημοσιεύουμε σήμερα στην Δευτεριάτική Πρωινή επιστολή του προέδρου της Εγνατίας Οδού ΑΕ Απόστολου Αντωνούδη από την οποία προκύπτει ότι η εταιρία αναζητά εναλλακτική για το επίμαχο τμήμα του Ε61. Δηλαδή το τμήμα των 2 χιλιομέτρων από Σταυρό Αμυγδαλεώνα έως Άγιο Σίλα. Μετά από μήνες σιωπής η Εγνατίας Οδός ΑΕ φαίνεται να επανέρχεται, υπόσχεται εναλλακτική αλλά ταυτόχρονα ασκεί κριτική στο Δασαρχείο Καβάλας! Η επιστολή Αντωνούδη στάλθηκε στην εφημερίδα μας με αφορμή κείμενο προηγούμενων ημερών, στο οποίο φιλοξενούνται δηλώσεις που ασκούν κριτική του Κωστή Σιμιτσή.

Εγνατία οδός: Ψάχνουμε εναλλακτική λύση για το Σταυρό Αμυγδαλεώνα

Ο Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Α.Ε. Απόστολος Αντωνούδης, βρήκε αφορμή δημοσίευμα της εφημερίδας μας, στις 18 Ιανουαρίου 2017, ουσιαστικά δηλώσεις του πρώην Δημάρχου Κωστή Σιμιτσή, που αναφέρονται στο ίδιο δημοσίευμα, προκειμένου ν΄ απαντήσει, πληροφορώντας μας ταυτόχρονα σχετικά τα νεότερα για τον Ε61.

Η απάντηση του Προέδρου της Εγνατίας οδού, πέραν του ότι προσθέτει νέα στοιχεία στην υπόθεση, μετά από πολύ καιρό, δείχνει ότι για τον Ε61, από τη Διασταύρωση Αμυγδαλεώνα έως τον Άγιο Σίλα, η Εταιρία αναζητά ακόμη καλύτερη λύση για να προστατέψει το δάσος.

Στην ίδια επιστολή διατυπώνονται παράπονα, εμμέσως πλην σαφώς, προς το Δασαρχείο Καβάλας, καθώς οκτώ μήνες μετά το αρχικό αίτημα της εταιρίας, αυτό δεν έχει απαντήσει.

Το φθινόπωρο του 2016, το δημοτικό συμβούλιο, ο Δήμος Καβάλας και η Περιφερειακή Ενότητα, ασχολήθηκαν κατ΄ επανάληψη με τον Ε61, τη μελέτη του τμήματος του δρόμου από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα μέχρι τον κόμβο του Αγίου Σίλα. Για καιρό δεν είχαμε νεότερα, αν και η επιστολή του Προέδρου της Εγνατίας Οδού Α.Ε. δείχνει ότι το θέμα εξετάζεται σχεδόν από μηδενική βάση. Εννοούμε το τμήμα της οδού από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα έως τον Άγιο Σίλα. Η απαντητική επιστολή του Προέδρου της Εγνατίας οδού Α.Ε. είναι η ακόλουθη:

Αξιότιμε Κύριε Διευθυντά, στην εφημερίδα «Πρωινή Καβάλας» της 18.1.2017 υπάρχει δημοσίευμα με τίτλο: «Επίσκεψη για τα διόδια: Στελέχη της Εγνατία οδός Α.Ε.’ έρχονται σήμερα στην Καβάλα». Για την καλύτερη ενημέρωση των αναγνωστών σας, σας αποστέλλουμε κάποιες διευκρινήσεις σχετικά με το παραπάνω θέμα.  Σχετικά με τα αναφερόμενα στο παραπάνω άρθρο, στο οποίο παρατίθενται απόψεις του κ. Κ. Σιμιτσή σχετικά με την εκκρεμότητα της χάραξης του τμήματος «Δράμα – Καβάλα» ότι η «Εγνατία οδός Α.Ε.»: «δεν λειτούργησε σοβαρά», «τα περί του δήθεν επείγοντος δεν ήταν αλήθεια, ήταν ψέματα», «δεν έχει κατατεθεί αίτημα από την Εγνατία».

Θα θέλαμε να επισημάνουμε στους αναγνώστες σας ότι, το αίτημα χορήγησης άδειας επέμβασης για την πραγματοποίηση διερευνητικών γεωτρήσεων σε δασικές εκτάσεις της περιοχής Σταυρού (μεταξύ των οποίων και σε τμήμα του Αισθητικού δάσους) κατατέθηκε στο Δασαρχείο στις 18/05/2016 (αρ. πρωτ. 25588). Έκτοτε και μετά από σχετική αλληλογραφία με το Δασαρχείο, η «Εγνατία οδός Α.Ε.» κατέθεσε όλα τα συμπληρωματικά στοιχεία που της ζητήθηκαν (διευκρινίσεις ως προς τη διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης από ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ, απόφαση 702/24.10.2016 Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, σύμφωνη γνώμη ιδιοκτήτη, επικαιροποιημένη χάραξη και τεχνική έκθεση).,

Παρότι ακολούθησε γραπτή παρέμβαση της Διεύθυνσης Προστασίας Δασών & Αγροπεριβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας (148160/5600/28.11.2016), ώστε να αποσαφηνιστούν θέματα που πιθανώς κωλυσιεργούσαν την απόφαση και να διευκολυνθεί η διαδικασία χορήγησης της άδειας επέμβασης, η «Εγνατία οδός Α.Ε.» δεν έχει λάβει μέχρι σήμερα (οκτώ μήνες μετά το αρχικό αίτημα) καμιά απάντηση από το Δασαρχείο.

Εξαιτίας όμως της παραπάνω μεγάλης καθυστέρησης και του γεγονότος ότι το ισχύον χρηματοδοτικό πρόγραμμα βρίσκεται σε φάση περαίωσης, η ΕΟΑΕ μερίμνησε, ώστε να είναι σε θέση να ολοκληρώσει το μελετητικό αντικείμενο κατά φάσεις, έτσι ώστε να είναι δυνατή η υλοποίηση λειτουργικού τμήματος του οδικού άξονα 61 «Δράμα – Καβάλα».

Πιο συγκεκριμένα, η «Εγνατία οδός Α.Ε.» στην 915η συνεδρίαση του Δ.Σ. της 22.12.2016, αποφάσισε:

(α)Το διαχωρισμό της Μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε δύο φάσεις, (Α φάση «Δράμα – Κόμβος Σταυρού» και Β΄ φάση «Κόμβος Σταυρού – Α/Κ Αγ. Σύλλα»), έτσι ώστε ν΄ αντιμετωπισθούν οι δυσκολίες υλοποίησης των μελετών του τελευταίου τμήματος των 2 χλμ. που βρίσκεται εντός του Αισθητικού Δάσους Καβάλας.

(β)Την ολοκλήρωση όλων των μελετών για το τμήμα «Δράμα – Κόμβος Σταυρού» (Α φάση) με βάση την από 01-02-2016 υποβληθείσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στην αρμόδια Υπηρεσία (ΔΙΠ/ΥΠΕΝ) και τους αντίστοιχους Περιβαλλοντικούς Όρους, η οποία περαιώνεται στην περιοχή του κόμβου Σταυρού.

Σε κάθε περίπτωση, σας διαβεβαιώνουμε ότι η «Εγνατία οδός Α.Ε.», έχοντας υπόψη και το γεγονός ότι η αρχικά προτεινόμενη χάραξη χρήζει περαιτέρω βελτίωσης, θα συνεχίσει την διερεύνηση για την εξεύρεση της βέλτιστης εναλλακτικής χάραξης από την περιοχή του Αισθητικού Δάσους και θα μεριμνήσει για την ένταξη του εν λόγω μελετητικού αντικειμένου σε νέο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση επί του θέματος.

Με εκτίμηση

Απόστολος Αντωνούδης

Πρόεδρος Δ.Σ.

 

Προηγούμενο άρθρο

Πρωταθλήματα ΕΠΣΚ (Αποτελέσματα - Βαθμολογίες)

Επόμενο άρθρο

ΔΕΛΤΙΟ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 30 ΓΕΝΑΡΗ 2017