Με μια πανηγυρική ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ το απόγευμα της περασμένης Παρασκευής έγινε γνωστό ότι η διαδικασία υπό παραχώρησης του νέου λιμανιού πέρασε μια επόμενη και πιο συγκεκριμένη φάση.
Αυτή της επιλογής προτιμητέου επενδυτή. Επιλέχθηκε ο μοναδικός ενδιαφερόμενος κι έτσι η εξέλιξη φυσικά και ήταν αναμενόμενη. Νέο ενδιαφέρον έχει η μετοχική σύνθεση του σχήματος του προτιμητέου επενδυτή.
Η Καθημερινή προ δύο μηνών είχε αναφέρει:
«Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η Goldair έχει καταλήξει σε συμφωνία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για την εξαγορά, σε πρώτη φάση, τμήματος του ποσοστού με το οποίο συμμετέχει ο κατασκευαστικός και ενεργειακός όμιλος, με επικεφαλής τον Γιώργο Περιστέρη, στην κοινοπραξία International Port Investments Kavala, τη μόνη που έχει υποβάλει δεσμευτική προσφορά για την 40ετή παραχώρηση του «Φίλιππος Β΄».
Η Goldair προχώρησε σε συμφωνία για την εξαγορά τμήματος της μειοψηφικής συμμετοχής –τοποθετείται στο 35%– της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην κοινοπραξία που διεκδικεί το λιμάνι Καβάλας. Ως εκ τούτου, υπό την προϋπόθεση ότι ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί επιτυχώς, η Goldair θα εγκαινιάσει, μέσω Καβάλας, την παρουσία της στον τομέα της διαχείρισης λιμένων». Κατόπιν τούτου το νέο λιμάνι ιδιωτικοποιείται αλλά προς το παρόν δεν ξέρουμε σε ποιους και κυρίως ποια εκ των εταιριών θα έχει τον πρώτο λόγο.
Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ την Παρασκευή αναφέρει:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ), κατά την σημερινή του συνεδρίαση ανέδειξε την κοινοπραξία «International Port Investments Kavala» ως Προτιμητέο Επενδυτή για την ανάληψη του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β ́, του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας ΑΕ.
Ο λιμένας Φίλιππος Β ́ μπαίνει πλέον σε μια νέα αναπτυξιακή τροχιά μέσα από τον διεθνή δημόσιο διαγωνισμό που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, με την υπο-παραχωρησιούχο κοινοπραξία «International Port Investments Kavala», η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, να δεσμεύεται για σειρά επενδύσεων για την ανάπτυξή του. Το οικονομικό αντάλλαγμα για την υπο-παραχώρηση ανέρχεται περίπου σε 33,9 εκατ. ευρώ σε όρους ονομαστικής αξίας.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια της υπο-παραχώρησης, ο υποπαραχωρησιούχος καλείται να υλοποιήσει επενδύσεις της τάξης των 36 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και δαπανών βαριάς συντήρησης. Οι υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνουν την υποχρέωση του επενδυτή να κατασκευάσει κτίρια για την εξυπηρέτηση αναγκών της Λιμενικής Αρχής, της Πλοηγικής Υπηρεσίας, καθώς και τελωνειακό σταθμό, σύμφωνα με την πρόταση προμελέτης κτιρίων στέγασης υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) και τις προδιαγραφές της Σύμβασης Υποπαραχώρησης.
Επιπρόσθετα, ο επενδυτής αναλαμβάνει την υποχρέωση της εκπόνησης μελέτης αναδάσωσης της περιοχής των Άσπρων Χωμάτων, της υλοποίησης του έργου της αναδάσωσης, σύμφωνα με την ανωτέρω μελέτη και εξίσου σημαντικό, τα έργα συντήρησης, καθαρισμού, προστασίας και φύλαξης της ανωτέρω περιοχής καθ ́όλη τη διάρκεια της υπο παραχώρησης.
Τέλος, οι περαιτέρω επενδύσεις στις οποίες θα προχωρήσει ο υπο-παραχωρησιούχος, αφορούν προμήθεια νέου εξοπλισμού, αντικατάσταση εξοπλισμού, υποδομές – ανωδομές, λογισμικό, hardware κ.ά. Ο φάκελος του διαγωνισμού θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, η δε σύμβαση υποπαραχώρησης θα υπογραφεί μετά από την έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Υπενθυμίζεται ότι η υπο-παραχώρηση του λιμένα Φίλιππος Β ́ περιλαμβάνει: Τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ.. Μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ..
Τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη. Την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού».